بحث استفاده از برند پرسپولیس همان گونه که پیش بینی می شد مشکلات زیادی را به وجود آورده و کلافی که پیچیده شده بود همچنان پر از گره های کور به نظر می رسد.

این مساله البته بعد از عقد قرارداد با اسپانسر جدید پرسپولیس به وجود آمده چرا که طبق قرارداد قبلی استفاده از برند پرسپولیس به مدت 5 سال به شرکت صدرا سیستم پاسارگاد واگذار شده اما اسپانسر جدید هم می خواهد از برند باشگاه استفاده کند و هنوز در خصوص همکاری طرفین ماجرا تعاملی حاصل نشده است.

رضا شریف قائم مقام شرکت اس آی اس که چندی قبل جزئیات قرارداد با باشگاه پرسپولیس را به تفصیل شرح داده بود حالا با توپ پر از منافع شرکتش دفاع می کند.

آقای شریف داستان استفاده از برند پرسپولیس و تعامل با اسپانسر جدید به کجا رسید؟

داستان خاصی وجود ندارد .ما قرارداد داریم و این مشکل آقایان است و به ما ربطی ندارد.

نتیجه مذاکرات تان با باشگاه پرسپولیس به کجا رسید؟

به نتیجه خاصی نرسیده ایم .متاسفانه هیات مدیره باشگاه از خودش اختیاری ندارد و همه چیز را به اسپانسر سپرده است.البته قول مساعد داده اند که مشکل را پیگیری کنند.

این درست است که شما درآمدهایتان را به اسپانسر جدید می دهید؟

این مساله به ما ربطی ندارد .ما با باشگاه طرفیم و باشگاه می تواند این مسائل را اعلام کند.

آیا جلسات تان با باشگاه پرسپولیس ادامه خواهد داشت؟

فعلا که همه در حال جلسه گذاشتن هستیم اما مهم خروجی قضیه است .ما قرارداد داریم و دنبال اثبات حقانیت خود نیستیم چون در مورد قرارداد ما همه چیز شفاف و روشن است .ما به دنبال هماهنگی هستیم تا موازی کاری نشود .طبعا وقتی افراد جدیدی می آیند و مدعی می شوند که ما صاحب برند هستیم دوگانگی و موازی کاری به وجود می آید که در فعالیت ما اختلال ایجاد می کند.ما دنبال این هستیم تا موازی کاری به وجود نیاید اما اگر در نهایت به نتیجه نرسیم و اگر باشگاه پیگیری مناسبی نداشته باشد ما هم از طریق مراجع قضایی پیگیر خواهیم شد.

آقای سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس دیروز گفتند در قرارداد با اس آی اس موارد نقضی وجود دارد.

موارد نقض چه بوده؟پیدا کنند و اعلام کنند.

حالا چه اتفاقی قرار است بیافتد؟چطور می شود که شما با هم تعامل کنید؟

ما که قطعا به دنبال تعامل هستیم اما ما 2 سال در این حوزه فعالیت مستمر داشته ایم و صاحب تجربه ایم در حالی که اسپانسر جدید تازه از نقطه صفر می خواهد این کار را شروع کند .به هر حال ما آماده تعامل هستیم.در بحث درآمد مشکلی وجود ندارد و بحثی نیست.با شیوه کار درست می شود تعامل کرد .اصلا شاید ما در حوزه هایی نخواهیم ورود کنیم و اسپانسر جدید می تواند در این بخش ها وارد شود .

ما تجربه این کار را داریم اما آنهایی که دنبال منافع بیشتر هستند و می خواهند متولی استفاده از برند باشند باید تصمیم گیری کنند که تعامل داشته باشیم یا نه که ما چنین روحیه ای را از آنها ندیدیم و هنوز به جمع بندی مشخصی با آنها نرسیدیم.این هم برمی گردد به عدم شناخت آنها از برند.آنها سرابی برای خودشان درست کرده اند و فکر می کنند اگر کسی با آنها شریک نباشد منافع هنگفتی نصیب شان خواهد شد غافل از اینکه چنین چیزی وجود ندارد.در هر صورت ما آماده تعامل هستیم و بحث مان جهت پیشبرد کار است اما اگر مشکلی پیش بیاید هر تصمیمی که مراجع قانونی بگیرند را می پذیریم و تابع قانون هستیم.

قرار داد شما سه ساله است یا 5 ساله؟

5 ساله.

اما یکی از اعضای هیات مدیره دیروز گفته بود قرارداد شما سه ساله است؟

خب به خاطر بی اطلاعی دوستان است که چیز غیر طبیعی و عجیبی هم نیست.قرارداد ما از تاریخ 1/6/1391 تا 1/6/1396 است.

ظاهرا قرار است با آقای پوستی هم جلسه ای داشته باشید؟

قرار است هیات مدیره با اسپانسر صحبت کند.طرف حساب ما باشگاه است .الان هم انتظار ما این است که باشگاه تعهداتش را انجام دهد اما ظاهرا تمام اختیارات و عنان کار را به دست اسپانسر سپرده اند و به ما هم ربطی ندارد که هیات مدیره نتوانسته با آنها تعامل کند.

اما خب طبیعی است که اعضای هیات مدیره به خاطر ارتباطات شان با اسپانسر از آن قرارداد حمایت کنند.

بله این طبیعی است اما سوال بزرگی مدت هاست در ذهن من وجود دارد که تبدیل شده به یک معمای حل نشده.جالب اینکه تا حالا این سوال را هیچ کس مطرح نکرده و حتی رسانه ها هم به آن نپرداخته اند.

چه سوالی؟

من کاری به روال کار و مکانیزم انتخاب این اسپانسر ندارم.درست یا غلط این قرارداد بسته شده اما می خواهم بدانم مکانیزمی که این اسپانسر تعریف کرده یا بیزینس پلنی که آنها دارند تا طی یک سال از این سرمایه گذاری 30 میلیاردی بهره ببرند چیست؟من ندیدم این را کسی سوال کند و وزارت ورزش هم در این خصوص جوابی نداده است.

بیشتر توضیح می دهید؟

ببینید شاید نیت این دوستان خیر باشد و می خواهند در راه خدا 30 میلیارد تومان بدهند اما اگر اینطور نیست و آنها حتی از برند پرسپولیس سود نصیب شان نشود باید یک مکانیزم و پلنی داشته باشند تا حداقل تا پایان یک سال همان 30 میلیارد خودشان را به دست بیاورند.بیزینس پلن یعنی اینکه سرمایه گذاری من این است،بازگشت سرمایه ایم این است و سوددهی ام هم مشخص است.من می گویم در خوشبینانه ترین حالت و با فرض اینکه دوستان خیر هم هستند آخر سال اینها باید همان 30 میلیارد خودشان را دربیاورند مگر اینکه کاملا خیر باشند.این حلقه مفقوده ماجراست و اسپانسر جدید باید طرحش را ارائه بدهد که چگونه می خواهد این سرمایه را برگرداند.

شما فکر می کنید می شود به این سرمایه طی یک سال رسید؟

ما دو سال است که در حوزه برند استقلال و پرسپولیس کار می کنیم و با قاطعیت اعلام می کنیم کسب 30 میلیارد تومان از برند باشگاه طی یک سال امری محال است چون این کار فاقد ابزارهای قانونی است .برندها ثبت نشده اند و مشکلات حقوقی زیادی دارند.تازه با فرض اینکه برند شسته رفته تحویل شان شود باز هم در طول یک سال نمی شود به سود رسید و با سرمایه گذاری شاید در طول دو سه سال بتوانی به سود برسی وگرنه اینطور نیست که امسال از صفر استارت بزنی و آخر سال 30 میلیارد تومان درآمد داشته باشی.

پس قضیه چیست که این اسپانسر به باشگاه پرسپولیس ورود کرده و می خواهد طی یک سال 30 میلیارد تومان هزینه کند؟

تا جواب این سوال داده نشود معما حل نخواهد شد .باید پرسیده شود که این پول با چه مکانیزمی به دست می آید اما پیش بینی من این است که باشگاه عملا با پول دولت اداره می شود.یعنی افرادی آمده اند که امتیازاتی دولتی به آنها داده می شود و آنها هزینه می کنند که البته امیدوارم این پیش بینی درست نباشد.اگر واقعا این اتفاق افتاده باشد شعار خصوصی سازی که وزارت ورزش دو سه ماه روی آن مانور کرد عملا شکست خورده .این دقیقا دور زدن قانون است اما امیدوارم رسانه ها روی این مساله زوم کنند که این پول ها از کجا تامین می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)