پرسپولیس نیوز : در شرایطی که آتش جنگ لفظی سرمربی تیم ملی با باشگاه پرسپولیس با بی تفاوتی سرمربی آن در محور اصلی رو به خاموشی می رود رسانه های حامی مربی پرتغالی دست بردار ماجرا نیستند.

به گزارش پرسپولیس نیوز؛ از موج سواری های مضحک روی بازی پرتغال و کرواسی در جام ملت های اروپا که بگذریم نحوه برخورد با مهدی طارمی و رامین رضاییان سوژه جدید کیروش دوستان برای تخطئه سرمربی محجوب پرسپولیس شده است.

داشتن دیسیپلین و مبارزه با بازیکن سالاری امری مبارک و حتی ضروری است اما دوستان با الگوبرداری از رهبر معنوی شان اقتدار را با خشونت گرایی و قلدربازی اشتباه گرفته اند و تصور می کنند در برخورد با هر پدیده ای تنها برخورد چکشی است که جواب می دهد. همین طور است که در مواجهه با هر کج روی و مورد ناخوشایندی به سرعت نسخه حذف و نیست کردن طرف مقابل را تجویز می کنند.

رامین رضاییان تمرد کرده و شکی در آن نیست که باید جریمه شود، نوع این جریمه را صاحب اصلی این بازیکن یعنی باشگاه و مسئولان آن تشخیص می دهند که می تواند گزینه های مختلفی را در بر گیرد، از کسر قرارداد گرفته تا محرومیت از حضور در بازی ها، نیمکت نشینی و … .

گذشتن از خیر بازیکن و کنار گذاشتن نام او شاید در تیم ملی ضربه ای سنگین برای بازیکن باشد اما تحلیل گری که نحوه برخورد کیروش و برانکو را در تیم هایشان مقایسه می کند باید بداند اتخاذ چنین برخورد مشابهی در باشگاه بیشتر از اینکه برای بازیکن ناراحت کننده باشد، او را به هدفش نزدیک کرده و جدایی بی دردسر برایش حکم جایزه را دارد!

اما از رامین رضاییان که مورد کاملا شفافی دارد و شکی در لزوم برخورد با آن وجود ندارد بگذریم به مهدی طارمی می رسیم. طارمی و رضاییان درست است الان در کنار هم هستند اما فرسنگ ها باهم فاصله دارند، فاصله ای به قیمت یک امضای خیلی مهم! رامین رضاییان یک سال با پرسپولیس قرارداد دارد و بازیکن رسمی تیم پرسپولیس به حساب می آید اما مهدی طارمی قراردادش با پرسپولیس تمام شده و هیچ تعهدی به این تیم ندارد که کسی به همین راحتی به خودش اجازه دهد به او تهمت بزند و از واژه تخلف برای رفتار او استفاده کند. بازیکنی که قرارداد ندارد و مذاکره ای با او انجام نشده چه تعهدی به باشگاه دارد که عدم انجامش تخلف به حساب بیاید؟ مگر بررسی گزینه ها و تصمیم گیری بدون از دست دادن فرصت های فصل نقل و انتقالات برای بازیکن جرم است که نام تخلف را بتوان برای آن استفاده کرد.

بله، خیلی خوب و رویایی است که همان روز اول نقل و انتقالات تکلیف بازیکنان کلیدی مشخص شود و تیم با ترکیب کامل به تمرینات بدنسازی برود و مشکلی پیش رویش نداشته باشد اما همیشه سقف رویایی مدنظر ما قابل دستیابی نیست. اگر این طور نبود که دوران نقل و انتقالات را به جای دو سه ماه، دو سه هفته یا دو سه روز در نظر می گرفتند و تکلیف همه تیم ها و بازیکنان در همان زمان محدود مشخص می شد و نیازی به مذاکره و جستجو برای پیدا کردن بازیکن تا لحظه آخر نقل و انتقالات نبود. در فوتبال روز دنیا هم شاهد هستیم گاهی اوقات تا آخرین ثانیه های نقل و انتقالات مذاکرات خرید و فروش بازیکنان انجام می شود و حتی آنجا هم با ارسال اشتباه یک فکس یا ایمیل نقل و انتقالات چند میلیون دلاری به هم می خورد. این تازه به جز نقل و انتقالاتی است که در میانه های فصل صورت می گیرد و بازیکنان آزاد حتی در کوران مسابقات در صورت لزوم به ترکیب تیم ها اضافه می شوند. الان هم اتفاق خاصی نیفتاده و طارمی 2 هفته بعد از آغاز تمرینات مذاکراتش با تیم های خارجی به نتیجه نرسیده و موافقتش را با ماندن در پرسپولیس اعلام کرده است.

مشابه این برخوردها در گذشته با کسی مثل کریم انصاری فرد هم انجام شد و زیاده روی در سخت گیری با بازیکنانی که تعهدی به باشگاه ندارند باعث رانده شدن مهره موثری چون او از پرسپولیس شد که پس از جدایی از جمع سرخپوشان به عنوان آقای گلی لیگ برتر هم رسید اما مشکل گلزنی پرسپولیس با پیدا نکردن جایگزین هرگز رفع نشد.

به نظر می رسد این چنین تحلیل های اخیر درخصوص وضعیت پرسپولیس بیش از اینکه از حب علی باشد از بغض معاویه سرچشمه می گیرد و عده ای به هر بهانه ای تلاش می کنند برانکو ایوانکوویچ را در چالش های ناخواسته قرار دهند و تا حد امکان به اهداف خود نزدیک شوند. برانکو خودش در زمان لازم و با در نظر گرفتن همه شرایط با هرگونه تخلف و بی انضباطی جدی ترین برخورد ها را انجام می دهد و نیازی به پیروی از نسخه های پرتغالی برای نمایش اقتدارگرایی و مبارزه با بازیکن سالاری ندارد.

* حسن مهدوی

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)