جمعی از مسئولان کشوری و شهری در نشست مکان یابی استادیوم جدید تهران حاضر شدند و بر این اساس پیشنهاد ساخت ورزشگاه جدید در حوالی

نشست مکان‌ یابی برای ساخت ورزشگاه جدید در استان تهران ظهر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم محسن منصوری (معاون اجرایی رئیس جمهور)، کیومرث هاشمی (وزیر ورزش و جوانان)، حسین اوجاقی (مسئول سازمان ورزش شهرداری تهران)، انصاری (سرپرست حرم امام خمینی) و برخی دیگر از مسئولان شهرداری تهران حضور دارند. قرار است این ورزشگاه اطراف حرم امام خمینی(ره) و در محدوده منطقه شهر آفتاب ساخته شود.

*تهران نیاز به یک ورزشگاه فاخر دارد

محسن منصوری در ابتدای این نشست، اظهار داشت: در دولت عزم جدی برای رقم زدن اتفاقات بزرگ در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد. چند روز آینده هم رئیس جمهور با سفر به شیراز پروژه ای را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: اما جای یک کار بزرگ در حوزه ورزش در کارنامه این دولت و دولت‌های پس از انقلاب خالی بود و قصد داریم با توجه به ضرورت اجتماعی و نیاز حوزه ورزش، این کار را با ساخت یک استادیوم بزرگ انجام بدهیم. تهران نیاز به یک ورزشگاه فاخر دارد. در نشست اخیر رئیس جمهور با ورزشکاران نیز قرار شد این موضوع به سرعت انجام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: عزیزانی از مجموعه شهرداری تهران هم حضور داشتند. زمین حدود 300 هکتاری در مجاورت حرم حضرت امام موقعیتی است که دسترسی‌های بسیار خوبی دارد. امکانات زیرساختی آن تقریبا کامل است. از نظر تملک تقریبا هیچ مشکلی ندارد. دسترسی‌های آزادراهی کامل و خوبی به فرودگاه امام برای مهمانان خارجی و ورزشکارانی که می‌آیند، دارد. این زمین را فعلا نهایی کردیم. مقرر شد اگر زمین مناسب تری در سطح شهر تهران وجود داشته باشد عزیزان ظرف 10 روز آینده پیشنهاد بدهند.

وی تصریح کرد: اما فعلا این زمین به عنوان مهمترین و جدیترین گزینه در جلسه مورد توافق قرار گرفت. ان‌شاالله صورت جلسه امضا و فرآیند انتخاب مشاور، پیمانکار و طراحی آغاز می‌شود. مصمم هستیم این پروژه را به عنوان یک پروژه فاخر و نماد یک کار عمرانی پرافتخار در دوره مدیریت دولت سیزدهم آغاز کنیم. در اسرع وقت ان‌شاالله فرآیند اجرایی‌اش آغاز می‌شود. امروز جلسه بسیار خوبی بود. توافقات اولیه انجام و محل ورزشگاه تقریبا نهایی شد. گام‌های بعدی را ان‌شاالله با توافقی که عزیزان خواهند داشت بر می‌داریم و عملیات شروع می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: گام اول برای نهایی کردن موضوع مکان یابی است و زمین‌های مختلفی در مناطق مختلف شهر نیز پیشنهاد شد‌. با توجه به پیشنهادات تولیت آستان امام خمینی(ره) قرار شد مجموعه در این منطقه ساخته شود. قرار نیست صرفا یک ورزشگاه باشد بلکه به صورت یک مجموعه کامل ورزشی خواهد بود. باید زودتر طرح آن را نهایی کنیم. برای ساخت ورزشگاه نیز با ۲ مجموعه بزرگ مذاکراتی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: کار در اولویت مسائل دولت است. رئیس جمهور تاکید کرده و آقای مخبر، معاون اول نیز شخصا پیگیر است. این کار قطعا جزء کارهای ماندگار دولت خواهد شد و نماد یک کار عمرانی در ورزش می‌شود. قطعا ساخت کامل آن به ۲ سال باقی مانده دولت قد نمی‌دهد اما ممکن است بخش‌هایی از مجموعه مثل سالن ورزشی در همین ۲ سال احداث شود.

در ادامه انصاری، سرپرست حرم امام خمینی، توضیحاتی درمورد زمینی که برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته شده ارائه کرد‌.

امین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران هم توضیحاتی را درمورد تلاش‌ها و پیگیری‌های شهرداری برای ساخت این مجموعه مطرح کرد.

وزیر ورزش: زیرساخت ورزشگاه جدید شاید از آزادی و تختی بهتر باشد

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان هم تاکید کرد: برخلاف دولت‌های قبلی این بار رئیس جمهور تاکید کرده باید این ورزشگاه فاخر ساخته شود. این افتخار هم برای نظام است هرچند در دولت سید ابراهیم رئیسی بنا شود. قرار است مکان بین‌المللی در شان نظام شاخته شود. آستان امام خمینی پیشگام شده و شهرداری نیز آمادگی دارد. هرطوری نهاد ریاست جمهوری تصمیم بگیرد ما هم تابع هستیم. اگر جوانان ما هم چنین مجموعه‌ای ببینند، خوشحال خواهند شد که جمهوری اسلامی چنین مجموعه‌ای ساخته است‌.

کیومرث هاشمی پس از اتمام نشست درمورد مکان‌یابی ورزشگاه جدید در تهران درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش نیز برای این محل پیشنهادی داده است، اظهار داشت: آنچه برای احداث یک مجموعه ورزشی اهمیت دارد، دسترسی به زیرساخت‌هایی مثل فرودگاه، اتوبان، مترو و ..‌. است.

وی افزود: زمین نباید معارض داشته باشد. این زمین نه تنها معارض ندارد بلکه مربوط به اداره منابع طبیعی است و اصلا مشکلی ندارد. زمین بسیار خوبی است و از لحاظ فنی نیز مورد تایید قرار دارد. ان‌شاءالله هرچه سریع تر با انجام کارهای مطالعاتی کلنگ احداث مجموعه نیز زده شود.

وزیر ورزش و جوانان درپاسخ به این سوال که با توجه به وجود ورزشگاه‌های آزادی و تختی در تهران در استان تهران آیا بهتر نبود هزینه‌هایی که قرار است صرف ساخت مجموعه جدید شود، برای آنها پرداخت شود، گفت: تهران از لحاظ سرانه ورزشی با توجه به جمعیت خود سهم پایینی دارد. اگر قرار بود از همان مجموعه‌ها استفاده کنیم، افزایش سرانه نداشتیم. باید این مورد را هم مدنظر قرار بدهیم. ضمن اینکه زمینی که اکنون مدنظر قرار گرفته شاید از لحاظ زیرساختی از همین ۲ مجموعه بهتر باشد. لذا با احداث مجموعه جدید به سرانه فضای ورزش تهران اضافه خواهد شد که خواست مردم پایتخت است.

هاشمی درمورد آخرین وضعیت مرمت ورزشگاه آزادی، تصریح کرد: این کار را هم انجام می‌دهند و اصلا این اقدام ربطی به ساخت مجموعه جدید ندارد.

در جمع بندی و دستور جلسه این نشست قید شد محل احداث این مجموعه ورزشی در همان منطقه در نظر گرفته شود. البته اگر تا ۱۰ روز آینده هم محل جدید و متناسبی معرفی شد، آن محل نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)