مرجع خبری پرسپولیس : فوتباليست‌هايي بودند كه ابتدا با استقلال يا پرسپوليس به توافق رسيدند اما مسير خود را كج كردند و راه تيم مقابل را در پيش گرفتند.

 

 البته بازيكنان زيادي بودند كه با دو تيم وارد مذاكره شدند و قول‌هاي نصفه و نيمه‌اي هم دادند اما ملاك مواردي است كه توافق نهايي حاصل شد اما بازيكن راه رفته را برگشت و از آبي به قرمز يا بالعكس تغيير مسير داد. در اين ميان برخي سود بردند و برخي هم از اين بابت ضرر كردند. در اين ليست نام يكي دو اسطوره سرخ آبي هم به چشم مي‌خورد.

 

1- مجيد نامجومطلق: هافبك تكنيكي بانك ملي در سال 64 چند جلسه با پرسپوليس تمرين كرد و سرخ‌پوش شدن او مراحل آخر خود را طي مي‌كرد. اما آقامجيد براي رفت و آمد به محل تمرين از يكي هواداران يك موتور هندا 125 گرفت. علي پروين كه از اين كار نامجومطلق ناراحت شده بود عذر او را خواست تا آقامجيد استقلالي شود. البته نامجو مطلق آخر پيراهن پرسپوليس را بر تن كرد.

  

 

 

2- رسول غني‌زاده: رسول غني‌زاده هم در سال 64 با پرسپوليس و علي پروين به توافق نهايي رسيد تا پيراهن سرخ را بر تن كند اما او هم در دقيقه 90 استقلالي شد.

 

3- علي‌اكبر يوسفي: بازيكن پاس تهران بود. در سال 72 با پرسپوليسي‌ها به توافق رسيد. همه چيز به خوبي پيش مي‌رفت اما سه ماه از خدمت سربازي او باقي مانده بود و باشگاه پاس هم همكاري نكرد و كوتاه نيامد. چند سال بعد يوسفي به استقلال آمد و پيراهن آبي را بر تن كرد.

 

4- عباس سرخاب: كشف مرحوم دهداري از آرش ميناب راه پرسپوليس را پيش گرفت. اما استقلالي‌ها به اين مهاجم يك موتور دادند تا پيراهن آبي را بر تن كند. يك سال بعد يعني در سال 69 سرخاب دروازه پرسپوليس را باز كرد.

 

5- عليرضا منصوريان: در پارس‌خودرو توپ مي‌زد. تصميم گرفت تا پيراهن پرسپوليس را بر تن كند اما سرمربي وقت پرسپوليس يعني يورگن گده به اين هافبك مستعد چراغ سبز نشان نداد. پس از آن علي منصور با كمك نفراتي چون امير قلعه‌نويي آبي‌پوش شد. او در سال 74 پديده فوتبال ايران شد و به تيم‌ملي رسيد. او حالا اسطوره باشگاه استقلال محسوب مي‌شود اما آن زمان فاصله زيادي تا پرسپوليس نداشت.

6- علي كريمي: در تيم فتح بازي مي‌كرد و از تكنيك بالايي برخوردار بود. بازي‌هاي خوب او توجه استقلالي‌ها را به خود جلب كرد. او با آبي‌ها به توافق رسيد تا در سال 77 پيراهن آبي را بر تن كند. آن طور كه شنيده مي‌شود ارزش قرارداد او 10 ميليون تومان بود. اما در بازي فينال فوتسال جام رمضان ميان فتح و استقلال كريمي با هواداران استقلال درگيري شديدي پيدا مي‌كند و در روزي كه علي نظري جويباري در هيات فوتبال منتظر علي كريمي بود او قراردادي با ارزش 12 ميليون تومان با پرسپوليس ثبت كرد.

 

7- مهدي رحمتي: ‌در فجر سپاسي درخشيد و مورد توجه پرسپوليس قرار گرفت. براي جذب مهدي اقدام كردند اما مشكل خدمت سربازي مانع از اين انتقال شد. قرمزها يك بار ديگر براي جذب اين گلر اقدام كردند و توافق هم حاصل شد اما باز هم مقاومتي‌ها پول سنگيني را براي صدور رضايتنامه او در نظر گرفتند. سومين بار هم پرسپوليس شانس خود را امتحان كرد اما اين بار سپاهان شرايط مالي سختي را پيش پاي مهدي قرارداد تا مانع سرخ‌پوش شدن او شود. سرانجام امير قلعه‌نويي رحمتي را آبي‌پوش كرد.

 

8- داوود سيدعباسي: در سال 79 با پرسپوليس به توافق رسيد و قرارداد داخلي امضا كرد تا از فجر سپاسي به اين تيم كوچ كند. اما با تلاش‌هاي فتح‌ا…‌زاده سيدعباسي مسير خود را به سمت استقلال كج كرد. اما جالب اينكه او چند سال بعد به پرسپوليس رفت.

 

9- بهشاد ياورزاده: از استقلال به شهيد قندي يزد رفت. در ليگ پنجم حرفه‌اي در تركيب نماينده يزد خوش درخشيد هر چند كه تيمش به دسته اول سقوط كرد. او با پرسپوليسي‌ها به توافق رسيد و قرارداد داخلي هم امضا كرد. اما پس از پرسپوليسي شدن نيكبخت او با پرسپوليس به هم زد تا در ليگ ششم حرفه‌اي براي استقلال به ميدان برود.

 

10- ابراهيم توره:‌ در ليگ ششم حرفه‌اي به عنوان بازيكن تستي به تمرين استقلال آمد اما از سوي مرفاوي ديپورت شد. دليل اين موضوع بداخلاقي‌هاي او در تمرين عنوان شد. او يك بار ديگر در زمان بازگشت امير قلعه‌نويي شانس خود را امتحان كرد اما به همان سرنوشت دچار شد. سرانجام در حالي كه با درخشش در پيكان براي ليگ نهم حرفه‌اي با استقلال به توافق رسيده بود با پيشنهاد مالي بهتر پرسپوليس سرخ‌پوش شد.

 

11- آرش برهاني: با پرسپوليس و حبيب كاشاني به توافق رسيد و به شوراي شهر هم رفت تا در ليگ هفتم حرفه‌اي پيراهن سرخ را بر تن كند. اما فتح‌ا…‌زاده مهاجم پاس را از دهان پرسپوليس بيرون كشيد و آبي‌پوش كرد.

 

12:‌ هاشم بيگ‌زاده: با پرسپوليس به توافق رسيد و با آنها قرارداد داخلي هم امضا كرد اما در آخر قرمزها را دور زد و سر از استقلال درآورد تا در ليگ هشتم حرفه‌اي با تيم امير قلعه‌نويي قهرماني ليگ برتر را تجربه كند.

 

13-اميرحسين صادقي: وقتي ديد كه استقلالي‌ها براي جذب و بازگرداندن او از مس كرمان دست به كار نمي‌شوند با پرسپوليس وارد مذاكره شد و به توافق هم رسيد. حتي پرسپوليسي‌ها مدعي شدند با او قرارداد داخلي بستند هرچند كه خود صادقي زير بار اين موضوع نرفت. اما در آخر او با استقلال به توافق رسيد.

 

14 – مهدي شيري: در پايان ليگ هشتم حرفه‌اي با استقلال قرارداد داخلي امضا كرد تا دوباره پيراهن آبي را بر تن كند. اما توافقي اين قرارداد را فسخ كرد و به پرسپوليس رفت تا در كنار برادرش بازي كند.

 

15 – اشپيتيم آرفي: در پيام خوش درخشيد و مورد توجه استقلال قرار گرفت. علي نظري جويباري با مدير برنامه‌هاي آرفي به توافق رسيد تا فصل آينده به استقلال بيايد. قرار بود پس از بازگشت اشپيتيم از آلمان با استقلال امضا كند اما امير و يارانش رفتند تا اين توافق از اعتبار خارج شود. سرانجام آرفي پرسپوليسي شد.

 

منبع: روزنامه گل

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)