خبرگزاری پرسپولیس : معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام اخباری خوش برای هواداران پرسپولیس و استقلال گفت: این دو باشگاه باسرمایه30 میلیاردتومانی تا بهمن در فرابورس پذیرفته و سپس سهامشان به صورت خرد و بلوک عرضه می شود.

ابوالقاسم شمسی جامخانه در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: با تغییر و تحولات ایجاد شده و با همکاری همه مسئولان کشور،اتفاقات و اخباری خوبی برای هواداران این دو باشگاه رخ داده است.به طوری که بعد از مدت ها مقدمات پذیرش این دو باشگاه در فرابورس مهیا شده تا سهامشان به صورت خرد و بلوک عرضه شود.

وی ادامه داد: این دو باشگاه تا پیش از این به دلیل وجود مشکلاتی در ساختار صورت های مالی، نداشتن دارایی و زیان انباشته حدود 10 میلیارد تومانی از امکان پذیرش و عرضه سهام برخوردار نبودند.در این میان سال گذشته "برند " این دو باشگاه ارزشگذاری شد اما مورد قبول هئیت واگذاری و سایر نهادهای مسئول قرار نگرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس این است که با تلاش های انجام شده اولا"صورت های مالی جدید و منتهی به 31 خرداد 91 این دو باشگاه که قبلا" از نظر حسابرسی مردود و غیر قابل اتکا بود به صورت مشروط درآمده که هرچند هنوز مقبول نیست، اما نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است.

شمسی جامخانه ادامه داد: دوما"با همکاری و پیشنهاد وزارتخانه های ورزش و اقتصاد و سازمان خصوصی سازی، طرح واگذاری دو ورزشگاه به استقلال و پرسپولیس در هئیت وزیران بررسی و با موافقت همه و شخص رئیس جمهور مقرر شد ورزشگاه درفشی فر به باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و ورزشگاه مرغوبکار به باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال واگذار شوند تا این دو باشگاه با تکیه بر این دارایی از امکان پذیرش در بازار سهام برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه مصوبه فوق در17 دی ماه ابلاغ شده، ادامه داد:سوما"با تکیه بر قانون بودجه 91 و امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، سرمایه اسمی این دو باشگاه از یک و 10 میلیون تومان به 30 میلیارد تومان افزایش می یابد. علاوه بر این برنامه کسب و کار هم برای استقلال و پرسپولیس تهیه می شود تا با این مقدمات، پرونده آنها در هیئت پذیرش فرابورس بررسی شود.

این معاون سازمان خصوصی سازی در برابر این سئوال که با این اوصاف این دو باشگاه چه زمانی در فرابورس پذیرفته و چگونه و با چه شرایطی سهامشان عرضه خواهد شد؟ توضیح داد:با هماهنگی و همکاری مسئولان سازمان بورس و شرکت فرابورس و همچنین دو باشگاه و مسئولان وزارت ورزش، تلاش می شود تا فرایند پذیرش استقلال و پرسپولیس در بهمن نهایی تا سپس سهام آنها به صورت خرد و بلوک عرضه شود.

شمسی جامخانه در خاتمه گفت:بنابراین بعد از پذیرش در فرابورس،هئیت واگذاری در مورد میزان عرضه خرد و بلوک، تعیین یا عدم تعیین اهلیت برای خریداران بلوکی ، شرایط و قیمت واگذاری سهام این دو باشگاه تصمیم گیری خواهد کرد. در این میان وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی موافق تعیین اهلیت هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)