مرجع خبری پرسپولیس : مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: در دیدار مقابل داماش 90 دقیقه علیه مازیار زارع شعار دادند، اما داور بازی را قطع نکرد.

 

محمود سالارکیا در خصوص رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به آئین‌نامه‌ای که وجود دارد و بررسی دقیقی که داشتیم، اتفاقاتی که در بازی با داماش افتاد، در آئین‌نامه در باره این موضوع بحث نتیجه ۳ بر صفر به نفع حریف وجود ندارد.

 

 

وی افزود: باید مسائلی را برای اطلاع مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و رسانه‌ها اعلام کنم. اولا رفتارهای هواداران در ورزشگاه از کنترل باشگاه خارج است. چطور ما می‌توانیم ۴،۵ هوادار وقتی شعاری را می‌دهند و همه‌گیر می‌شود حالا یا خوب و یا بد باشد جلوی آن را بگیریم؟ ما پاسخگوی حرکات اشتباه برخی از تماشاگرنماها نیستیم.

 

 

سالارکیا ادامه داد: در وزرشگاه اتفاقی می‌افتد و یک هوادار خوشش نمی‌آید و کاری می‌کند تا رفتارهای غیراجتماعی پیش آید آیا ما باید جوابگو باشیم؟ اگر می‌خواهیم به این مسائل خوب رسیدگی کنیم باید کارت‌های ویژه هواداران را درست کنیم و افراد متخلف را شناسایی کنیم. تمام ایران می‌دانند که چرا اتفاقات بازی داماش و پرسپولیس افتاد اما چرا باید دودش به چشم باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس برود؟

 

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد:‌ممکن است ۵،۴ و یا ۱۰ هوادار برای همین هدف به ورزشگاه آمده باشند و سپس بعد از یک بهانه برای ضربه زدن به پرسپولیس این کارها را انجام دهد. به هیچ وجه نمی‌توان این کارها را به باشگاه پرسپولیس ربط دهیم. اگر شما می‌گویید باشگاه پرسپولیس مقصر است، مگر علی کریمی کاپیتان با اخلاق کشورمان آن صحنه‌های زیبا را به وجود آورد برای پرسپولیس نیست؟ آقایان ما مسئول عملکرد هواداران نیستیم اما از روزی که آمدیم سعی کردیم بسترهای لازم با تغییراتی در بین هواداران به وجود آید اما نیاز به وقت داریم. من باز هم می‌گویم ما نباید چوب ۴،۵ هواداری بخوریم و پاسخگوی اشتباهات افراد تماشاگرنما باشیم.

 

سالارکیا خطاب به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز گفت: ما به آرای صادره معترض هستیم چون باید در این خصوص دقت عمل بیشتری داده می‌شد. کمیته انضباطی متاسفانه با قوانین و مقررات حاکم و عرف هماهنگ نیست. ممکن است در آئین‌نامه رفتارهای هواداران به باشگاه متصل شود اما این در شرایطی است که ببینیم شعله این اتفاق آیا از سوی هواداران آن تیم بوده است یا خیر. البته این را هم عرض می‌کنم به هیچ عنوان اتفاقاتی که در بازی داماش و پرسپولیس افتاد را تأیید نمی‌کنیم و آن را شدیدا محکوم می‌‌کنیم. اصلا باشگاه پرسپولیس با مدیریت رویانیان دشمن بداخلاقی‌ها در فوتبال است.

 

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس یادآور شد: آقایان اگر بازیکن محبوب باشگاه پرسپولیس تشویق می‌شود، این به منظور این است که تیم فوتبال پرسپولیس تشویق شده شما دقت کنید کاپیتان ما وسط زمین ایستاد. از رفیعی دلجویی کرد و از هواداران خواست که دیگر کار را تکرار نکنند. آیا این کار توسط کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس مگر اتفاق نیافتاده؟ اما برخی‌ها زشتی‌های بازی پرسپولیس و داماش را به باشگاه منتسب می‌کنند و زیبایی‌ها و حرکت جوانمردانه کاپیتان خوب پرسپولیس را که تفکر باشگاه است را بزرگ نمی‌کنند.

 

وی خطاب به داوری بازی نیز گفت: درست است داور بازی را محکوم کردند و چند جلسه او را محروم کردند، اما این بس بود. آیا همه عوامل اتفاقاتی که در ورزشگاه افتاد تصمیمات نابجا و غیر منطقی داور نبود؟ که آن چند تماشاگر تحریک شدند و سپس این موضوع همه‌گیر شد. باید این عوامل و علت‌‌ها شناسایی شود و ما می‌خواهیم که با این موضوع برخورد شدید شود، اما چرا دودش به چشم باشگاه پرسپولیس و زحمات بازیکنان برود. در مورد داوری این بازی که ریشه اصلی جریانات بود، در روزی که تیم ما از لحاظ روحی و جسمی نیز خسته بود باید بیشتر دقت کرد.

 

وی یادآور شد: یکی از نکاتی که بر روی آن خیلی چشم‌پوشی شده، حرکات داماش بود. این هواداران خوب و سرمایه‌های گیلان از همان دقیقه ابتدایی جوّ ورزشگاه را بر علیه هافبک انزلی‌چی ما خراب کردند. ۹۰ دقیقه به زارع بی‌احترامی شد. همین اتفاق در رشت هم افتاد. آیا با این بی‌احترامی‌ها زارع می‌توانست که تحریک نشود؟ چرا داور به این موضوع رسیدگی نکرد. یعنی صدای هواداران داماش به زارع می‌رسید اما به داور نمی‌رسید. چرا داور همان وقت بازی را کنترل نکرد و یا به ناظر بازی و یا هواداران تیم میهمان تذکر نداد. این موضوعاتی است که کمیته انضباطی کمتر به آن توجه کرده است. حتی مازیار زارع وقتی اخراج هم شد، دیدید با چه وضعیتی و چه شعارهایی از زمین بیرون رفت. چون ۹۰ دقیقه به این بازی‌ها در آن فشار خاص بی‌احترامی شده بود.

 

سالارکیا در پایان خاطرنشان کرد: ما به کسر ۲ امتیاز هم معترض هستیم. برای چه این تصمیم را گرفتند. من نمی‌دانم، بازیکن ما اخراج نابجایی می‌شود. که خیلی از کارشناسان نیز درباره این موضوع نظر می‌دهند که اگر خطا بر روی علی عسکر اعلام می‌شد هرگز آن اتفاق برای نصرتی پیش نمی‌آمد اما بازیکن ما اطاعت می‌کند و هم نصرتی و هم زارع بدون اینکه حرکتی انجام دهند در آن شرایط خاص به بیرون از زمین می‌روند چون همه می‌دانند این بازیکنان کار ناشایستی می‌کردند چه بسا جوّ بدتر می‌شد اما این اتفاق با توجه به اینکه بازیکنان ما همیشه به این موضوعات اعتقاد دارند که باید نظم و انضباط را رعایت کنند، رعایت شد. من امیدوار هستم که اگر می‌خواهیم با این تصمیمات همه چیز را درست کنیم در همه ورزشگاه‌ها این نگاه را داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)