برای جذب کیانی با تراکتورسازی مذاکره می کنیم

مرجع خبری پرسپولیس : حميد استيلي مي گويد انتظار نداشته كه بعد از گذشت 11 هفته از ليگ اين همه انتقاد بشنود، اما مطمئن است كه پرسپوليس به روزهاي اوج باز مي‌گردد.

 

به نقل از ایسنا؛ سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره صعود پرسپوليس در جام حذفي، صحبت‌هايش در برنامه «90» و ديدار پرسپوليس با داماش گيلان در هفته دوازدهم ليگ برتر صحبت كرد كه متن آن در زير مي‌آيد:

* به سختي از سد مس رفسنجان گذشتيد.

 

 

به هر حال بازي‌هاي جام حذفي بسيار سخت هستند و شما ديديد كه ديروز چهار تيم بزرگ ليگ از جام حذفي كنار رفتند. من در اين بازي جابجايي‌هاي زيادي را انجام دادم و سعي كردم از همه بازيكنان استفاده كنم. خوشبختانه در وقت‌هاي اضافه كمي بهتر بازي كرديم و به هر حال با كمك خدا توانستيم به مرحله بعد صعود كنيم. جام حذفي، جام شگفتي‌ها است. قبل از بازي، بازيكنان ما از نتايج تيم‌هاي ديگر مطلع شدند و فهميدند كه چند تيم ليگ برتري حذف شدند اما روي هم رفته خيلي براي ما مهم بود كه بتوانيم از اين مرحله عبور كنيم. به هر حال ما همين نفرات را داريم و من از همه بازيكنانم بازي گرفتم و شايد فقط يكي، دو بازيكن جوان‌مان به ميدان نرفتند. موقعيت‌هاي زيادي را هم به دست آورديم و درصد مالكيت توپ‌مان هم بيشتر از حريف بود.

 

* هواداران هم 120 دقيقه تيم را تشويق كردند. با اين كه تعدادشان به دو هزار نفر هم نمي‌رسيد.

بله خيلي مهم بود. من در نشست مطبوعاتي هم از هواداران تشكر كردم و حتي در رختكن به بازيكنان گفتم كه حتما از اين هواداران تشكر كنيد چرا كه 120 دقيقه ما را تشويق كردند. با اين كه در 90 دقيقه در برخي از دقايق خوب بازي نمي‌كرديم، اما هوادار واقعي اينها بودند كه تيم را دوست داشتند و تا دقيقه آخر منتظر به ثمر رسيدن گل ما بودند. خوشبختانه توانستيم گل بزنيم و جواب محبت‌هاي آن‌ها را هم بدهيم. بالاخره شرايطي پيش آمد كه توانستيم گل برتري را بزنيم، اما با تغييراتي كه انجام داديم به ويژه‌ در خط دفاعي بهتر شديم. البته خط دفاع ما در چند بازي گذشته عملكرد خوبي داشت كه در اين بازي يك مقدار اشتباهات‌شان بيشتر شد. روي هم رفته نتيجه‌ براي ما خيلي مهم بود، چرا كه اين برد به ما كمك مي‌كند. ميانگين سني تيم ما بالا است و سه بازي در هشت روز ما را خسته مي‌كند. با اين حال چاره‌اي نداريم و بايد با اين مساله كنار بياييم.

 

* شما شنبه با داماش در ليگ بازي داريد، آيا اين 120 دقيقه بازيكنان را خسته نمي‌كند؟

اين 120 دقيقه كار ما را سخت كرد و زماني كه بازي به وقت اضافه رفت، انگيزه بازيكنان بيشتر شد. داماش در زمين خودش در جام حذفي بازي كرد و مقابل ما هم ميزبان خواهد بود و اين يك مقدار كار ما را سخت مي‌كند.

 

* رويانيان در برنامه راديويي گفته بود «اختيارات ليدرها در پرسپوليس بايد كم شود» چقدر فكر مي‌كنيد كه در بحران اخير پرسپوليس ليدرها نقش داشته‌اند؟

من بايد تمركزم را روي تمرين و بازيكنان و مسايل فني بگذارم و به بيرون از تيم كاري نداشته باشم، چون اين طوري كار من سخت مي‌شود و اين مسايل را به باشگاه محول كرده‌ام. اميدوارم كه باشگاه بتواند اين مسايل را كنترل كند، چرا كه فكر همه تنها موفقيت پرسپوليس است و خوشحاليم كه يك كادر بيروني داريم كه اين كادر مي‌تواند حاشيه‌ها را از تيم ما دور كند. ما 100 درصد نمي‌دانيم كه چه تحركاتي روي سكوها صورت مي‌گيرد، چرا كه بين تماشاگران نيستيم.

 

* آيا براي بازي داماش آسيب ديده‌هاي تيم از جمله علي كريمي به بازي مي‌رسند؟

علي دوست دارد كه به اين بازي برسد و يك آمپول هم زده كه مصدوميتش رفع شود، اميدواريم كه به اين بازي برسد.

 

* شما خيلي از «90» انتقاد كرديد، اما قبول داريد كه پرسپوليس بيشتر از بقيه تيم‌ها در ديد است و به همين خاطر رسانه‌ها هم بيشتر روي مسايل اين تيم كار مي‌كنند.

اصلا اين طور نيست. زماني كه روي يك تيم فشار وجود دارد همه بايد دست به دست هم دهند كه فشارها برداشته شود. نه اين كه همه كاري كنند كه تيم از بين برود. من همين را در «90» گفتم. شما يادتان باشد كه دو، سه سال پيش استقلال در ليگ سيزدهم شد، اما هيچ تيمي از هفته اول به اين تيم فشار نياورد. من مي‌خواهم ببينم آيا در هيچ جاي دنيا سراغ داريد كه به مربي و بازيكنان يك تيم از هفته اول دشنام دهند و آن‌ها را تحت فشار بگذارند. من از خود فردوسي‌پور مي پرسم كه آيا سابقه دارد كه از هفته اول بازي‌ها با يك تيم اين طور برخورد كنند؟

 

* البته شما در برنامه «90» به تملق‌گويي از پروين هم متهم شديد.

نه . همه من را مي‌شناسند. حرف من اين است كه حرمت‌ها را نگهداريم و براي اين كه برنامه‌مان مخاطب بيشتري پيدا كند، نبايد كاري كنيم كه اخلاقيات از بين برود. اگر پروين نبود و درباره كس ديگري نظرسنجي گذاشته مي‌شد، باز هم همين را مي‌گفتم. البته خود من برنامه فردوسي‌پور را دوست دارم و بعضي از كارهايش‌ هم خيلي خوب است، اما نبايد براي اين كه برنامه پر مخاطب شود، همه چيز را زير پا بگذاريم.

 

* به حاج رضايي هم انتقادهايي كرديد.

حاج رضايي استاد من است و هميشه به او احترام مي گذارم. به هر حال شايد اطلاعات غلطي به حاج رضايي داده‌اند و گفته بودند كه كسي در كار من دخالت مي‌كند، اما من وقتي گفتم واقعيت طور ديگري است، حاج رضايي هم پذيرفت. حاج رضايي را فرد شريف و با اخلاقي مي‌دانم و واقعا هميشه به او احترام گذاشته‌ام.

 

* به نظر مي‌رسد سومديك كمي از بي‌توجهي باشگاه به او ناراحت است.

خير. هر كسي در تيم ما مسئوليت خاصي دارد و شرح وظايف همه تعريف شده است. همه سومديك را دوست دارند و او هم به خوبي با ما كار مي‌كند و همه به او بها مي‌دهند.

 

* گفته بوديد، در نيم فصل چند بازيكن جديد به خدمت مي‌گيريد.

بله. يكي از آن‌ها كياني است كه هنوز در حال صحبت با تراكتورسازي هستيم و قصد داريم دو بازيكن ديگر هم جذب كنيم كه يكي از آن‌ها در خط حمله است و ديگري در خط دفاع و مليت آن‌ها هم خارجي است. البته درباره كياني بايد بگويم ما هم در فهرست‌مان جا داريم و هم علاقه‌منديم كه با بازيكن ديگر او را معاوضه كنيم، اما بايد ببينيم كه تا نيم فصل چه اتفاقي مي‌افتد.

 

* بعد از گذشت يازده هفته از ليگ برتر فكر مي كرديد كه با اين همه مشكل مواجه شويد؟

اصلا فكرش را نمي كردم. من به كارم و بازيكنانم اعتقاد دارم، اما واقعا هجمه انتقادات خيلي زياد است. ما هم نتيجه‌ لازم را نگرفته‌ايم، اما مطمئنم كه نتيجه‌ مي‌گيريم، چرا كه فاصله ما با صدر جدول فقط 9 ـ 10 امتياز است. با كمك خدا و حمايت هواداران مي‌توانيم به روزهاي اوج بازگرديم.

 

* پنجعلي هم كه از پرسپوليس رفت.

نظر خاصي در اين باره ندارم. من هميشه براي او احترام قائل بودم و چه در هيات مديره باشد و چه در هيات مديره نباشد، من براي او احترام قائلم.

 

* قضيه بيرون رفتن اولادي از تمرين امروز چه بود؟

موضوع خاصي نبود. اولادي به من گفت پايم درد مي‌كند و نمي‌توانم تمرين كنم و من هم به او گفتم برو بيرون از زمين. اما او اخراج نشده و در تمرين بعدي حضور خواهد داشت.

 

* گفتنی است حمید استیلی ساعتی پیش در گفت و گو با خبرگزاری فارس خبر اخراج مهرداد اولادی را تایید کرده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)