یک سایت هواداران تیم فوتبال فولام علت افت این تیم در بازی‌های اخیر را نبود هافبک ایرانی‌اش دانست.

 

به گزارش تسنیم، در سایت «cottagersconfidential.com» که مربوط به هواداران تیم فوتبال فولام است مطلبی در مورد اشکان دژاگه، هافبک ایرانی این تیم و تاثیر او بر عملکرد تیمش منتشر شده است. نویسنده این مطلب دژاگه را یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل فولام می‌داند و معتقد است مصدومیت این بازیکن در پایان فصل به ضرر فولام تمام شد.

در این مطلب آمده است:

فولام فصلی پر فراز و نشیب را سپری کرد که پیش‌بینی نتایج این تیم کاری دشواری بود. آنها فصل نسبتا خوبی را داشتند تا اینکه اشکان دژاگه، بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت از دست دادند، از همین جا بود که افت فولام شروع شد.

دژاگه در ماه آگوست 2012 از تیم ولفبسورگ در بوندس‌لیگا آلمان به این تیم لیگ برتری آمد. این بازیکن 26 ساله که در پست هافبک راست بازی می‌کند زمانی که به فولام پیوست با مصدومیت روبرو بود ولی در سال جدید میلادی (2013) خود را در ترکیب تیم فولام جا انداخت به طوری که تاثیر او در روند رو به رشد تیم انکارناپذیر بود و هر بازی که می‌گذشت بهتر و بهتر می‌شد.

 

همکاری اشکان دژاگه در گوش راست فولام با ساشا ریتر مثال زدنی بود و همکاری این دو با فرصت‌شناسی برباتوف ترکیبی خوب را تشکیل می‌داد؛ همکاری آنها گل‌های زیادی را برای این تیم به ارمغان آورد.

اوضاع برای شاگردان مارتین یول خوب پیش می‌رفت و در بازی با کوئینزپارک رنجرز این تیم خیلی زود پیش افتاد ولی در همان نیمه اول دژاگه مصدوم شد تا فولام یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خود را تا پایان فصل از دست دهد.

وقتی اشکان از بازی خارج شد تغییراتی که در تیم به وجود آمد کاملا مشهود بود و آنها به سختی موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 از سد حریف بگذرند. در آن موقع فکر می‌کردم فولام بتواند دژاگه را به بازی‌های باقیمانده فصل برساند ولی متاسفانه مصدومیت وی جدی‌تر از این حرف‌ها بود و او فصل را از دست داد. مصدومیتی که تاثیر زیادی در عملکرد تیم در بازی‌های باقیمانده گذاشت.

 

از زمانی که هافبک ایرانی فولام مصدوم شد شاگردان یول تنها 4 امتیاز به دست آوردند که امتیازی که در بازی با رنجرز که اشکان در آن مصدوم شد را نیز شامل می‌شود. انتهای فصل بدون دژاگه همانند عبور از سربالایی سختی برای این تیم بود.

حالا نطرم این نیست که اشکان بازیکنی بزرگ یا نخبه است ولی باید پذیرفت که او در زمان حضورش در میدان نقشی کلیدی در این تیم ایفا کرده و برای خود و هم‌تیمی‌هایش موقعیت‌های خوب گلزنی خلق کرده است. فولام در این فصل همواره برای گشودن دروازه حریفان تلاش کرده ولی واقعیت این است که بدون همکاری دژاگه و ریتر این تیم در خلق موقعیت و گلزنی ضعیف عمل کرده است. نقطه ضعف تیم کنونی فولام این است که برای جایگزین کردن بازیکنان مصدومش گزینه مناسبی ندارد.

 

فولام با از دست دادن هافبک ایرانی خود حالت شکننده‌ای به خود گرفت و فصل را ضعیف تمام کرد هرچند جای امیدواری است که هنوز می‌توان این تیم را در فصل آینده هم در لیگ برتر انگلیس دید. اگر فولام به فکر جایگاه بهتری است باید به فکر تقویت تمام پست‌هایش باشد. امیدوارم اشکان دژاگه را نیز به زودی در اختیار داشته باشیم تا تغییرات اساسی در این تیم ببینیم.

فولام در فاصله یک هفته مانده به انتهای فصل 40 امتیازی است و در رده پانزدهم جای دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)