پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران می‌گوید پرسپولیس تیم مورد علاقه اوست و نتایج آن را دنبال می‌کند.

 مایدا چیچیچ مربی از اسلوونی که مدت کوتاهی است هدایت تیم ملی والیبال بانوان را برعهده گرفته و به نتایج خوبی هم دست پیدا کرد. مربی‌ای که در مسابقات آسیایی با حجاب ظاهر شد و اعتقاد داشت به خاطر بازیکنان و احترام به قوانین ایران حجاب را انتخاب کرده است.

مایدا در طول مدتی که در ایران بوده به شیراز و مشهد هم سفر کرده و حضور در حرم امام رضا (ع) را یکی از سفرهای به یادماندنی می‌داند.

طرفدار تیم پرسپولیس است و سالهاست که با برانکو دوستی صمیمانه‌ای دارد.

درباره حضورتان در ایران صحبت کنید؟ از قبل شناختی داشتید؟ برای حضور در ایران با کسی مشورت کردید؟

اولین ارتباط من با فدراسیون والیبال و آقای افشار دوست بود. او با من صحبت کرد تماس گرفت و درباره همکاری احتمالی صحبت کرد.

 قبل از آمدن به ایران اطلاعاتی درباره والیبال بانوان داشتید؟

البته، من از طریق اینترنت اطلاعاتی را کسب کردم.

نظرتان درباره حجاب چیست؟ برایتان سخت نبود در مسابقات آسیایی با حجاب رفتید؟

این موضوع به نگرش شما بستگی دارد اگر شما چیزی را سخت بگیرید برایتان سخت خواهد بود اگر آسان بگیرید آسان خواهد بود. این قانون جمهوری اسلامی است و برایم سخت نبود که آن را انتخاب کنم. اگر من مربی ایران هستم و زیر پرچم ایران در مسابقات شرکت می‌کنم باید حجاب را رعایت کنم.

 ما مربیان خارجی دیگری هم داشتیم که در خارج از کشور حجاب نداشتند؟

پدر و مادرم به من یاد دادند اگر می‌خواهم به من احترام بگذارند باید من هم به فرهنگ و عقاید دیگران احترام بگذارم.

 شنیدم شما حجاب را انتخاب کردید چون ایران بانوان در مسابقات حجاب داشتند.

من بازیکنان را دیدم که ساعتها با پوشش و حجاب تمرین می‌کردند و مسابقه می‌دادند اگر من یک درصد حجاب برایم سخت بود وقتی بازیکنان را می‌دیدم آنرا فراموش می‌کردم.

من دختر 11 ساله‌ای دارم که همراه با همسرم به ایران آمد. همه به او گفتند شما نیاز به حجاب ندارید اما او انتخاب کرد چون گفت همه اینجا حجاب دارند و او خودش انتخاب کرد و دوست داشت مثل سایر بازیکنان باشد.

دوری از خانواده برایتان سخت نیست؟

واقعا سخت است. البته من همیشه با خانواده‌ام ارتباط دارم از طریق تلفن و شبکه‌های اجتماعی اما بدون آنها زندگی سخت است. وقتی می‌خواستم به ایران بیایم جلسه‌ای را با خانواده‌ام برگزار کردم شرایط را برایشان توضیح دادم، نقاط مثبت و منفی را گفتم. اینکه نمی توانیم همدیگر را ببینیم و اینکه فاصله زیاد است. دخترم گفت او تمام تلاش خود را خواهد کرد که ضعف نشان ندهد و دانش آموز خوبی در مدرسه باشد و مرا حمایت خواهد کرد. من به او گفتم باید به ایران بروم و به همه‌ نشان دهم چه طور مربی هستم. همسرم بازیکن حرفه‌ای بسکتبال بود و حالا هم مربی است. او شرایط زندگی ورزشی را درک می‌کند، اگرچه می‌دانم شرایط سخت است و در حال حاضر نیز با دخترم تنهاست. او مجبور است حالا آشپزی کند و همه کارهای خانه را انجام دهد.

 آشپزی می‌داند؟

بله، عکس های غذاهایی را که درست می‌کند برایم می‌فرستد. من به او افتخار می‌کنم دخترم هم به او کمک می‌کند چون آشپزی دوست دارد.

 در مدتی که ایران بودید از شهر دیگری بازدید کردید؟

اول بگویم تهران را به طور کامل ندیدم. اما وقتی خانواده‌ام به ایران آمدند میهمان هیات والیبال شیراز بودیم. همسرم و من واقعا از دیدن پرسپولیس لذت بردیم از فدراسیون والیبال و هیات شیراز تشکر می‌کنم ما زمان خوبی را در شیراز داشتیم همچنین در سمیناری در مشهد حضور داشتم و دو بار به زیارت امام رضا (ع) رفتم.

 چطور بود؟

خیلی خاص بود احساسی را که در آنجا داشتم اصلا فراموش نمی‌کنم. انرژی زیادی گرفتم و همین طور اعتقاد داشتم زنان در آنجا انرژی زیاد داشتند و فکر می‌کنم آنها می‌توانند دنیا را تغییر دهند. سمینار مشهد برایم جالب بود. داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم در این سمینار مرا دعوت کرد. جالب بود که در این سمینار نواب رئیس با خانواده‌هایشان حضور داشتند. ما در آنجا برای تیم ملی مردان که در مسابقات انتخابی ژاپن شرکت می‌کردند دعا کردیم. من هم فرصتی داشتم تا با داورزنی صحبت کنم. هیچ رئیس فدراسیونی را مانند او ندیدم که همه را این طور جمع کند برایم تعجب  برانگیز بود.

فدراسیون والیبال به من یک فرش هدیه داد و آن را به خانه‌ام فرستادم. واقعا برایم کار کردن با داورزنی فوق‌العاده است. من حتی برای طراحی لباسم به اندیمشک رفتم و رنگ و همین طور طراحی لباسم از خودم بود. برای مسئولان کمپانی هم تعجب‌برانگیز بود که یک مربی خودش طراحی لباس را انجام می‌دهد.

 تیم والیبال مورد علاقه‌تان کدام است؟

صربستان و فکر می‌کنم بهترین مربی هم نیکولا گربیچ.

 فوتبال را دوست دارید؟

بله.

 تیم مورد علاقه‌تان چیست؟

پرسپولیس. من برانکو را سالهاست می‌شناسم و قبل از اینکه به ایران بیایم او را می‌شناختم. او دوست من است و با او در ایران در ارتباط هستم. مسابقات تیم او را هم دنبال می‌کنم و می‌دانم در آخرین مسابقه هم پیروز شد.

 به چه غذایی علاقه دارید؟

من همه غذاهای ایرانی را دوست دارم به ویژه دیزی.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)