مرجع خبری پرسپولیس : عزیزمحمدی پس 10 سال از فدراسیون رفته و در کنار تمام معایب اگر به کارهای مثبتی چون درآمدزایی لیگ ، گرفتن حق پخش تلویزیونی و خرید ساختمان سازمان لیگ اشاره نشود دور از انصاف است.

با تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال دیگر سازمان لیگ وجود نخواهد داشت و فعالیت های آن زیر نظر کمیته مسابقات و به ریاست بهروان انجام خواهد شد.

برخی تصمیم های غیرمنطقی پیش  از این گرفته شده که نه تنها حسنی برای فوتبال نداشت بلکه به فوتبال ضربه زد که نمونه اش منع حضور دروازه بان خارجی در فوتبال ایران بود.

این قانون من در آوردی که نمونه اش فقط در فوتبال امارات در حال اجراست نه تنها سبب پیشرفت دروازه بانان داخلی نشد بلکه پسرفت آنها را به همراه داشت چون حس رقابت را در وجود دروازه بانان داخلی کشت. اکنون در استقلال مهدی رحمتی است و خودش ، نتیجه این می شود با گذشت مدت زمانی انگیزه لازم را از دست می دهد و آن قدر  بد گل می خورد که کی روش را به فکر جانشین می اندازد.

تنها حُسن این قانون برای دروازه بانان ایرانی افزایش سرسام آور دستمزدشان بود به طوری که امروز اگر تیمی به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است باید یک میلیارد تومان برای جذب مرد شماره یک کنار بگذارد ، یعنی 650 میلیون تومان بالاتر از سقف قرارداد!

خبرهای رسیده به  ما حکایت از آن دارد این قانون مضر و من در آوردی نفس های آخر خود را می کشد. یکی از برنامه های بهروان در صورت ماندن در کمیته مسابقات لغو  این قانون است تا علاوه بر کاهش دستمزد دروازه بانان داخلی آنها را به تلاش بیشتر برای بازی کردن وا دارد. دیدگاه بهروان این است که اگر قرار به منع بازی دروازه بان خارجی است این امر باید در لیگ یک صورت بگیرد نه لیگ برتر ، چون در لیگ یک دروازه بان رشد می کند نه در لیگ برتر. از سویی دروازه بان پس از رشد برای بازی کردن باید رقابت کند.

یکی دیگر از قانون های عجیب و غریب لیگ برتر وضع سقف قرارداد است. آیینی که باعث شد فقط قانون به سخره گرفته شود و پول های زیرمیزی در قالب های مختلف بین باشگاه ها و بازیکنان رد و بدل شود و در این بین فقط سر اداره مالیات بی کلاه می ماند و از بازیکنی که 500 تا 700 میلیون تومان یا بیشتر می گیرد به اندازه 350 میلیون تومان مالیات می گیرد.

احتمال دارد قانون سقف قرارداد هم لغو شود، سقفی که تبدیل به کف قرارداد شده است. بی شک با لغو این قانون باشگاه ها بر اساس توان خود به بازیکنان پول می دهند و دیگر مدیر باشگاه و همچنین بازیکن مجبور به دروغگویی نمی شوند.

از دیگر تغییرات احتمالی کاهش 2 تیم از تعداد تیم های لیگ برتر است که امکان دارد در فصل بعدی یا دو فصل بعد با سقوط 4 تیم به لیگ دسته اول این امر محقق شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)