سرخپوشان ایران که در یک سال گذشته در تمرینات و مسابقات داخلی و آسیایی تلاش بی‌وقفه‌ای داشته‌اند، روز دوشنبه با قرار گرفتن برابر ذوب‌آهن اصفهان چهل و نهمین مسابقه خود در این یک‌سال را انجام خواهند داد.

پرسپولیس در سوم خرداد سال گذشته، بعد از ۷۱ روز تعطیلی تمرینات که به سبب شرایط کرونا حادث شد. تمرینات خود را از سر گرفت و هشتم تیرماه با بازی مقابل پیکان، کار خود را آغاز کرد.

در این مدت تنها وقفه در مسابقات به فاصله بازی‌های پرسپولیس در دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا تا شروع فصل جاری مربوط می‌شد که زمانی ۳۴ روزه بود. این زمان برای تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان حضور نداشتند بیشتر بود.

پرسپولیس فصل جدید رقابت‌ها را با بازی برابر سایپا در ۱۶ آبان آغاز کرد.

به این ترتیب پرسپولیس از خرداد سال گذشته تا بازی پیش روی خود، ۴۹ مسابقه، در ۳۶۶ روز و از شروع فصل جدید رقابت‌ها با انجام بازی برابر ذوب‌آهن در ۱۹۹ روز ۳۲ مسابقه رسمی را پشت سر می‌گذارد.

همچنین یحیی گل‌محمدی از ۲۳ دیماه ۱۳۹۸ که بار دیگر هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت، در ۵۵ مسابقه رسمی، بازیکنانش را هدایت کرده است.

او در این ۵۵ مسابقه به ۳۴ پیروزی رسیده است که نزدیک به ۶۲ درصد مسابقات را شامل می‌شود. پرسپولیس در این مدت ۱۵ تساوی و ۶ شکست در کارنامه خود ثبت کرد. سرخپوشان در این مدت ۹۱ گل را با احتساب سه گل بازی برابر سپاهان که از حضور در زمین امتناع نمود به نام خود ثبت کرده‌اند و ۳۷ گل نیز دریافت شد. پرسپولیس در این مدت فقط در ۸ دیدار گلی را به ثمر نرساند و بیش از ۵۰ درصد مسابقات، یعنی ۲۸ دیدار را با کلین‌شیت پشت سر گذاشتند. بیشترین توالی در کلین شیت هم از مسابقه با تراکتورتبریز در ۱۶ بهمن تا دیدار با مس نوین کرمان در ۲۲ اسفند بود که پرسپولیس در ۷ مسابقه ظرف ۳۶ روز، هیچ گلی را دریافت نکرد.

البته یکی از دوره‌های طلایی برای ساختار دفاعی پرسپولیس هم مربوط به مقطعی بود که پرسپولیس در طول مدت دو ماه و نیم، از یازده مسابقه در بازی‌های سنگین لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر، تا قبل از فینال رقابت‌های آسیا، ۹ دیدار را با کلین شیت پشت سر گذاشت و تنها دو گل دریافت کرد.

و اما پرسپولیس از خرداد سال قبل که تمرینات را شروع کرد تا اکنون در ۴۸ مسابقه به ۳۰ پیروزی و ۱۳ تساوی دست پیدا کرده است. ۷۸ گل زده، ۳۰ گل خورده و ۲۵ کلین شیت نتیجه عملکرد سرخپوشان در این مدت بوده است. آن‌ها در ۴۱ مسابقه از این تعداد مسابقه گلزنی کرده‌اند.

بهترین پیروزی پرسپولیس، غلبه ۵ بر صفر برابرگل‌گهر سیرجان در لیگ برتر بود که اکنون در مکان سوم جدول لیگ‌برتر، قرار دارد. پس از آن، بهترین پیروزی‌ها، با چهارتایی کردن حریفان در آسیا رقم خورد و سرخپوشان ایران در مصاف با گوا و الشارجه در این دوره و دوره ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان ،سیا دو بار به پیروزی ۴ بر صفر دست پیدا کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)