بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اینکه علیرضا بیرانوند توانست در یک دیدار ملی بار دیگر دروازه‌اش را بسته نگه دارد اتفاق خیلی خوبی بود.

بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان، با اشاره به دیدار پرگل تیم ملی فوتبال کشور مان مقابل ترکمنستان اظهار داشت: قطعاً اگر نمی‌توانستیم تیم ترکمنستان را هم با این تعداد گل شکست بدهیم دیگر نمی‌شد ادعا کنیم جزو قدرت‌های برتر قاره آسیا هستیم. ما در جمع ۴ تیم پایانی جام ملت‌های آسیا بودیم و نباید نسبت به این قبیل بازی‌ها اینقدر ذوق زده شویم.

وی افزود: هنوز خیلی مانده که سطح فوتبال ترکمنستان به فوتبال ما نزدیک شود. ما باید اینقدر با سرعت به سمت جلو پیشرفت کنیم که این قبیل تیم‌ها در آسیای میانه به ما نزدیک نشوند. هرچند که در فوتبال منطقه شاهد رشد روزافزون سطح فوتبال کشورهای آسیای میانه هستیم اما خب قطعاً ما از آنها به مراتب بالاتریم.

وی با اشاره به عملکرد کنعانی‌زادگان در هفته‌های اخیر و گلزنی در رده باشگاهی و ملی خاطرنشان کرد: ما در طول سال‌های گذشته هم از این قبیل مدافعانی داشتیم که در مسابقات باشگاهی و ملی گلزنی می‌کردند. بودن چنین نفراتی در ترکیب تیم فوق العاده مهم است. معمولا بازیکنان خط هافبک و دفاع حریفان بیشتر حواسشان به بازیکنان هجومی و گلزن است. به همین خاطر این قبیل مدافعان که تمایل به جلو رفتن و گلزنی دارند می‌توانند گره گشای تیم‌ها باشند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس تاکید کرد: من به سرمربی تیم پرسپولیس هم توصیه می‌کنم از توانایی کنعانی‌زادگان در گلزنی روی ضربات ایستگاهی بیشتر استفاده کند. شک ندارم یکی از اتفاقات بد پرسپولیس در بازی دربی غیبت کنعانی زادگان بود وگرنه ممکن بود با حضور این بازیکن ما در دربی استقلال را شکست می‌دادیم. حالا هم این بازیکن در اوج آمادگی است و امیدوارم به همین روند در تیم ملی و پرسپولیس ادامه دهد.

سلطانی با اشاره به بسته نگه داشتن دروازه تیم ملی در دیدار مقابل ترکمنستان یادآور شد: بعد از اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس با فولاد رخ داد و اشتباهاتی که بیرانوند کرد ما نیاز داشتیم که علیرضا در یک دیدار ملی و بین المللی هم بار دیگر دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا روحیه‌اش تقویت شود. علیرضا به این کلین شیت نیاز داشت.

وی اضافه کرد: هرچند که تیم ملی ترکمنستان در حدی نبود که دروازه ما را آنچنان تهدید کند ولی به هر حال همین که بیرانوند توانست در سطح ملی یک بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد قطعاً در روحیه او تاثیر می‌گذارد. من امیدوارم کادر فنی تیم ملی در این باره با او صحبت کنند تا همین روند را ادامه دهد. هرچه بیرانوند در رده ملی بهتر باشد بیشتر به درد پرسپولیس هم می‌خورد.

بازیکن قدیمی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین درباره بازی برگشت تیم ملی گفت: قطعاً جای نگرانی نیست. البته بازی در زمین حریف به راحتی بازی در زمین خودمان نخواهد بود اما ما نباید خیلی نگران بازی برگشت باشیم بلکه ما باید به فکر بازی بعدی با هنگ کنگ و در نهایت ازبکستان باشیم. این دو بازی می‌تواند دو دیدار تدارکاتی خوب برای امیر قلعه نویی و تیمش باشد تا بچه‌های تیم ملی را برای خرداد ماه بیشتر به هماهنگی برساند.

سلطانی در پایان گفت: جوان سازی تیم ملی هم اتفاق خوبی است که امیدوارم با دقت و درایت بیشتری انجام شود. ما هرچه بتوانیم سطح سنی تیم ملی را پایین‌تر بیاوریم و از نیروهای پشت خط مانده استفاده کنیم قطعاً در جام جهانی بعدی با شرایط بهتری حضور پیدا خواهیم کرد. الان تقریبا اکثر تیم های آسیایی سن تیمی شان از ما پایین تر است و اگر اشتباه نکنم در این جام ملتها هم تیم ما از همه پیرتر بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)