بر اساس سهمیه های موجود ، 197 بازیکن مجبور به تمدید قرارداد با باشگاه خود هستند

 

مرجع خبری پرسپولیس: همه ساله با آغاز فصل نقل و انتقالات موجي به راه مي‌افتد كه بايد با بالا رفتن قيمت كاذب مربيان و بازيكنان برخورد كرد اما همچنان فوتبال ايران به بهشت بازيكنان و البته برخي مربيان تبدیل شده است.

اگر سال قبل بازيكنان و مربيان از اينكه بگويند چه مبلغي از يك باشگاه مي‌خواهند شرم مي‌كردند و مرتب رقم‌هاي بالايي كه از قراردادشان منتشر مي‌شد را تكذيب مي‌كردند اما امسال رك‌گويي به شيوه‌اي مرسوم تبديل شده است. در اين فضا علي سعيدلو در ادامه نامه‌هايي كه براي كفاشيان مي‌نويسد از رييس فدراسيون خواست تا اين افزايش بي‌رويه قيمت‌ها را كنترل كند.

 

اگر چه شايد تعيين سقف قيمت در فوتبال حرفه‌اي بي‌معنا باشد اما حتما اين را هم مي‌پذيريد كه در فوتبال حرفه‌اي روز دنيا هم نمي‌توان مثالي آورد كه يك بازيكن خودش قيمت خود را تعيين كند. پس از دستور رييس سازمان تربيت بدني هيات رييسه ليگ تشكيل جلسه داد كه يكي از بحث‌هاي مطرح شده پيرامون همين موضوع بود. خروجي اين جلسه مبلغي حدود 385 ميليون تومان بود

 

 

، مبلغي كه با دخالت كفاشيان به 400 ميليون تومان براي بازيكنان ملي‌پوش تغيير كرد تا سقف قرارداد جديدي براي بازيكنان فوتبال ايران تعيين شود.

 

 

عزيز محمدي در توصيف سقف جديد قرارداد در ليگ برتر مي‌گويد: «در جلسه هيات رييسه بحث و بررسي كرديم كه چگونه جلوي بالا رفتن رقم قرارداد مربيان و بازيكنان را بگيريم. در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه سقف قراردادي تعيين كنيم. سقف قرارداد تعيين شده از سوي ما 385 ميليون تومان براي بازيكنان ملي‌پوش بود كه در نهايت و پس از صحبت با كفاشيان اين رقم به 400 ميليون ارتقا پيدا كرد تا سقف قرارداد جديدي در فوتبال ايران تعيين شود.»

 

عزيز محمدي در پاسخ به اين سوال كه چه تضميني است تا باشگاه‌ها براساس سقف قرارداد به بازيكنان پول بدهند و نه به صورت زيرميزي، از ناظراني صحبت مي‌كند كه مي‌توانند براي باشگاه‌ها دست و پا گير شوند: «اگر سازمان ليگ در گزارشي كه از سوي ناظران خود دريافت مي‌كند متوجه مغايرت مبلغ پرداختي با رقم قرارداد شود با باشگاه و بازيكن مربوطه به صورت جدي برخورد مي‌كند.» عزيز محمدي با اعلام تعداد بازيكنان آزاد و تعداد كل بازيكناني كه باشگاه‌ها مي‌توانند جذب كنند توصيه‌اي نيز براي باشگاه‌ها دارد: «در حال حاضر 305 بازيكن آزاد هستند و قرارداد با هيچ باشگاهي ندارند.

108 تن از اين 305 بازيكن مي‌توانند در ليگ برتر جابجا شوند و بقيه بايد با تيم‌هاي خود تمديد قرارداد كنند. به همين خاطر باشگاه‌ها مي‌توانند بازار را در دست بگيرند و براي بازيكن تعيين تكليف كنند. بازيكن هم مجبور است يا رقم تعيين شده از سوي باشگاه را بپذيرد يا يك فصل بيرون بنشيند.»

فصل كه به پايان رسيد باز هم بحث منشوري بودن چند مربي يا چند بازيكن به ميان آمد. عزيز محمدي در اين مورد هم توضيح مي‌دهد: «مربيان و بازيكناني كه شامل منشور اخلاقي مي‌شوند در ليگ نهم زير نظر بودند و هفته آينده نيز جلسه‌اي برگزار مي‌شود تا پس از رسيدگي به پرونده‌ها حكمشان را ابلاغ كنيم.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)