مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: سخت در تلاش هستیم تا تعداد تیم‌ها در لیگ برتر کاهش پیدا کند.

 

غلامرضا بهروان در مورد برگزاری فصل دوازدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: برای فصل بعدی برنامه ها را مشخص و تا پایان سال ۹۲ برنامه های خود را تنظیم کرده ایم. مسابقات لیگ آینده از ۲۹ تیر آغاز می شود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد تیم ها برای فصل جدید کاهش پیدا می کند یا خیر عنوان کرد: برای فصل جدید کار سختی پیش رو داریم. طبق قوانین باشگاه ها باید مجوز فعالیت حرفه ای دریافت کنند و ما می خواهیم ظرف یک ماهی که در پیش داریم تمام باشگاه ها را مورد بررسی قرار دهیم. اگر باشگاه ها شرایط حرفه ای شدن نداشته باشند نمی توانند در لیگ برتر شرکت کنند. این مسئله برای تیم های دسته اولی هم وجود دارد.

 

بهروان تاکید کرد: سخت به دنبال کم کردن تیم ها در لیگ برتر هستیم. مباحثی را با تربیت بدنی استان ها در خصوص زمین های بازی داریم. بحث خصوصی شدن باشگاه ها باید جدی دنبال شود. امیدوار هستیم مجلس هم به فوتبال کمک کند تا بتوانیم با توجه به قوانین به خصوصی شدن باشگاه ها کمک کنیم. باشگاه ها هم باید کمک و وضعیت هیئت مدیره و تجاری سازی خود را مشخص کنند.

 

سرپرست سازمان لیگ ادامه داد: در ماه مرداد هیئتی از AFC برای بازدید از شرایط لیگ برتر به ایران خواهد آمد. این گروه بحث های زیادی را مورد بررسی قرار می دهد و به هیچ وجه اغماض نخواهد داشت. باشگاه ها باید این مسئله را جدی بگیرند.

 

بهروان با بیان اینکه باشگاه فجرسپاسی اولین باشگاهی بوده که توسط فدراسیون مورد بررسی قرار گرفته، گفت: در سفر اسفند سال گذشته به شیراز بحث های مفصلی را با مسئولان باشگاه فجر داشتیم. با استانداری و فرمانداری فارس و شیراز جلساتی را با حضور کفاشیان برگزار کردیم و همه مسائل با آنها در میان گذاشته شد. گروه صدور مجوز حرفه ای هم از مدت ها قبل کار خود را برای بررسی وضعیت باشگاه ها شروع کرده است. باشگاه باید تلاش کنند و بدانند که اگر کوتاهی صورت گیرد اغماضی در کار نخواهد بود چون آنها باید AFC سر و کار دارند.

 

بهروان در پایان در خصوص اینکه گفته می شود برای فصل بعدی ظاهرا قرار است جذب دروازه بان خارجی در لیگ برتر آزاد شود، گفت: در این مورد نظر باشگاه ها خیلی مهم است. این مسئله در هیئت ریئسه سازمان لیگ مورد بررسی قرار می گیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)