یک سایت هندی در آستانه آغاز لیگ قهرمانان آسیا نوشت: تیم گوا هند در لیگ قهرمانان آسیا در گروه سختی قرار گرفته است اما سخت‌ترین رقیب، بدون شک پرسپولیس است. تیمی که قهرمان ایران و نایب قهرمان دور قبل آسیاست.

تیم فوتبال پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا روز جمعه ۲۰ فروردین ماه عازم هند می‌شود. سرخپوشان در گروه پنجم این رقابت‌ها با تیم‌های الریان قطر، گوا هند و برنده دیدار پلی‌آف الوحده امارات و الزورا عراق همگروه است.

در آستانه این رقابت‌ها، یک سایت هندی به بررسی شرایط پرسپولیس به عنوان حریف تیم گوا در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

این سایت هندی نوشت: «تیم گوا هند در لیگ قهرمانان آسیا در گروه سختی قرار گرفته است اما سخت‌ترین رقیب این تیم بدون شک پرسپولیس است. تیمی که قهرمان ایران و نایب قهرمان دور قبل رقابت های لیگ قهرمانان آسیاست.

خط حمله حریف از بهترین استعدادهای آسیا تشکیل شده و دفاع سر سخت این تیم هم شکست دادن ارتش سرخ را غیر ممکن کرده است.

نگاهی به وضعیت فعلی پرسپولیس

این تیم که در چند سال گذشته قهرمان ایران است، امسال هم توانسته جایگاه خود را در بالای جدول حفظ کند هر چند که جایگاه این تیم در صدر جدول لیگ یاران کمی متزلزل شده است اما آنها همچنان به صدر جدول نزدیک هستند. آنها در حال حاضر با سپاهان برای صدرنشینی در رقابت هستند و امتیاز اندکی از حریف خود عقب هستند.

پرسپولیس در ۱۹ بازی خود در لیگ برتر ۱۰ پیروزی و هشت تساوی را به ثبت رسانده و تنها در یک دیدار شکست خورده است. این تیم تنها ۱۰ گل دریافت کرده که بهترین رکورد در ساختار دفاعی در لیگ ایران است.

این در حالی است که پرسپولیس از ۳ دیدار اخیر خود ۲ تساوی کسب کرده است.

در مورد پرسپولیس

حریف از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۶۳ عنوان برترین تیم ایران را از آن خود کرده است و در دهه اخیر نیز بهترین نتایج را گرفته است. از جمله می‌توان به چهار قهرمانی اخیر این تیم در لیگ داخلی ایران اشاره کرد. سه سوپرجام ایران و یک جام حذفی نیز از دیگر افتخارات پرسپولیس در سال‌های اخیر بوده است.

«علی دایی» برترین گلزن ملی ایران از جمله چهره های برجسته این باشگاه است. «علی کریمی» و «علی پروین» هم دیگر چهره‌های شاخص پرسپولیس هستند. پروین با بیش از ۳۵۰ حضور با پیراهن پرسپولیس و بیش از ۱۵۰ گل زده یکی از چهره‌های شاخص تاریخ پرسپولیس است.سرمربی پرسپولیس

«یحیی گل‌محمدی» بازیکن اسبق تیم ملی ایران از سال ۲۰۰۸ مربیگری را آغاز کرد و در ۲ مقطع هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است. او الان بیشترین قدرت را دارد چرا که توانسته ارتش سرخ را در لیگ داخلی در بالاترین سطح حفظ کند و در آسیا هم موفق ظاهر شود.

پرسپولیس با هدایت او فصل گذشته قهرمانی نسبتا آسانی را نسبت به فصول قبل تجربه کرد. در لیگ قهرمانان هم پرسپولیس تحت هدایت او توانست تیم‌های خوبی مانند السد قطر و النصر عربستان را به لطف تاکتیک‌های خوب گل محمدی حذف کند.

او پرسپولیس را به تیمی تبدیل کرده که فوتبال مهیجی ارائه می‌دهد، اما علاوه بر این ساختار خوب دفاعی تیم حفظ شده است. خط دفاع پرسپولیس به نحوی است که در ۱۰ بازی، این تیم موفق به ثبت کلین شیت شده است.

گل‌محمدی در دوره جدید حضورش در پرسپولیس درصد برد ۶۴.۲۹ را به ثبت رسانده و علاوه بر آن تنها ۴ شکست را متحمل شده است.

نوراللهی، مغانلو و حسینی نفرات تعیین کننده

نوراللهی؛ جادوگر

جادوگر خط میانی پرسپولیس با وجود بازی در پست هافبک میانی، مطمئناً بهترین بازیکن خط حمله آنها در این رقابت‌ها بوده است. او در ۱۸ بازی لیگ ۶ گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل برای آنها به ثبت رسانده است، این موتور اصلی‌ترین نیروی محرکه در وسط زمین است. این بازیکن ۲۸ ساله نه تنها یک بازی‌ساز واقعی در خط میانی است بلکه می‌تواند در عملکرد خوب دفاع به تیمش کمک کند.

او به قدرت بازی مالکانه پرسپولیس می‌افزاید. همچنین نوراللهی، توانایی یافتن هم تیمیها در فضاهای سخت را دارد و می‌توان او را موتور خلاقانه پرسپولیس دانست.

مغانلو؛ کابوس مدافعان

او ماه گذشته به پرسپولیس اضافه شد اما به نظر می‌رسد گل‌محمدی روی او حساب ویژه‌ای باز کرده تا این بازیکن در خط حمله تیمش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به پرسپولیس کمک کند. مهاجم ۲۶ ساله با تجربه پرسپولیس پیش از حضور در این تیم در تیم سناتاکلارا پرتغال بازی می‌کرد. او می‌تواند کابوس مدافعان گوا در این رقابت‌ها باشد. مغانلو با وجود اینکه زمان کمی است به پرسپولیس اضافه شده اما یک پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. این تضمین هم وجود دارد که موتور گلزنی او به زودی روشن می‌شود و می‌تواند در بخش هجومی نقطه قوت پرسپولیس باشد.

حسینی؛ ستون اصلی دفاع غیر قابل نفوذ

در شرایطی که پرسپولیس نتوانسته بیشترین گل زده در لیگ ایران را از آن خود کند اما این تیم از نظر دفاعی استثنایی ظاهر شده و ۱۰ کلین شیت را ثبت کرده و تنها ۱۰ گل خورده است. «سیدجلال حسینی» بخش اساسی دفاع غیرقابل نفوذ پرسپولیس است.

با وجود اینکه او سه سال است از مسابقات ملی خداحافظی کرده اما در سن ۳۹ سالگی همچنان می‌تواند به راحتی حرکات بهترین مهاجمان را خنثی کند. حسینی نه تنها در دفاع برای حریفان تهدید است بلکه در گلزنی نیز به تهدید جدی تبدیل شده است چرا که او در لیگ چهار گل به ثبت رسانده است.

در نهایت انتظار می‌رود پرسپولیس تیم صعود کننده به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باشد و همچنین در خیلی از بازی‌ها موفق به ثبت کلین شیت شود و از طرفی دیگر گل‌های زیادی را به ثمر برساند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)