مرجع خبری پرسپولیس : سایت هواداران استقلال پس از پیروزی عجیب این تیم در دربی نوشت : آقای دایی آقای مظلومی دیگر بهار است از خواب زمستانی برخیزید!

چند روزیست که از دربی میگذرد و حرف های زیادی درمورد این بازی زده میشود. سخنانی از جنس افراط که رنگ عشق و تعصب به خود گرفته اند و راهی به سوی تاریکی و فرار از واقعیت.

براستی چه کسی راوی صادقیست از حکایات این بازی؟ آقای دائی شما شکست خوردید نه یکبار که دو بازی دربی و هشت بازی دیگر فصل و یک بازی هم در آسیا را . همواره داوری مشکل شما بوده؟

شما مسئول فنی تیم پرسپولیس هستید و تمامی آنچه که در زمین میافتد با مسئولیت شماست. چگونه خود را در ناتوانی بازیکنانتان برای گل زدن بی تقصیر می دانید؟ شما مربی تیم هستید و وظیفه تان حل کردن مشکل گلزنی است.

چندین و چند بازی است که تیم شما این مشکل گلزنی را دارد و نتوانسته اید حل کنید و بعد همه این مشکلات را به گردن بخت و اقبال و داوری می اندازید؟

 

آقای مظلومی شما یک استقلالی متعصب هستید و قابل احترام و موفق در زمینه دربی اما آیا شما شایسته این برد بودید؟

تیم شما رنگ و بویی از یک تیم منسجم و منطقی نداشت! کدام منطق سبک بازی تیم شما را زیر سایه خود میگیرد؟

آیا تمامیت هنر مربیگری شما در خلق یک موقیعت روی دروازه حریف است؟ و استفاده از این تک موقیعت را به حساب توانایی های بالایتان می گذارید؟

آقای مظلومی در طول فصل حتی یکبار هم نتوانسته اید یک نود دقیقه ی کامل خوب و موفق ظاهر شوید خود را به چه کاری مشغول میکنید که خوب نمیبینید؟ مصلحت کاری و دفاع از توانایی هایتیان؟ به هیچ عنوان کسی نمیتواند توانایی های شما رد کند اما ما پیش از مربیگری شما در استقلال همواره از تیم هایتان بازی های منسجم و تاکتیکی به یاد داشتیم چه در مس تیم ملی ب و حتی سری اول حضورتان در ابومسلم ته جدولی که با هدایت شما به بالا های جدول آمده بود ولی شما در استقلال هیچ رنگ و بویی از آن شخصیت نداشتید!

ابومسلمی که پرسپولیس قطبی را در یک نیمه سه گل زد و مسی که استقلال قلعه نویی را برد و تیم ملی که از تیم اصلی بهتر و زیباتر بازی میکرد!

در فرهنگی که در کشور ما جا افتاده است  همیشه واقیعت باید قربانی شود. قربانی مصلحت. همان مصلحتی که بقول بزرگی همواره واقیعت را بدست آن ذبح شرعی می کنند!

امروز مصلحت پرسپولیسی ها و استقلالی ها در رد ناتوانی هایشان است. پرسپولیسی هایی که ضعف ها را پشت اشتباهات داوری و موقیعتهای از دست رفته رد می کنند و استقلالی هایی که واقیعت بد بازی کردن و موقیعت نداشتنشان و سود بری از برخی اشتباهات داوری را به نام منطق و حرفه ای بودنشان نادیده میگیرند!

سال هاست که افراط کردن و تعصب های کاذب ما را از حقیقت خودمان دور کرده است براستی واقیعت چیزهایی است که میگوییم یا میشنوه ایم و رد یا تایید میکنیم. آقای دایی آقای مظلومی دیگر بهار است از خواب زمستانی برخیزید.

کافیست یک باز به دور از احساسات و تعصب و پای حرف های خودمان بنشیم و یا جایگاه های خود را با هم عوض کنیم. به واقع اگر دایی و مظلومی جای هم بودن هم این اظهارات را میکردند؟

حال بیایید جایگاه ها را محض آزمایش این واقیعات عوض کنیم. اکنون فکر کنید تمامی آنچه که در زمین افتاد بالعکس بوقوع میپیوست. آیا آقای دایی میپذیرفت که تیمش از اشتباهات داوری سود برده و برد تیمش را روی حرفه ای و منطقی بودن خودش و بازیکنانش نمی دانست؟

آیا آقای مظلومی باز هم میگفت که داوری درست بود و حرف عسگری را صادق میدانست و موقیعت های از دست رفته تیمش را بدشانسی نمی نامید؟ آیا باز هم میگفت که تیم برنده تیم حرفه ای بود که از یک موقیعت استفاده کرد؟ آیا هواداران دو تیم حرف های امروزشان را که از دهان حریفانشان بیرون آمده است را تایید میکردند؟

افراط سالهاست که دیگر یک حس لحظه ای نیست آن بخش عظیمیست از شخصیت ما و چه تلخ است که این روزها هرکه بیشتر افراط میکند متعصب تر میشود!

کاش بتوانیم خوب به جایگاه خود نگاه کنیم به توانایی های بالای فوتبالمان و وضعیتی که زاییده ی این اعمالمان است. کاش بتوانیم لحظه ای به دور از این تعصب ها به اطرافمان نگاه کنیم و ببینیم که هیچستان در نزدیکی ماست!

منبع : استقلالی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)