مرجع خبری پرسپولیس : دبیرکل فدراسیون فوتبال در این ارتباط می گوید: به زودي با علي دايي بر سر يك ميز مي‌نشينيم و مشكلات حقوقي را حل مي‌كنيم. علي دايي آدمي اهل منطق است، به شرطي كه ديگران او را تحريك نكنند!

 

مهدي محمدنبي، دبيركل فدراسيون فوتبال شنبه‌شب ميهمان برنامه ورزش بدون ويرايش راديو بود. نبي در اين گفت‌وگو از حل و فصل مشكل فدراسيون و علي دايي طبق دستور و تقاضاي سازمان تربيت‌بدني خبر داد:

 

 «تقاضايي از طرف سازمان تربيت‌بدني مطرح شده است و با موافقت علي كفاشيان اين نشست به زودي برگزار مي‌شود. به زودي با علي دايي بر سر يك ميز مي‌نشينيم و مشكلات حقوقي را حل مي‌كنيم. علي دايي آدمي اهل منطق است، به شرطي كه ديگران او را تحريك نكنند!»

 

علي دايي در كنفرانس خبري پس از بازي پرسپوليس و شاهين مدعي شده بود كه فدراسيون به تلاش‌هاي او براي پيدا كردن يك اسپانسر لباس خارجي توجهي نكرده است. انگين فيرات، دستيار آلماني دايي در تيم‌ملي در اين رابطه با رايموند كالموند، مديرعامل سابق باشگاه بايرلوركوزن براي خريد لباس از شركت‌هاي آديداس و پوما مذاكراتي را انجام داده بودند.

 

 نبي در اين مورد هم اينگونه پاسخ ادعاي علي دايي را مي‌دهد: «آقاي دايي گفتند سه ماه دنبال يك نامه براي اين مذاكره بوده‌اند. ايشان خوب مي‌دانند اين مسايل مربوط به فدراسيون فوتبال است و دليلي نداشت ما نامه‌اي به دستيار آقاي دايي براي مذاكره با شركت‌هاي خارجي آديداس و پوما بدهيم. ما قبل از سرمربيگري علي دايي در تيم‌ملي به وسيله دكتر غفاري، رييس امور بين‌الملل و درخشان، رييس كميته بازاريابي فدراسيون با هر دو اين شركت‌ها براي تهيه لباس‌هاي تيم‌ملي فوتبال مذاكراتي داشتيم كه آنها تمايلي به اين كار نشان ندادند و از طرفي هم نمي‌خواستيم با شركت آمريكايي نايك به خاطر ماهيت آن مذاكره كنيم. در نتيجه سراغ شركت‌هاي داخلي و از جمله شركت مسعود آل‌محمد كه متعلق به آقاي دايي است رفتيم.»

 

علي دايي در رابطه با توليدي خودش هم مدعي است كه براي تهيه پيراهن‌هاي تيم‌ملي پولي از سوي فدراسيون پرداخت نشده است. دبيركل فدراسيون فوتبال اما اين ادعاي دايي را هم رد مي‌كند: «ما به جهت كمك به توليدات داخلي و عرضه آنها در سطح مسابقات ملي، معمولا به توافقاتي بين فدراسيون و اين توليدي‌ها مي‌رسيم و شيوه كار هم به اين شكل است كه ما به اين شركت‌ها تقاضايي مي‌دهيم و براساس اين تقاضاها، شركت‌ها اقدام به تامين لباس براي تيم‌هاي ملي فوتبال مي‌كنند. طبق اسناد فدراسيون فوتبال شركت آقاي دايي بستانكار هستند و سندهاي مالي آن هم موجود است و فدراسيون هم با توجه به بودجه‌اي كه در اختيار دارد، بخشي از طلب ايشان مربوط به سال‌هاي گذشته را تسويه كرده است و باقي طلب علي دايي هم در حسابرسي سالانه فدراسيون موجود است.»

اما اين ترديد به وجود مي‌آيد كه آيا انتخاب مارك دايي براي تيم‌ملي به خاطر نفوذ سرمربي تيم‌ملي بوده است: «تا جايي كه من اطلاع دارم از هشت سال قبل فدراسيون فوتبال با توليدي آقاي دايي كار مي‌كرد و هزينه لباس‌ها را پرداخت كرده است. فدراسيون فوتبال با شركت‌هاي مختلف كار مي‌كند و به آنها بابت پيراهن و ساير البسه تيم‌ملي، پول پرداخت مي‌كند. تنها در يك مورد توليدي مجيد در مقطعي كه آقاي قلعه‌نويي سرمربي تيم‌ملي بود و همين‌طور به خاطر تمايل بازيكنان تيم‌ملي براي استفاده از توليدات اين شركت، به خاطر معرفي برند خودش از فدراسيون فوتبال پولي نگرفت و 60 ميليون تومان البسه در اختيار تيم‌ملي گذاشت.»

اما آيا دخالت بازيكنان در انتخاب تيم‌ملي طبيعي و صحيح است: «از سال‌هاي گذشته اين موضوع وجود داشته و نظر بازيكنان براي تهيه لباس تيم‌ملي مد نظر بوده است.»

 

مهدي محمدنبي در مورد بازخواست شدن ابراهيمي، سرپرست وقت تيم‌ملي به خاطر كوتاهي در امضاي متمم مورد نظر فدراسيون فوتبال در موضوع قرارداد دايي هم به اين شكل توضيح مي‌دهد: «ايشان بلافاصله اين موضوع را به كميته تيم‌هاي ملي گزارش كردند كه اين موضوع مصادف شد با بازي عربستان و بركناري آقاي دايي و پيگيري نشد.»

 

در شرايطي كه طبق درخواست يا همان دستور سازمان تربيت‌بدني قرار است دايي و فدراسيون به نحوي صلح و سازش كنند تا كار به شكايت‌كشي و فيفا نرسد، نبي از راي كميته استيناف فدراسيون مبني بر رد ادعاي دايي حمايت مي‌كند: «اين كميته از افراد خبره و آشنا به مسايل حقوقي تشكيل شده و به نظر من عدالت را رعايت كرده‌اند.»

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)