پرسپولیس نیوز : معاون اسبق وزارت ورزش و جوانان گفت: خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با مطالعه انجام می‌شود و نباید در این راه وزارت ورزش و جوانان تحت فشار قرار بگیرد.

حمید سجادی در حاشیه مسابقات بین‌المللی دوومیدانی "دهه فجر" افزود: هر مسابقاتی که در دوومیدانی برگزار شود، خوب است و اگر ما بتوانیم میزبانی‌های بیشتری در این رشته داشته باشیم در آینده شاهد موفقیت دوومیدانی خواهیم بود. در طول 17 سالی که من عضو تیم ملی دوومیدانی بودم تلاش زیادی کردیم تا در بهار و تابستان یک میزبانی بین‌المللی بگیریم که متاسفانه تا الان این اتفاق رخ نداده است.

سجادی ادامه داد: این مسابقات نیز به مناسبت دهه فجر برگزار شده و ما باید تلاش کنیم تا یک روز میزبانی دوومیدانی را در ورزشگاه هوازی داشته باشیم و بعد از آن هم مسابقات جاده و صحرا نوردی را میزبانی کنیم.

او درباره وضعیت فعلی دوومیدانی ایران تصریح کرد: به نظر من قضاوت در این باره سخت است، چرا که من مطمئن هستم در خانواده‌ دوومیدانی تمام تلاش‌ها برای پیشرفت این رشته صورت می‌گیرد و به نظرم آنها با دست خالی کار می‌کنند و مسابقاتی در این حد را برگزار می‌کنند. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز حمایت خوبی از این رشته دارند و وجود چنین حمایت‌هایی باعث دلگرمی چنین ورزشکارانی می‌شود.

سجادی درباره وضعیت مالی فدراسیون و رشته‌های پایه خاطر نشان کرد: ورزش‌های پایه نیاز به حمایت حامیان مالی دارد، چرا که به دلیل این که پخش زنده نمی‌شوند و نه اسپانسری جذب می‌کنند و نه باشگاه‌های زیادی در آنها نیز تیم داری نمی‌کنند. به نظر من باید این فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان محدودیت‌ها را در نظر بگیرند چرا که من مطمئن هستم همه مسئولان ورزش علاقمند هستند به رشته‌های پایه و پر مدال و به دوومیدانی کمک کنند. با توجه به اشرایط موجود بهتر است فدراسیون‌ها با یکدیگر هم اندیشی کنند و طرحی نو را برنامه‌ریزی کنند و از بخش خصوصی کمک بگیرند تا اعتبارات خود را تامین کنند. به نظرم توقع از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید پایین بیاید چرا که آنها محدودیت ‌هایی دارند.

معاون اسبق وزارت ورزش و جوانان در خصوص خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: این راه سختی است و به نظرم احتیاج به فکر عمیق دارد. در این رابطه تصمیم‌سازی های فنی و تخصصی لازم است تا در نهایت به یک نتیجه‌ خوب هم رسیده شود. من می دانم که دست اندرکاران ورزش این کار را با مطالعه جلو می‌برند و ای کاش در خصوصی شدن این دو باشگاه وزارت ورزش و جوانان بیش از حد تحت فشار قرار نگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)