مرجع خبری پرسپولیس : تحلیلی بر اوضاع پرسپولیس ، پس از شکست مقابل پاس همدان .

معاون اجرایی دولت پس از درگیری علنی دو عضوی که او به هیأت مدیره پرسپولیس معرفی کرده بود تصمیم گرفت از رئیس سازمان ورزش بخواهد برای پنجمین بار در دو سال گذشته تغییراتی ساختاری را در هیأت مدیره تیم محبوب پایتخت ایجاد کند.

او البته این لفظ را به وضوح اشاره نمی‌کند اما در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس هر روز بیش از قبل غرق در ناکامی و بحران می‌شود گفت: «تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه ما شرمنده هواداران شدیم. هنوز هم باورم نمی‌شود پرسپولیس در این فصل این قدر ناکام بوده است. هیأت مدیره و کادر مدیریتی پرسپولیس باید تیمی موفق می‌ساخت اما نتوانست خواسته‌ها را برآورده کند.»

سعیدلو که نقشی کلیدی در آوردن انصاری‌فرد و هدایتی به پرسپولیس داشت دیروز در گفت و گو با فارس هم با انتقاد از اختلاف این دو مقام مسئول در هیأت مدیره پرسپولیس گفت: «با احساسات هواداران پرسپولیس بازی شده است. نتایج پرسپولیس و مشکلات این تیم باعث شده با احساسات علاقه‌مندان به این تیم بازی شود که باعث تأسف است. با علی‌آبادی صحبت کردم اما فعلاً بهتر است در این مورد حرف نزنم و همه چیز را به بعد موکول کنم. امیدوارم اعضای هیأت مدیره پرسپولیس دلایل قانع‌‌کننده‌ای برای مشکلات خود داشته باشند.»

سعیدلو که این روزها حضوری پررنگ در ورزش دارد و با توجه به ناکامی‌های متوالی محمد علی‌آبادی در سازمان ورزش این کار را وظیفه خود می‌داند تا با تصمیماتی در این بخش فشار بر دولت را از کانال ورزش بکاهد، با ناکامی پرسپولیس در صف مسببان اتفاقات تلخ ورزشی قرار گرفته است پس بی‌دلیل نیست درحالی که تلاش برای بازگشت دادکان به ورزش از سوی نمایندگان او کلید خورده بود حالا بخواهد تا نماینده‌اش یعنی حسین هدایتی را از پرسپولیس دور کند. نه فقط هدایتی که فرخزادی، انصاری‌فرد، نژادفلاح و آخوندی در پایان بازی این تیم با الشباب برکنار می‌شوند. این بسته پیشنهادی معاون اجرایی به رئیس سازمان ورزش است. او که از 3 سال قبل وارد هیأت مدیره پرسپولیس شد و در سه سال اخیر آمر تمام تصمیمات مدیریتی این باشگاه بوده است سعی دارد با تحولی جدید به اختلاف دوستان قدیمی‌اش یعنی و هدایتی در پرسپولیس پایان دهد. این دو که دیروز وارد جنگ علنی شدند و همدیگر را متهم به خرید لیدرها برای فحاشی کردند. 

«هدایتی هر پولی را که داده از تیم پس گرفته تازه این هنر نیست که بازیکنی 70 هزار دلاری را با قراردادی 350 هزار دلاری به تیم بیاورند. بازیکنی که راه رفتن هم بلد نیست.» عباس انصاری‌فرد این‌گونه به ادعای حسین هدایتی درباره کمک 4میلیارد و 700 میلیون تومانی‌اش به پرسپولیس پاسخ می‌دهد. انصاری‌فرد از هدایتی خشمگین است. باخت برابر پاس و حذف از جام حذفی فرصت خوبی بود که این دو عضو هیأت مدیره پرسپولیس به هم بتازند.

در پایان بازی همدان درحالی که لیدرهای پرسپولیس به دو گروه تقسیم شده بودند، عده‌ای به انصاری‌فرد فحاشی کردند و دسته‌ای دیگر هم به هدایتی تاختند. اتفاقی که خشم عضو متمول هیأت مدیره را به همراه آورد؛ «متوجه شدم 20 نفر از آقایانی که توسط دوستان خوبمان در باشگاه پرسپولیس تنها در سه دقیقه پایانی بازی مأموریت پیدا کرده بودند به من بی‌احترامی کنند را چه کسانی هدایت و آنها را به خاطر این کار استخدام کرده بودند. این بار استقبال از لیدرها توسط مسئولان باشگاه و عوامل بسیار خوب بود. طوری طراحی کرده بودند که با لباس نارنجی متحدالشکل که خودم برای آنها خریده بودم به من فحش دهند.»

هدایتی این‌گونه فحاشی علیه خود را دسیسه انصاری‌فرد می‌داند. او که ادعا دارد فقط به قصد کمک به پرسپولیس پا پیش گذاشته ادامه می‌دهد: «برای من جای سوال دارد که همه می‌گفتند من به لیدرها پول می‌دهم که در ورزشگاه‌ها تشویق شوم اما چرا این بار همه چیز برعکس بود. حالا باید به آقایانی شک کرد که دنبال این بودند که اسم من را در بین هواداران خراب کنند. بنابر رسالتی که دارم اتفاقات بازی با پاس همدان را به علی‌آبادی گزارش می‌کنم تا دست آقایانی که دنبال خودنمایی بودند، رو شود.

شرمنده مردم هستم و جوابی برای آنها ندارم. امیدوارم مرا عفو کنند. من تمام سعی و تلاشم را از لحاظ روحی روانی و مادی و معنوی انجام دادم و فقط متأسفانه نمی‌توانستم لباس بپوشم و برای پرسپولیس به میدان بروم و یا روی نیمکت این تیم مربیگیری کنم چون این کار را بلد نبودم.»

حرف‌های هدایتی خشم انصاری‌فرد را به همراه آورد. او خیلی زود پاسخ این گفته‌ها را داد؛ «به نظرم مردم همه چیز را متوجه می‌شوند و می‌دانند که در یک باشگاه و در یک تیم چه اتفاقی می‌افتد. چون همیشه با باشگاه در حال تماس هستند. به نظرم آنها پس از باخت حق دارند که از دست خیلی‌ها ناراحت باشند و به هیچ عنوان نباید آنها را زیر سوال برد چون همیشه حق با هواداران و مردم است.

واقعا از برخی حرف‌ها تعجب و تأسفم را اعلام می‌کنم. هیچ‌کس نیازی به خط دادن به لیدر ندارد. از اول سال جاری حتی در باشگاه را به روی آنها بستم تا هر چیزی در باشگاه در چارچوب خود انجام شود. حالا نمی‌دانم چرا آقایان اعلام کردند که به لیدرها خط داده شده است. اعلام می‌کنم اگر یک نفر یا یک لیدر این موضوع را ثابت کند مطمئن باشید استعفا می‌دهم و از پرسپولیس می‌روم. آقایانی که اعلام کردند پیراهن 20 نفر شبیه هم بوده و هزینه‌اش را خودشان داده بودند پس احتمال دارد آنها؛ لیدر خودشان باشند.»

انصاری‌فرد البته خشمگین است از جلسات خصوصی هدایتی با فرخزادی و دو عضو دیگر هیأت مدیره تیم که در غیاب او برگزار می‌شود. آنها صبح یکشنبه بی‌انصاری‌فرد به دیدن علی‌آبادی رفتند و دیروز هم جلسه‌ای مخفیانه با هم داشتند. نشست‌هایی که انصاری‌فرد را به حد انفجار رسانده است. انصاری‌فرد در اواسط فصل درحالی که هدایتی مدام از مدیریت ضعیف مصطفوی ایراد می‌گرفت از سوی سعیدلو برای مدیریت پرسپولیس پیشنهاد شد و با موافقت هدایتی که ادعا داشت چون پول خرج می‌کند باید همه کاره تیم باشد، بر مسند مدیریت پرسپولیس نشست. این دو اما خیلی زود به بن‌بست خوردند چون انصاری‌فرد اخلاقی بدتر از مصطفوی داشت و در برابر خواسته‌های هدایتی مقاومت می‌کرد. این‌گونه بود که در تیم دودستگی به پا شد ستاره‌هایی چون باقری، پیروانی و کریمی در صف مردان هدایتی قرار گرفتند و مدیر تیم را دور زدند تا او هم سعی کند خصمانه با تعدادی از این چهره‌ها برخورد کند.

این دعوا با ناکامی‌های تیم هر روز بیش از قبل تشدید می‌شد تا اینکه پس از گفته‌های دیروز هدایتی انصاری‌فرد مدعی شود این عضو هیأت مدیره تمام طلبهایش را از پول اسپانسر و کمک‌های سازمان ورزش پس گرفته است و پرسپولیس هیچ نیازی به این کمک‌ها ندارد. انصاری‌فرد حتی ادعا کرد همین حالا مشتری 300 هزار دلاری برای آرفی دارد و می‌تواند از این طریق برای تیم درآمدزایی کند. این گفته‌ها اما بیش از آنکه کفه ترازو را به سود هریک از دو عضو هیأت مدیره پرسپولیس کند باعث شد تا سعیدلو پی به اشتباهش در تغییر هیأت مدیره پرسپولیس ببرد. پرسپولیس در دو سال گذشته بیش از 4 بار تغییرات در هیأت مدیره و مدیریت را تجربه کرده که همه این تحولات با نظر مستقیم معاون اجرایی دولت انجام گرفته است. محمدحسن انصاری‌فرد، حبیب کاشانی، داریوش مصطفوی و عباس انصاری‌فرد همه مدیرانی بودند که در این دو سال به پرسپولیس آمده‌اند اما نتوانستند آرامش را به باشگاه مردمی و محبوب هدیه کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)