مرجع خبری پرسپولیس : وقتی پیش از آغاز بازی تماشاگران تلویزیونی تصویر علی کریمی را مشاهده کردند،دستکم امیدوار شدند که صعود به نیمه نهایی جام حذفی برای پرسپولیس قابل دسترس خواهد بود …

آنچه سرخ‌ها در نيمه اول بازي ارائه دادند، حذف در جام‌حذفي، آن هم در يك نيمه  محصول آن بود.

در اين نيمه پرسپوليس با بردن توپ به كناره‌ها و ارسال‌هاي بلند توسط پترويچ و محمد براي ابراهيم‌توره قصد باز كردن دروازه پاس را داشتند. مدافعان پاس به‌ويژه حنيف عمران زاده با خونسردي و تمركز كامل تمام فضاي محوطه هجده قدم را پوشش مي‌دادند. پرسپوليس البته نيم‌نگاهي به اوت‌هاي بلند سپهر حيدري داشت؛ اين تاكتيك سرمربي اروپايي پرسپوليس بود كه دست را ستون چانه كرده بود و سقوط تيمش را به نظاره نشسته بود. پس از دريافت گل دوم، وينگادا كه بازي را با روش
 1-2-4-3 آغاز كرده بود، در دقيقه 37 بازي پتروويچ را از زمين خارج كرد، پژمان نوري را به جناح چپ برد و با اضافه كردن فرهاد خيرخواه به 2-1-4-3 تغيير روش داد. يك دقيقه بعد ضربه علوي به تير دروازه برخورد كرد و فرهاد خيرخواه تا پايان نيمه اول تنها يك بار صاحب موقعيت شد.

نيمه دوم بازي اما به كلي متفاوت بود. وينگادا كه چيزي براي از دست دادن نداشت با اضافه كردن بهادر عبدي و محمد منصوري بار هجومي تيمش را به حداكثر رساند به طوريكه اكثر دقايق بازي در يك سوم دفاعي پاس دنبال شد. اخراج ژوزف اديشون اما فشار حملات را بيشتر كرد و با اخراج علي‌آبادي هجوم سرخ‌ها از همه طرف به‌سمت دروازه پاس شدت بيشتري گرفت. گل بهادر عبدي البته نتوانست پرسپوليس را از ورطه سقوط نجات دهد و تيم وينگادا مغلوب تيم 9 نفره پاس شد كه فوتبال را با منطق بيشتري دنبال كرد. سوت پايان بازي كه به صدا درآمد اشك‌هاي شوق وينكو بگوويچ در آغوش منصور پورحيدري بود كه براي هواداران پرسپوليس بسيار طعنه‌آميز جلوه مي‌كرد. آن سوتر نلووينگادا يك گام بلند ديگر به اخرج نزديك شد و شايد عمر مربيگري او به بازي با الشباب عربستان هم كفايت نكند.

يك – صفر؛ دقيقه12: كرنر ارسالي جواد شيرزاد را ژوزف اديشون با يك ضربه‌سر تماشايي به اولين گل بازي تبديل كرد.

 دو – صفر؛ دقيقه31: پاس مورب و در عمق مجيد غلام به محمد غلامي رسيد و مهاجم شمالي پاس در حالتي تك‌به‌تك با جا گذاشتن مهدي واعظي دومين گل وارد دروازه پرسپوليس كرد.

 دو- يك؛ دقيقه80: توپ ارسالي از جناح راست را سوشا مكاني به پشت‌ محوطه جريمه برگشت داد اما سانتر مجتبي شيري را بهادر عبدي وارد دروازه خالي پاس كرد.

 بهترين بازيكن

 درحالي كه پرسپوليس در اكثر دقايق بازي به ارسال‌هاي بلند روي آورده بود، حنيف عمران‌زاده با خونسردي ذاتي‌اش به دفع توپ مي‌پرداخت. او با حفظ حقوق ابوالفضل حاجي‌‍اده بهترين بازيكن زمين لقب گرفت.

 اتفاق ويژه

تنها ساعاتي قبل از بازي بود كه عليرضا فغاني جايگزين هدايت ممبيني شد و قضاوت اين بازي را برعهده گرفت. سليماني عضو كميته داوران در اين باره مي‌گويد:«هدايت ممبيني به تورنمنت نپال جام پرزيدنت، كاپ AFC دعوت شده است و براي انجام تست بايد روز سه‌شنبه به نپال برود و ما براي جلوگيري از آسيب‌ديدگي به او استراحت داد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)