در حالی که سپاهان برای تقویت خود روی به استفاده از بازیکنان جوان آورده است، سرخابی های پایتخت مشتری دست به نقد بازیکنان مازاد این تیم هستند.

گل؛ بازار نقل و انتقالات زمستانی در روزهای ابتدایی آن تحت تاثیر انتقال بازیکنان مازاد سپاهان به تیم های سرخابی پایتخت قرار گرفته است. در حالی که سپاهان با میدان دادن به بازیکنان جوان خود مثل محمدحسین مرادمند و امین جهان عالمیان ترکیب خود را در بازی های آخر خود در لیگ برتر جوان تر کرده است، مدیران و مربیان تیم های سرخابی پایتخت برای رفع نقاط ضعف تیم خود دست به دامن لیست مازاد سپاهانی ها شده اند! حسن اشجاری به استقلال و عادل کلاه کج به پرسپولیس پیوسته اند و صحبت هایی مبنی بر حضور میلاد زنیدپور نیز در یکی از این تیم ها در میان است.

حسن اشجاری مدافع چپ 32 ساله سپاهان که در بیشتر بازی های این تیم نیز حضور داشت، در روزهای آخر نیم فصل از ترکیب سپاهان کنار گذاشته شد و در نهایت اولین خرید زمستانی استقلال لقب گرفت. عماد رضا که در نیم فصل دوم لیگ گذشته از ترکیب سپاهان کنار گذاشته شده بود و تقریباً یک فصل کامل را بدون تیم در عراق سپری کرده است، مشتری دست به نقدی چون استقلال را دارد که حتی توافق اولیه با این تیم را نیز انجام داده است. هر چند به دلیل مشکل مالیاتی عماد، پیوستن او به استقلال قطعی نشده است.

اما در سوی دیگر پرسپولیس که یک نیم فصل را بدون هافبک دفاعی سپری کرد و در روزهایی که باید فکر خرید بازیکن برای این پست مهم بود ، مشغول خرید مهاجمان گران قیمت بود اکنون به فکر جذب هافبک دفاعی و رفع نقاط ضعف خود در این پست شده است. سرخپوشان پایتخت در روزهای گذشته رضا حقیقی را فجرسپاسی به تیم خود آوردند و اما امروز وقتی نام دومین خرید زمستانی این تیم فاش شد، تعجب اکثر هواداران را به دنبال داشت: عادل کلاه کج. این هافبک 27 ساله 3 سال پیش با بازی های خوبش در صبا به پرسپولیس پیوست و در دوره حضور کرانچار نیز بازیکن ثابت پرسپولیس بود اما با ورود علی دایی، کلاه کج از ترکیب دور شد و در نهایت قراردادش تمدید نشد. کلاه کج دو فصل متوسط را با مس کرمان سپری کرد و در نیم فصل اول امسال نیز بازیکن ثابت در ترکیب سپاهان بود، اما بعد از جدایی مرزبان او نیز به نیمکت تبعید شد.

اما تجریه نیز ثبات کرده است که بازیکنانی که از سپاهان راهی تیم های سرخابی پایتخت می شوند، تقریباً تجربه موفقی نداشته اند؛ نمونه هایی مثل جلال اکبری…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)