یکی از خاص ترین دربی های تاریخ را پرسپولیس به استقلال نباخت تا هواداران این تیم به این روز افتخار کنند.

23 سال پیش در چنین روزی پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی به مساوی بدون گل رسیدند.

در این بازی ابتدا نادر محمد خانی و سپس اسماعیل حلالی به حکم داور عربستانی بازی اخراج شدند، اخراج هایی که حداقل یکی از آنها سختگیرانه بود.

هنوز به اواخر بازی در نیمه اول دیدار استقلال و پرسپولیس در دربی 2 مهرماه سال 78 زمان زیادی باقی مانده بود که داور عربستانی مسابقه کارت قرمز دوم را هم به بازیکنان پرسپولیس نشان داد تا علی پروین برای اولین بار از روی نیمکت مربیگری بلندشود. پروین چه آن روزها که نیمکت چوبی مربیان و بازیکنان پشت دروازه بود و چه بعدها که به کنار خط طولی انتقال یافت، هیچ وقت عادت نداشت از روی نیمکت بلند شود و برای شاگردانش حرف بزند. یکی از کمک ها این وظیفه را به عهده داشت و علی پروین روی نیمکت باقی می ماند.

داور مسابقه در مهمترین بازی ایران و در حضور صد هزار نفر اسماعیل حلالی و نادر محمدخانی را اخراج کرد تا پروین ترک عادت کند و همه بازیکنان را به کنار زمین بخواند، جلسه سرپایی یک دقیقه ای پروین با بازیکنان، 8سرخ پوش و دروازه بان این تیم را با انگیزه دیگری به زمین مسابقه برگرداند.آنها باید این بازی را نمی باختند تا حرف سرمربیشان را اجرا کرده باشند.

پرسپولیس 9 نفره در ادامه بازی با تمام توان با تیم 11 نفره استقلال جنگید تا علی پروین در یکی از مهمترین روزهای مربیگری خود، پرسپولیس را بازنده نبیند.

سرخپوشان که نیمه اول را بدون شکست به رختکن رفتند در نیمه دوم روحیه بیشتری هم گرفتند و چند موقعیت مسلم گلزنی هم داشتند و اگر بدشانس نبودند حتی می توانستند با 9 بازیکن برنده شوند اما پرسپولیس 9 نفره شکست نخورد تا یکی از روزهای تاریخی هواداران این تیم باقی بماند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)