آمادگی مترو تهران برای جابجایی 60 هزار تماشاگر داربی

مرجع خبری پرسپولیس : مديرعامل شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) از مسافرگيري كامل ايستگاه «آزادي» از ساعت 14 تا پايان كار مترو در روز جمعه براي مسابقه داربي پايتخت خبر داد.


جعفر ربيعي با اعلام اينكه كليه قطارهاي مترو در خط پنج از دو ماه گذشته در ايستگاه «آزادي» توقف دارند، افزود: در حال حاضر شرايط لازم براي تردد تماشاگران مسابقات فوتبال در استاديوم آزادي از طريق مترو در خط پنج كاملا فراهم است و قطارها از ساعت 14 تا ساعت پاياني كار مترو در ايستگاه آزادي توقف كامل دارند.


وي با اعلام اينكه روز جمعه و براي مسابقه داربي پايتخت نيز شرايط لازم براي تردد تماشاگران با مترو فراهم شده است و سرفاصله قطارها با يك ربع زمان ثابت رعايت مي‌شود.


مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو اضافه كرد: به نظر مي‌رسد شرايط حركت قطارها و وسعت و نزديكي ايستگاه آزادي براي تردد تماشاگران از همه نقاط شهر به استاديوم آزادي فراهم باشد.

 

ربيعي در خاتمه يادآور شد: ايستگاه و مجموعه خط پنج مترو ظرفيت جابجايي تا 60 هزار نفر تماشاگر را براي حضور در استاديوم آزادي دارد.

شركت مترو امسال در حالي رسما به تماشاگران داربي خدمت رساني مي‌كند كه به نظر مي‌رسد هماهنگي لازم براي باز شدن درب شرقي استاديوم و يا استقرار خودروهايي براي تسهيل تردد تماشاگران در فاصله بين ايستگاه مترو تا استاديوم ضروريست.

پليس نظم و امنيت دربي تهران را تأمين خواهد كرد


رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: مأموران انتظامي با استقرار در داخل و خارج از ورزشگاه آزادي نظم و امنيت دربي تهران را تأمين خواهند كرد.

سرهنگ محسن خانچرلي گفت: پاسگاه‌هاي سيار پليس در طول مسيرهاي منتهي به استاديوم آزادي جهت تأمين نظم و امنيت دربي تهران ايجاد مي‌شود.

وي اظهار داشت: پوشش كامل انتظامي و ترافيكي در مسيرهاي اطراف ورزشگاه آزادي انجام خواهد شد و مأموران راهنمايي و رانندگي در اين محدوده براي روانسازي ترافيك حضور خواهند داشت.

 

سرهنگ خانچرلي افزود: برنامه‌ريزي لازم براي دربي پايتخت انجام شده و پليس در مسيرهاي منتهي به ورزشگاه خدمات انتظامي پليس استفاده كنند. پليس همچنين با افرادي كه به عنوان تماشاگرنما قصد برهم زدن نظم را داشته باشند به شدت برخورد خواهد كرد.

 

محدوديت ترافيك براي شهرآورد روز جمعه نداريم

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اعلام كرد: براي بازي دو تيم پرطرفدار پرسپوليس و استقلال برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم و هيچ‌گونه محدوديت ترافيكي را به اين منظور اعمال نخواهيم كرد.


سردار حسين رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران گفت: براي بازي دو تيم پرطرفدار پرسپوليس و استقلال برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم و هيچ‌گونه محدوديت ترافيكي را به اين منظور اعمال نخواهيم كرد.

سردار رحيمي به تماشاگران توصيه كرد تا حتي‌المقدور از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كرده و خودروهاي شخصي خود را حتما در پاركينگ‌هاي استاديوم پارك كنند در غير اين صورت با خودروهايي كه در اطراف استاديوم و بزرگراه‌هاي اطراف آن پارك شده باشند برخورد و آنها را به پاركينگ منتقل مي‌كنيم.

 

وي اظهار داشت: براي تماشاگران شهر كرج نيز تمهيداتي به منظور رفت و آمد با ناوگان حمل و نقل عمومي در نظر گرفته شده است، پيش‌بيني مي‌كنيم روز جمعه بار سنگين ترافيكي بر بزرگراه تهران كرج و محدوده استاديوم آزادي وجود داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)