پرسپولیس نیوز : رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: براساس اسناد و مدارک دولت نهم و دهم به اندازه طول تاریخ ایران ساخت و ساز ورزشی در کشور داشته است.

علی سعیدلو با اشاره به احتمال حضورش به عنوان یکی از اعضای هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: به امید خدا این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد، من در هفته آینده با آقای عباسی وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای را خواهم داشت و در این ارتباط با یکدیگر صحبت خواهیم کرد تا انشاالله با فراهم شدن شرایط به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس فعالیت خود را آغاز کنم.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی با اشاره به پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل گفت: من این پیروزی را به مردم ایران تبریک می‌گویم، کسب موفقیت در بخش‌های مختلف ورزش به ویژه فوتبال که از طرفداران بیشماری برخودار است، بسیار حائز اهمیت است، همه اعضای ورزش و فوتبال برای کسب این موفقیت تلاش کردند فدراسیون فوتبال، کادر فنی، بازیکنان، باشگاه‌ها در این پیروزی سهیم هستند، انشاالله بتوانیم در دیدار مقابل لبنان هم که یک بازی آسانتری محسوب می‌شود، پیروز شویم و در نهایت در مسابقه پایانی با شسکت دادن کره جنوبی به جام جهانی صعود کنیم.

وی افزود: دولت نهم در شروع کارش شرایطی را فراهم کرد تا تیم ملی توانست به جام جهانی صعود کند، انشاالله شرایطی فراهم شود تا پایان دولت دهم نیز بار دیگر با صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی همراه باشد.

سعیدلو خاطر نشان کرد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند آنچه که مهم است ورزش و فوتبال و نظام می‌ماند و باید شرایطی فراهم کنیم که موفقیت‌ها به نحو احسن صورت گیرد، بنده هم هر کاری از دست بر بیاید برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دهم و همکاری لازم را با مسئولان ورزش و فدارسیون فوتبال خواهم داشت. الان هم با وزیر ورزش، علی کفاشیان، دوستان دیگر مانند آقای رویانیان و فتح الله زاده در تماس هستم تا اگر کمکی از دستم بر‌آید برای اعتلای ورزش کشور انجام دهم.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه حاضر است با کاندیداهای ریاست جمهوری و هر کس دیگری که ادعایی دارد بحث کند، گفت: شاخصه‌های ورزش در دولت نهم و دهم مشخص است و هر کسی که بیاید در این ارتباط بحثی را مطرح کند و یا نقد و بررسی داشته باشد ما حاضریم با او با سند و مدرک بحث کنیم، دولت نهم و دهم در طول تاریخ ایران چه قبل از جمهوری اسلامی و چه بعد از جمهوری اسلامی کارهای زیربنایی و زیرساختی برای ورزش انجام داده و برای تک تک آنها اسناد و آدرس وجود دارد و قابل انکار نیست، این زیر ساختها به صورت عادلانه در همه شهرها، استانها و حتی روستاها ساخته شده است. رقم و ارقام آن وجود دارد و ما می‌توانیم اسناد آن را در رسانه‌ها منتشر کنیم.

وی افزود: به غیر از این ساخت و سازها که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده دو اتفاق بزرگ دیگر نیز در ورزش کشور در طول دولت نهم و دهم اتفاق افتاد که در کنار تمامی افتخارات کوچک و بزرگ دیگر بیشتر جلوه می‌کرد، اولین آن کسب عنوان چهارمی بازی‌های آسیای گوانگجو بود که در منطقه خودمان براساس آمار اول شد و طبق برنامه 1404 به آن هدفی که داشتیم رسیدیم، اهدافی که در برنامه 5 ساله چشم انداز نیز به آن اشاره شده بود، مدال های طلایمان هم از مدال های طلای کشورهای منطقه بیشتر بود.شما شاهد بودید در آن 10-20 روزی که ورزشکاران ما در بازی‌های گوانگجو موافقیت‌های چشمگیری را به دست می‌آورند نشاط خاصی در بین مردم ایجاد شده بود. همین طور در المپیک . در دولت نهم و دهم هرکسی مدعی است به اسناد امار و ارقام و آن چیزی که ثبت شده در اوج امکانات ورزشی و افتخارات بوده که امیدواریم در دولت های بعدی همین جوری با پایه و اساس باشد.

سعیدلو اضافه کرد: افتخار بعدی که در ورزش کشور رخ داد موفقیت ورزشکاران ما در المپیک لندن بود که چنین مقامی و مدال هایی در طول تاریخ المپیک برای ورزشکاران کشورمان رقم نخورده بود.

سعید لو با اشاره به فعالیت خود به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی در 2 سال اول دولت دهم گفت: ما در نزدیک 105 هفته با سند و مدارکی که وجود دارد و کسی هم نمی‌تواند آن را انکار کند هر هفته یک قهرمانی آسیا یا جهان را در رده‌های سنی مختلف بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی کردیم، در رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه برداری و سایر رشته‌هایی که ورزشکاران ما در آنها عملکرد قابل قبولی داشتیم. بعد از آن هم آقای عباسی به عنوان وزیر ورزش فعالیت خود را آغاز کرد.

سعیدلو خاطر نشان کرد: بعد از آنکه برای اولین بار در بازی‌های آسیایی گوانگجو چهارم شدیم و این مقام ما پایدار بود، از 60 مدالی که پیش بینی کرده بودیم 59 مدال را به دست آوردیم، 20 مدال طلا گرفتیم که از مجموع طلاهایی کشورهای منطقه بیشتر بود،یعنی‌ کشورهای منطقه روی هم رفته نتوانستند 20 مدال طلا بگیرند.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص انتقاداتی که محمد دادکان رئیس اسبق فدارسیون فوتبال از عملکرد دولت در زمینه ورزش داشت گفت: من به صورت کلی گفتم با شعار و دروغ با تریبون نمی شود حرف زد. باید همه چیز مسند باشد و با مستندات و مدرک صحبت کنند. بعد هم ما اعلام می کنیم در دولت نهم و دهم به اندازه طول تاریخ ایران زیرساختهای ورزشی انجام نشده بود که حتی ورزشگاه برای پسران و دختران ساخته شود اما این کار در دولت نهم و دهم انجام شد و آمار، اسناد و آدرس این ساخت و سازها در استان‌ها، شهرها و روستاها وجود دارد. در این بین هر کسی، هر حرفی می‌خواهد بزند اما ما براساس اسناد و آماری که داریم صحبت می‌کنیم و هر کسی هم بخواهد حاضریم با اسناد و مدارک خود با او بحث کنیم. حتی اگر کاندیدای ریاست جمهوری هم صحبتی در این زمینه دارند ما حاضر به بحث در این زمینه هستیم.

سعید لو در خصوص واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: مقدمات این کار شروع شده است و مسئولین مربوط به این خصوصی سازی در حال بررسی شرایط این دو باشگاه هستند اما همانطور که می‌دانید واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی کار سختی است، سوای بدهی‌های این دو باشگاه باید مالیات‌های آنها حساب شد و بحث اماکن ورزشی که در اختیار این باشگاه هست نیز وجود دارد، آنها دارای چه دارایی‌هایی هستند و چه افتخارات معنوی دارند، تمام اینها باید برآورد شود و براساس آن امتیازدهی صورت بگیرد و در نهایت انها به بخش خصوصی واگذار شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)