مرجع خبری پرسپولیس : رالف زوم ديك سرمربي سابق تيم ملي غنا و باشگاه‌هاي بوخوم، هامبورگ، دورتموند، گنجلر بيرليگي تركيه و… حالا در يك‌قدمي پرسپوليس است و به احتمال فراوان كارش را از اردوي سرخ‌ها در تركيه آغاز خواهد كرد.

زوم ديك در سفر يك‌روزه‌اش به ايران سري به باشگاه‌ پرسپوليس و تمرين تيم ملي زد و در تمام اين مدت‌ حتي ثانيه‌اي را بدون حميد استيلي و بحث فوتبال نگذراند.

 

 

چه شد كه به ايران آمديد؟

به خاطر دعوت پرسپوليس و حميد استيلي به ايران آمدم. من يك دوستي مشترك با استيلي و باشگاه پرسپوليس دارم. او با من در مورد كشورش و پرسپوليس صحبت كرد و همين موضوع باعث شد تا قبول كنم سري به كشور شما بزنم.

ايران را چطور ديديد؟
كشور خيلي خوبي داريد. مردم ميهمان‌نواز و خوبي كه احتمالا فوتبال و پرسپوليس را بيشتر از هر چيزي دوست دارند. تا قبل از اين صحبت‌‌ها و تبليغات منفي زيادي از ايران مي‌شنيدم ولي حالا خوشحالم كه مي‌بينم همه آنها دروغ بوده و سعي مي‌كنم هرجا كه رفتم در مورد واقعيت‌هاي ايران صحبت كنم.

برخورد هواداران پرسپوليس و آنهايي كه شما و حميد استيلي را با هم مي‌بينند در نوع خودش خيلي جالب است.
دقيقا. من مي‌دانستم كه پرسپوليس و حميد استيلي خيلي طرفدار دارند ولي هيچ‌وقت فكر نمي‌كردم كه عكس‌العمل و استقبال مردم در مورد من هم تا اين حد جالب باشد. پرسپوليس در ايران خيلي طرفدار دارد. خيلي بيشتر از آن چيزي كه فكرش را مي‌كردم. اين طرفداران و اين همه شور براي هر تيمي و هر كشوري يك نعمت بزرگ است و من معتقدم كه پرسپوليس بايد قدر اين نعمت بزرگ و دست‌نيافتني را بداند.

حتما در مورد پرسپوليس تحقيق كرده بوديد؟
جدا از دوست ايراني‌ام، با چند مربي كه در ايران كار كرده بودند، صحبت كردم. يكي از آنها«ورنر لورانت» بود و در مورد ايران و فوتبال شما اطلاعات خوبي داشت. جدا از او با«آري هان» هم صحبت كردم. آري هان يكي از اسطوره‌هاي فوتبال هلند و اروپاست و اين براي من خيلي مهم بود كه نظر او را به عنوان سرمربي سابق پرسپوليس در مورد اين تيم بدانم.

حتما خبر داريد كه آري هان سرمربي حميد استيلي هم بوده؟
بله. جدا از دوست ايراني‌ام، آري هان هم همين حرف‌ها را زد. من از طريق دوست ايراني‌ام فهميدم كه استيلي گل قرن در جام‌جهاني را زده و با مربيان خارجي زيادي كار كرده اما وقتي با آري هان صحبت كردم خيالم راحت شد.

چطور؟
چون آري‌هان با صحبت‌هايي كه كرد، مهر تاييد را پاي اسم حميد استيلي زد. آري‌هان آدم خيلي زيرك و شجاعي است. او استيلي را تاييد كرد و گفت كه حميد انسان صادق و درستكاري است. آري‌هان تعريف استيلي را كرد و اطمينان داد كه من و استيلي مي‌توانيم همكاران خوبي باشيم و پرسپوليس را موفق كنيم.

وضعيت پرسپوليس‌ را چطور ديديد؟
من احساس مي‌كنم كه ما زمان خيلي زيادي نداريم. احساس مي‌كنم كه كمي دير استارت زده‌ايم و اي كاش اين اتفاق نمي‌افتاد. حالا هم بايد از هر ساعت و از هر دقيقه نهايت استفاده را ببريم. بايد صبح‌، ظهر و شب كار كنيم تا بتوانيم به پرسپوليس و موفقيت اين تيم كمك كنيم. من به عنوان يك مربي و به عنوان يك خارجي احساس مي‌كنم كه پرسپوليس و مردمي كه اين تيم را دوست دارند، آنقدر ارزش و احترام دارند كه شبانه‌روز در اختيار آنها باشم و براي سربلندي آنها از جان و دل مايه بگذاريم.

جلسه شما و حميد استيلي در مورد وضعيت پرسپوليس به كجا رسيد؟
راستش قرار بود كه من براي انجام مذاكره با پرسپوليس وارد تهران شوم ولي حميد استيلي آنقدر در مورد پرسپوليس و تيمش انگيزه و ذوق و شوق داشت كه فقط چند دقيقه‌اي در اين مورد صحبت كرديم. يكي از دوستان غير فوتبالي من كه در آلمان زندگي مي‌كند به عنوان مترجم همراه من به ايران آمد. وقتي با او صحبت مي‌كرديم، هر دوي ما از رفتار پراحساس و پرانگيزه حميد استيلي تعجب كرده بوديم. شايد باورش برايتان سخت باشد ولي با توجه به شرايط حساس پرسپوليس و كمبود وقت، من و استيلي فقط هنگام صرف غذا در رستوران با هم در مورد فوتبال صحبت نكرديم.

چه شد كه به تمرين تيم ملي رفتيد؟
پيشنهاد حميد استيلي بود. او اصرار داشت كه من از نزديك تمرينات تيم ملي و بازيكنان ملي‌پوش پرسپوليس را ببينم. راستش وقتي با اين همه انرژي و علاقه استيلي روبه‌رو شدم به پيشنهاد او پاسخ مثبت دادم.

اردوي تيم ملي را چطور ديديد؟
خوب بود… شما بازيكنان با استعدادي داريد. من تعدادي از بازيكان شما را مي‌شناسم. از مهدوي‌كيا و علي كريمي شناخت خوبي دارم و خوشحال شدم كه كريمي را در اردوي تيم ملي ديدم. در تمرينات تيم ملي وضعيت بازيكنان ملي‌پوش پرسپوليس را ارزيابي كرديم و از نزديك با آنها آشنا شدم.

كرش را مي‌شناختيد؟
ما از نزديك همديگر را نديده‌ بوديم ولي من كرش را مي‌شناختم. او مربي پرتغال و دستيار فرگوسن در منچستريونايتد بود. من اميدوارم هم در تيم ملي ايران نتايج خوبي بگيرد و موفق شود. اين حق و لياقت فوتبال ايران است كه موفقيت‌هاي بيشتري داشته باشد.

از كي به پرسپوليسي‌ها ملحق مي‌شويد؟
طبق صحبت‌هايي كه با حميد استيلي انجام داده‌ام قرار است تا روز چهارشنبه و در اردوي تركيه به پرسپوليس ملحق شوم. اتفاقاتي كه بين من و پرسپوليس افتاد خيلي جالب بود. حتي مدير برنامه‌هاي من هم در اين مورد دخالتي نداشت و همه چيز آنقدر عجيب و غريب درست شد كه باورش كمي سخت بود. به هر حال من به اين موضوع خوش‌بين هستم و حالا يك انگيزه و عشق جديد به نام پرسپوليس را در قلب خودم احساس مي‌كنم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)