مرجع خبری پرسپولیس : تیم فوتبال استقلال با قرار گرفتن در صدر 5 مورد از بهترین‌ها بهترین تیم نیم فصل اول رقابت‌ها لقب گرفت.

 

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید و 18 تیم‌ لیگ برتری 17 روز مهلت دارند تا ضمن برطرف کردن نقاط ضعف و قوت خود در بازار نقل و انتقالات برای حضور پرقدرت در رقابت‌های نیم فصل دوم خود را بیش از پیش آماده کنند.

در این مجال قصد داریم نیم فصل نخست یازدهمین دوره رقابت‌ها را از دریچه آمار و ارقام نگاه کرده و ترین‌های لیگ برتر را مورد بررسی قرار دهیم:

 

*بیشترین برد:
1-استقلال 11 برد 
2-سپاهان، نفت تهران، تراکتورسازی و صبا 8 برد
3-داماش و نفت آبادان 6 برد

 

*کمترین برد:
1-راه‌آهن یک برد
2-فجرسپاسی، ملوان و مس سرچشمه 3 برد
3-مس کرمان، شهرداری تبریز و شاهین 4 برد

 

*بیشترین مساوی:
1-راه‌آهن 13 مساوی
2-ذوب‌آهن 9 مساوی
3-شاهین و شهرداری تبریز 8 مساوی

 

*کمترین باخت:
1-استقلال، سپاهان، نفت تهران، ذوب‌آهن و راه‌آهن 3 باخت
2-تراکتورسازی و صبا 4 باخت
3-پرسپولیس، شاهین و شهرداری تبریز 5 باخت

 

*بیشترین باخت:
1-مس سرچشمه 11 باخت
2-مس کرمان 9 باخت
3-ملوان 8 باخت

 

*بیشترین گل زده:
1-استقلال و تراکتورسازی 30 گل زده
2-سپاهان و نفت تهران 26 گل زده
3-نفت آبادان 25 گل زده

 

*کمترین گل خورده:
1-سپاهان 15 گل خورده
2-شاهین 16 گل خورده
3-استقلال، صبا و فولاد 17 گل خورده

 

*بهترین تفاضل گل:
استقلال 13+

 

*بدترین تفاضل گل:
مس سرچشمه 16-

 

*بیشترین امتیاز
استقلال 36 امتیاز (قهرمان نیم فصل)

 

*کمترین امتیاز
مس سرچشمه 12 امتیاز

 

*آقای گل:
فونیکه‌سی از نفت آبادان با 10 گل

 

*پرتماشاگرترین دیدار:
در این مورد آمار رسمی در اختیار نیست اما شاید بتوان دربی 71 که با برتری 2 بر صفر استقلال به پایان رسید را پرتماشاگرترین دیدار نیم فصل اول لقب داد هر چند که در هفته ششم و در جریان دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی نیز ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت شد تا یک پای دیدارهای پرتماشاگر نیم فصل اول استقلال و یک پای دیگر آن تیمی سرخپوش باشد.

 

از دیدارهای اوایل فصل امسال که مقارن با ماه مبارک رمضان بود و مسابقات زیر نور برگزار می‌شد نیز استقبال خوبی از سوی تماشاگران در اکثر شهرها به عمل آمد.

 

*کم تماشاگرترین دیدار:
در این مورد هم آماری در دسترس نیست اما برخی دیدارهای امسال به قدری از کیفیتی پایین برخوردار بود که به زحمت شاید حدود 200 تماشاگر یا حتی کمتر را می‌شد در ورزشگاه‌ها با دست شمارش کرد. از این دست دیدارها در رقابت‌های لیگ برتر کم نبودند و هر چه به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شدیم از تعداد تماشاگران در ورزشگاه‌ها کاسته می‌شد.

اپیدمی حضور کم تعداد تماشاگران تنها به تیم های پایین جدولی اختصاص نداشت و در همین دیدارهای اخیر سرخابی‌های پرطرفدار نیز تماشاگران کمی در سرمای ورزشگاه آزادی از تیم‌های محبوب خود استقبال کردند.

 

به این ترتیب استقلال با قرار گرفتن در صدر 5 مورد از بهترین‌ها به عنوان بهترین تیم نیم فصل اول رقابت‌ها لقب گرفت. آبی‌ها همچنین مقتدرترین قهرمانی نیم فصل در 11 دوره رقابت‌های لیگ برتر را از آن خود کردند.

 

همچنین تیم مس سرچمشه که با کلی حرف و حدیث صعودش به لیگ برتر را برای اولین بار جشن گرفت با قرار گرفتن در 3 مورد بدترین‌ها به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های امسال در نیم فصل اول محسوب شد.

 

در این میان نباید از رکورد عجیب شاگردان دایی نیز به سادگی گذشت. این تیم در 17 بازی لیگ برتر 13 تساوی را به خود اختصاص داد تا رکوردی جهانی برای راه‌آهن به ثبت برسد. شاگردان این مربی در نیم فصل اول تنها یک پیروزی و 3 شکست را پذیرا شدند و در سایر دیدارهای با تساوی به کار خود خاتمه دادند تا دایی بار دیگر جهانی شود!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)