سرمربی باشگاه لیورپول اعلام کرد بعید می‌داند تیمش از سهمیه بازی جوانمردانه یوفا برای شرکت در رقابت‌های لیگ اروپای فصل آینده استفاده کند.

به گزارش تسنیم و به نقل از روزنامه دیلی میل، طبق قوانین یوفا یک تیم از هر یک از 3 لیگ نخست رنکینگ بازی جوانمردانه اروپا که کمترین کارت زرد و قرمز دریافتی را دارند می‌توانند از سهمیه بازی جوانمردانه یوفا برای حضور در مراحل مقدماتی لیگ اروپا استفاده کنند. در حال حاضر، پس از لیگ‌های نروژ، سوئد و فنلاند، لیگ برتر انگلیس  رتبه چهارم بازی جوانمردانه را در اختیار دارد و در میان تیم‌های انگلیسی‌ها لیورپول در این فصل، پس از آرسنال کمترین کارت زرد و قرمز دریافتی را دارد.

از آنجایی که توپچی‌ها به هر حال در رقابت‌های اروپایی فصل آینده (چه لیگ قهرمانان و چه لیگ اروپا) حضور خواهند داشت، شاگردان برندان راجرز می توانند از سهمیه بازی جوانمردانه یوفا برای حضور در لیگ اروپای فصل آینده استفاده کنند. راجرز اما قصد ندارد از این فرصت استفاده کند، چون ترجیح می‌دهد به جای خسته کردن تیمش در مراحل مقدماتی لیگ اروپا، از اردوهای پیش فصلی که در‌آسیا و استرالیا دارند نهایت استفاده را ببرد.

راجرز گفت: من هرگز به اینکه می‌توانیم از این سهمیه هم برای حضور در لیگ اروپا استفاده کنیم فکر نکرده‌ام. شاید باید در این چند بازی باقی مانده چند اخراجی بدهیم و کارت زرد بگیریم تا این سهمیه را از دست بدهیم. داشتن چنین آماری باعث افتخار است و ما می‌خواهیم بازی جوانمردانه را در متن کارمان داشته باشیم، هرچند بسیار بعید است که از این سهمیه برای رفتن به لیگ اروپا استفاده کنیم.

سرمربی لیورپول ادامه داد: فعلا که انگلیس در رنکینگ بازی جوانمردانه چهارم است. لیگ اروپا چیزی نیست که من انگیزه‌ای برای شرکت در آن نداشته باشم بلکه منظورم این است که ترجیح می‌دهیم از راه درستش به این رقابت‌ها راه پیدا کنیم.

راجرز بازی‌های پرشمار پیش فصل لیورپول در شرایطی که تیمش در رقابت‌های اروپایی هم حضور داشته باشد را باعث افزایش فشار بر بازیکنانش دانست و افزود: امسال در لیگ اروپا، سفری طولانی داشتیم. منظورم را اشتباه متوجه نشوید. ما از آن لذت بردیم اما زمانی که حذف شدیم واقعا ضربه خوردیم. فکر می‌کنم استفاده از سهمیه بازی جوانمردانه به این معناست که ما باید فصل را زودتر آغاز کنیم که این فشار بیشتری به ما می‌آورد. ترجیح می‌دهم اگر هم قرار است در لیگ اروپا بازی کنیم از طریق لیگ یا بردن یک جام باشد. در غیر این صورت برای ما به عنوان یک باشگاه بزرگ، بهتر است که تمام تمرکزمان را روی جام‌های داخلی و لیگ معطوف کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)