رجبعلی فرامرزی سرمربی سابق پرسپولیس دار فانی را وداع گفت.

رجبعلی فرامرزی پیشکسوت خوش نام فوتبال ایران در سن ۸۶ سالگی و در آلمان درگذشت.

فرامرزی در سال‌های قبل از تشکیل حرفه ای تیم پرسپولیس عهده دار هدایت تیم بانک ملی و به صورت همزمان تیم جوانی بود که به نام پرسپولیس در یکی دو مسابقه شرکت کرد و به نوعی زیر گروه تیم بانک ملی بود.

رجبعلی فرامرزی و حاج رضایی در سال ۴۶ بعد از انحلال شاهین واسطه شدند تا مرحوم عبده و مرحوم دهداری برای بازگشت ستارگان شاهین در قالب مجموعه پرسپولیس توافق حاصل کنند.

تیم پرسپولیس حیات رسمی خود را در فروردین ماه سال ۱۳۴۷ آغاز کرد و رسانه ها در ابتدا نام این تیم را پرسپولیس می نوشتند.

رجبعلی فرامرزی بعد از تشکیل پرسپولیس هدایت تیم بانک ملی را عهده دار شد ولی وقتی بازیکنان تیم پرسپولیس در سال ۴۸ به تیم پیکان رفتند او جوانانی مثل محمود خوردبین، مسیح مسیح نیا، احمد شفیعی، ناصر سلیمی و …. را با خود به پرسپولیس آورد ضمن این که عزیز اصلی هم در این مقطع در پرسپولیس بود.

بعد از برگشتن ستاره های پرسپولیس به تیمشان، فرامرزی به بانک ملی برگشت و تا سال‌ها در این تیم هدایت ستارگانی شایسته مثل مسیح مسیح نیا، حبیب زرین نام، ایرج امیدوار، عباس جواهری، حسین یاریار، ناصر نبوی، علی کرم سوری، علیرضا عزیزی، ناصر سلیمی و… را بر عهده گرفت.

فرامرزی بعد از انقلاب به آلمان رفت و مدت‌ها با فدراسیون فوتبال در زمینه تیم های پایه همکاری داشت و سپس بازنشسته شد اما همیشه به دلایل مختلف با فوتبال داخلی ایران رابطه ای اندک داشت.

فرامرزی اولین سرمربی پرسپولیس در دربی و از موسسین این تیم بود.

روحش شاد و یادش گرامی بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)