مرجع خبری پرسپولیس : صحبت های سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از مسابقه این تیم برابر شهرداری تبریز از سوی رسانه ملی فیلتر شد.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس ، پس از اتفاقات ناگوار رخ داده طی مسابقه تیم های شهرداری و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و به تبع آن مصاحبه شدیدالحن علی دایی سرمربی پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی مسابقه در انتقاد از وضع موجود ، پخش این صحبت ها در تمام بخش هاش خبری سراسری سیما سانسور شد .

 

دایی در این مصاحبه ضمن انتقاد شدید از نود دقیقه فحاشی علیه تیم پرسپولیس ، خودش و کریم باقری کاپیتان تیمش ، تاکید کرد هیچ کدام از تماشاگرانی که به ورزشگاه یادگار امام می آیند قصد و هدف فوتبالی ندارند .

 

 

دایی با پرسش این که دلیل سر دادن فریاد “آتاتورک” در این ورزشگاه چیست ؟ تاکید کرد آذربایجان متعلق به تمام ملت ایران است و افرادی که این جو را به وجود آورده اند هر هدفی می توانند داشته باشند به جز فوتبال.

 

این صحبت های تنددایی باعث شد هیچ کدام از بخش های خبری تلویزیون مصاحبه وی را پوشش خبری ندهند و صحبت های وی به کل بایکوت شود. برنامه نود هم فرداشب حق پخش صحبت های دایی را نخواهد داشت. متن کامل صحبت های دایی را می توانید در اینجا مرور می کنید:

 

 

دایی: کجای دنیا 90 دقیقه فحش می دهند؟ / بی غیرت و بی شرف خودشان هستند

 

علي دايي پس از تساوي يك بر يك مقابل شهرداري تبريز در حالي در سالن خبري پس از مسابقه حاضر شد كه از هتاكي 90 دقيقه‌اي هواداران شهرداري تبريز نسبت به خودش و كريم باقري بشدت ناراحت و عصباني بود.

نشست خبري سرمربي پرسپوليس به همين دليل با اتفاقات جالبي روبرو شد. وي كه از هواداران تبريزي ناراحتي شديدي داشت وقتي با اولين سؤال يكي از خبرنگاران حاضر در سالن مبني بر اينكه جو ورزشگاه را چطور ديديد مواجه شد ناراحتي خود را با جملاتي كه عنوان كرد‌،‌ نشان داد.

دايي گفت: كجاي دنيا را سراغ داريد كه اينطور به همشهري خود توهين كنند؟ كجا ديده‌ايد كه پشت دروازه حريف چنين حركاتي صورت گيرد؟ من علي دايي، اهل آذربايجان هستم. به نظر شما چون اهل آذربايجانم بايد تيمم را طوري به زمين بفرستم كه 10 گل بخورد؟ اگر اين كار را بكنم ديگر بي‌غيرت و بي‌شرف نيستم؟

 

وي افزود: بي‌غيرت و بي‌شرف خودشان هستند كه چنين توهيني را 90 دقيقه به من و كريم باقري كردند. چطور مي‌توانند به كريم باقري كه جواني خود را براي فوتبال آذربايجان گذاشته است توهين كنند؟ مردم آذربايجان بايد الگو باشند نه اينكه به خاطر بازي همشهريشان در تيم مقابل او را اذيت كنند. همه جاي ايران فوتبال را به نام كريم باقري مي‌شناسند.

دايي تصريح كرد:‌ از يك طرف يك خيابان به نام كريم باقري مي‌كنيد و از سوي ديگر 90 دقيقه در ورزشگاه به او فحش مي‌دهيد. مگر ما خانواده‌هاي خود را از سر راه آورده‌ايم كه بايد اينچنين مورد هتاكي قرار بگيرند؟

سرمربي پرسپوليس با ناراحتي شديد از اينكه هواداران در ورزشگاه يادگار امام به دنبال برتري قوميتي هستند، گفت: آذربايجان متعلق به ايران است. ما همه براي يك مملكت هستيم اما متاسفانه آنهايي كه به ورزشگاه مي‌آيند دنبال فوتبال نيستند. آنها دنبال مسائل ديگريند. چرا بايد در ورزشگاه يادگار امام آتاتورك تشويق شود؟

وقتي دايي اين جملات را با عصبانيت بيان كرد عده‌اي از خبرنگاران اين صحبت او را رد كردند اما سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: فيلم چنين تشويق‌هايي موجود است. كسي براي فوتبال در تبريز به ورزشگاه نمي‌آيد. من ناراحت فحش شنيدن نيستم. آنها مي‌توانند تا صبح به من فحش بدهند. من ناراحت اين هستم كه چرا شماها خودتان را به راه ديگري مي‌زنيد. واقعا نمي‌شنويد در ورزشگاه چه مي‌گويند؟

سرمربي پرسپوليس خاطرنشان كرد:‌ در تهران هم همين هواداران به كريم باقري توهين كردند و با بطري آب او را زدند. چرا نبايد قبول كنيد كه ما همه از يك مملكت هستيم. آذربايجاني، ترك، عرب، كرد همه متعلق به ايران است. اين را بفهميد. مسائل ديگر را وارد فوتبال و ورزش نكنيد.

دايي افزود: من مي‌خواهم يك چيزي را به شما بگويم. يك فردي كه دو كلاس سواد دارد بخاطر اينكه من آذربايجاني مربي پرسپوليس شده‌ام به خودش اجازه مي‌دهد كه به من بي‌غيرت بگويد. اگر بنا باشد همه همينطور فكر كنند يك اهوازي نبايد مقابل فولاد بازي كند، شيرازي نبايد مقابل تيم شيراز بازي كند، وقتي در اين شهر چنين تفكري حاكم است معلوم است كه داور 7 دقيقه 10 دقيقه وقت اضافه مي‌گيرد، معلوم است كه در اين شهر به كريم باقري توهين مي‌شود و بطري آب به سويش پرتاب مي‌شود. مگر مي‌شود در اينجا فوتبال انجام داد. داور از خدايش است بازي مساوي تمام شود تا بتواند راحت از ورزشگاه بيرون رود.

دايي ادامه داد: از دقيقه يك داوري به نفع شهرداري بود. اين بازي مگر چقدر وقت اضافه داشت كه 7 دقيقه براي آن لحاظ كردند.

در ادامه اين نشست يكي از خبرنگاران به بازي ضد فوتبال پرسپوليس اشاره كرد كه دايي پاسخ داد: كدام ضد فوتبال؟ متاسفم كه شما اجازه نمي‌دهيد من حرفم را بزنم. برادر من كجاي دنيا به خاطر تعويض، 7 دقيقه وقت اضافه مي‌گيرند؟ دروازه‌بان من صورتش خراش برداشته و آنوقت شما به اين مي‌گوئيد وقت تلف كردن؟ اين كجاي انصاف است؟ او بايد بلند مي‌شد در زمين چه مي‌كرد؟ من چطور مي‌توانستم ضد فوتبال بازي كنم و گل هم بزنم. من نمي‌دانم شما اصلا اين بازي را نگاه كرديد؟

دايي در مورد مسائل فني اين ديدار تصريح كرد: در اين مسابقه دچار دو مورد بي‌انصافي فوتبال شديم. بايد اين بازي را مي‌برديم. شما يك موقعيت بگوئيد كه شهرداري تبريز مقابل پرسپوليس داشته باشد. نه شوتي، نه تك به تكي، آنها همان يك اوت را داشتند كه آن هم خطا روي كريم باقري انجام شد. از هر لحاظ به حريف سر بوديم اما 3 دقيقه آخر 3 امتياز مفت را از دست داديم.

سرمربي پرسپوليس با اشاره به اينكه اين تيم در تمام بازي‌ها موفق به گلزني شده است، گفت: ما تنها تيمي هستيم كه در هر مسابقه گل زده‌ايم. قبول دارم كه تعداد گل‌هاي به ثمر رسيده ما كم است اما به لحاظ گل زده از تيم‌هاي بالاي جدول هستيم. مسائل ديگر باعث از دست رفتن امتياز مي‌شود. من 4 بازيكن به تيم ملي دادم كه امروز 3 بازيكن ملي پوش خود را به دليل مصدوميت نداشتم و اين بخاطر فشاري است كه به آنها وارد شده است. بچه‌هاي پرسپوليس امروز زحمت كشيدند، با غيرت بودند و با شرف بازي كردند. باشرف به كسي مي‌گويند كه براي پول خود زحمت مي‌كشد و پول حلال به خانه مي‌برد نه اينكه به خاطر يك سري مسائل ديگر حرف‌هاي بيخود بشنود.

وي درباره اينكه چه زماني قرار است مهاجم خارجي به اين مجموعه اضافه شود، اظهار داشت: در حال بررسي گزينه‌هاي خوبي هستيم. نمي‌خواهيم سريع تصميم بگيريم. مي‌خواهيم انتخاب خوبي داشته باشيم. خيلي از تيم‌هاي ما بازيكن خارجي مي‌آورند و دلارهاي زيادي هم داده‌اند اما عملكرد آنها را ديده‌ايد. نمي‌خواهيم عجله كنيم. حتي يك مهاجم بوركينافاسويي با قيمت 100 هزار دلار آورديم اما چون نمي‌توانستيم از او ابتدا تست پزشكي بگيريم و سپس قرارداد ببنديم بعد از قرارداد داخلي از او تست گرفته شد كه متاسفانه با مشكل بيماري روبرو بود.

در ادامه اين نشست در حالي كه علي دايي حرف‌هاي خود را با عصبانيت آغاز كرده بود رفته رفته آرام شد و پاسخ سؤال خبرنگاران را با آرامش بيشتري داد.

وي درباره اينكه براي حل مشكل جو ورزشگاه يادگار امام چه تدابيري بايد انديشيده شود، گفت: من نبايد كاري كنم. اين كار فرهنگي‌سازي را شما و فدراسيون بايد انجام دهيد. مگر مي‌شود 120 دقيقه به يك بازيكن فحش داد. فدراسيون فوتبال تا تماشاگران پرسپوليس حرفي مي‌زنند آنها را براي يك پخ كردن محروم مي‌كنند اما براي هواداران تبريزي هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

علي دايي در حالي كه مشغول صحبت بود از سوي يك فردي كه ظاهراً عكاس بود با سؤالي درباره همين مسئله روبرو شد كه سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: شما اصلا خبرنگاري؟ فكر نمي‌كنم خبرنگار باشي هر كسي مي‌آيد و خود را خبرنگار معرفي مي‌كند.

بلافاصله وي با سؤالي درباره داوري روبرو شد و اظهار داشت: روي گلي كه خورديم روي كريم باقري خطا شد اما وقتي داور خطا نمي‌گيرد من كاري نمي‌توانم بكنم. نكته جالب اين نشست خبري اين بودكه پس از پايان صحبت‌هاي دايي خبرنگاران براي وي دست زدند.

 

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)