مرجع خبری پرسپولیس : گمان مي‌كرديم قرار است نساخته‌هاي علي‌آبادي را بسازد و باخته‌هاي مهندس را ببرد، اما انگار براي جبران مافات خود او نيز، مديري تازه‌نفس لازم است!

  

1)به نظر مي‌رسد يكي از مهم‌ترين مصايبي كه گريبان جامعه ما را گرفته، تفكرات احساسي و دور از منطق «برخي» از مسوولان و متصديان امور است كه دورانديشي لازم براي «مديريت» را ندارند و گاهي مثل يك آدم عادي مغلوب هيجانات زودگذر و ناپايدار مي‌شوند. هرگز از ياد نخواهيم برد زماني را كه مهندس محمد علي‌آبادي در كسوت رييس سازمان تربيت بدني راهي مسابقات المپيك پكن شد و بعد از تماشاي شور و نشاط حاكم بر اين رويداد بين‌المللي، ناگهان با لحني كاملا احساساتي مدعي شد كشور ايران هم ظرف دو سال مي‌تواند توانايي ميزباني المپيك را پيدا كند!

 

 چنان كه همين تازگي‌ها علي كفاشيان نيز مقهور همين جوزدگي خطرناك شد و در بازگشت از مراسم افتتاحيه جام‌جهاني در آفريقاي جنوبي، روياي جاه‌طلبانه‌اش پيرامون قدرت ايران براي برگزاري رقابت‌هاي بزرگ بين‌المللي را با رسانه‌ها در ميان گذاشت. هر كسي كوچكترين آگاهي از شرايط كنوني كشور ما داشته باشد، به وضوح درمي‌يابد اين قبيل آرزوپردازي‌هاي دست اندركاران ورزش ايران، هيچگونه قرابتي با اصول پيش پا افتاده مديريتي ندارد و صرفا نوعي «هوادار مسلكي» است كه در دستور كار بعضي از آقايان قرار گرفته و مي‌تواند به شدت براي كشورمان خطرناك باشد.

 

 

 

 آخرين «هوادارمآب» اين ورزش اما، ظاهرا علي سعيدلو است؛ آنكه گمان مي‌كرديم قرار است نساخته‌هاي علي‌آبادي را بسازد و باخته‌هاي مهندس را ببرد، اما انگار براي جبران مافات خود او نيز، مديري تازه‌نفس لازم است!

2) رييس سازمان تربيت بدني اندكي پس از افتتاح يك آكادمي تيراندازي به گفت‌وگو در مورد فوتبال پرداخت و پيرامون پرسپوليس و استقلال سخناني به زبان آورد كه بي‌گمان مي‌تواند شديدا حيرت‌انگيز باشد: «بعيد مي‌دانم هواداران بابت عدم معرفي اعضاي هيات مديره پرسپوليس و استقلال نگران باشند. شيوه سرپرستي در دو تيم محبوب پايتخت جواب داده و ما هم از شرايط كنوني راضي هستيم. هواداران هم هر كجا ما را مي‌بينند، ابراز رضايت مي‌كنند.»

 

اين دقيقا گفتمان و طرز تفكر يك «هوادار» است كه هرگز سنخيتي با پنداشته‌هاي يك مدير ارشد ندارد. ما واقعا براي سرنوشت ورزش كشورمان با اين دست افكار و عقايد متولي اصلي‌اش نگرانيم. واقعا باور نكردني است كه معاون محمود احمدی نژاد تراز ايده‌آل بودن اوضاع بزرگترين تيم‌هاي اين مملكت را روي ابراز ارادت برخي از هواداران در كوچه و خيابان نسبت به خودش تنظيم كرده و گمان مي‌كند حالا كه پرسپوليسي‌ها و استقلالي‌ها دستي برايش تكان مي‌دهند، پس همه چيز روبراه است!

 

نه آقاي سعيدلو؛ مردم ما هم مثل مردم همه جاي دنيا آدم معروف‌ها را دوست دارند و خوشحال مي‌شوند وقتي آنها را در خيابان يا ساير اماكن عمومي مي‌بينند. همان‌ها كه اكنون به شما عرض ادب مي‌كنند، اگر بازيگري مثل احمدپور مخبر را هم جايي ببينند، احتمالا سراغش مي‌روند و از او بابت چه چه زدن‌هاي تكراري‌اش در فيلم‌هاي گوناگون سينمايي – تجاري، قدرداني مي‌كنند.

 

 فرق يك مدير مدبر با آدم ديگري كه مسووليت ندارد، بايد همين باشد كه به جاي امروز، فردا را ببيند و كمي تا قسمتي آينده‌نگر باشد. اگر مدير و هيات مديره نداشتن به يك باشگاه لطمه نمي‌زند، لابد كاتالان‌ها بيكارند كه 70هزار نفري صف مي‌كشند جلوي باشگاه و براي انتخاب چنين عناصر زايد و بيهوده‌اي(!) راي به صندوق‌ مي‌اندازند.

 

 وقتي سعيدلو هم مثل يك طرفدار ساده و ذوق‌زده فوتبال از موفقيت نه چندان با ارزش پرسپوليس در جام حذفي به شوق مي‌آيد و با خريدها و بمب‌هاي حاجي فتح‌ا…زاده حال مي‌كند، پس چه كسي بايد دورانديش باشد و با برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت و كارآمد، سراي ويران سرخابي‌ها را به سامان برساند؟ آيا واقعا همه لياقت قرمز و آبي با اين همه قلب تپنده‌اي كه پشت سر دارند، همين است؟!

 

3- تا ديروز گمان مي‌برديم عدم معرفي هيات مديره جديد استقلال و به ويژه پرسپوليس، طبق معمول معلول چارت اداري و بروكراسي بيمار و ناقص ايراني است،‌اما پس از گفت‌وگوي تازه معاون رييس‌جمهور دريافتيم اوضاع از اين قرار نيست و ظاهرا حالا دوستان در سازمان تربيت‌بدني به تعيين سرپرست براي باشگاه‌هاي فاقد مديرعامل به چشم يك شيوه كاري نگاه مي‌كنند و ترجيح مي‌دهند به جاي درمان قطعي، تا آنجا كه راه دارد با «مسكن» سر كنند و نگران پيشروي بيماري هم نباشد!

 

خيلي عجيب است كه مشي «تك‌نفره» كردن همه تصميم سازي‌ها و سياست‌گذاري‌ها چنين پيشرفت خطرناكي در ورزش ايران داشته و برخلاف جهت حركت همه جهانيان، ما تازه داريم به سمت تبديل ديالوگ به مونولوگ مي‌رويم! حالا هم ظاهرا بايد با «سرپرست سالاري» به عنوان آخرين آفت فوتبال ايران خو بگيريم و لابد منتظر اين باشيم كه به زودي هيات رييسه فدراسيون فوتبال هم منحل شود!

 

4-اين روزها كانال‌هاي ورزشي كشور قطر آگهي‌ گرافيكي جذابي را پخش مي‌كنند كه با حضور پپ‌گوارديولا ساخته شده و نشان مي‌دهد مسوولان ورزش اين كشور تصميماتي جدي براي «كاهش سطح دماي كل شهر دوحه» اتخاذ كرده‌اند تا فيفا ميزباني جام‌جهاني 2022 را به آنها بسپارد. مسوول ارشد ورزش ما اما، دلش به اين خوش است كه پرسپوليسي‌ها با جام‌حذفي سرخوش‌اند و استقلالي‌ها در نشئه استخدام يك ميليارد توماني ميلاد ميداوودي به سر مي‌برند… اشكال كار فقط همين است كه حضرات بعدها جلسه كارشناسي و نقد و بررسي شكست‌ها تشكيل مي‌دهند تا ببينند «ما چرا عقب افتاده‌ايم» واقعا چرا؟!

 

منبع: روزنامه گل

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)