مرجع خبری پرسپولیس : پس از انصراف محمد مایلی کهن از ارائه برنامه هایش به باشگاه پرسپولیس؛ حمید استیلی، علی دایی، حمید درخشان و منصور ابراهیم زاده چهار گزینه نشستن روی نیمکت مربیگری این تیم هستند. نگاهی داریم بر رزومه کاری مربیان مورد نظر باشگاه:

 

بعدازظهر ديروز از طرف باشگاه پرسپوليس با گزينه‌هاي كاشاني تماس گرفته شد تا برنامه‌هاي خود را به باشگاه ارائه كنند. هر چند تا زمان تحرير اين مطلب اخبار از اين حكايت داشت كه از طرف باشگاه موفق به تماس گرفتن با منصور ابراهيم‌زاده نشده‌اند، ولي به هر حال ملالي نيست و در عصر ارتباطات پيدا كردن سرمربي ذوب‌آهن نبايد امر پيچيده و غيرممكني باشد. به هر حال در اين مقال سراغ چهار گزينه سرمربيگري پرسپوليس در فصل آينده مي‌رويم تا مروري بر عملكرد آنها داشته باشيم.

1 – حميد استيلي
به نظر مي‌رسد با توجه به رابطه دوستانه‌اي كه با كاشاني دارد، محتمل‌ترين گزينه سرمربيگري پرسپوليس باشد.

استيلي يك‌بار به مدت يك سال در آغاز دهه 70 و يك‌بار هم از سال 77 تا 83 در پرسپوليس بازي كرد و سرانجام در همين تيم كفش‌ها را آويخت. استيلي در پرسپوليس ماند و دستيار مربياني چون رانير سوبل آلماني، علي پروين، آري هان هلندي و مصطفي دنيزلي تركيه‌اي شد. هر چند كه سوبل در پايان قراردادش حسابي از عملكرد استيلي انتقاد كرد و راه حميد و دنيزلي هم در ميانه فصل از هم جدا شد. حميد قرار بود در ليگ هفتم سرمربي باشد، ولي به پيشنهاد خودش اين جايگاه را به افشين قطبي داد، ولي خيلي‌ها معتقدند تيمي كه توسط استيلي بسته شده و آماده شده بود، قهرمان ليگ شد. استيلي در ليگ هشتم راهش را از قطبي جدا كرد و در ليگ نهم سرمربي استيل‌آذين شد و در حالي كه در آستانه كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا بود، از سوي آجورلو بركنار شد.

استيلي در شاهين بوشهر هم نمايش فوتبالي خوبي از تيم كم‌بضاعت خود گرفت، ولي در امر نتيجه‌گيري موفق نبود و بعد از حادثه فوت برادرش با تيم شاهين بوشهر قطع همكاري كرد. رفيق گرمابه و گلستان حاج‌حبيب بخت اول نشستن روي نيمكت پرسپوليس است، اتفاقي كه اگر بيفتد، ثابت مي‌كند تمام حرف‌هاي دايي در مورد مذاكره كاشاني و او درست بوده است.

2 _ علی دایی

می گویند به درخواست علی سعیدلو برنامه هایش را برای هدایت پرسپولیس ارائه کرده است. علی دایی پس از قهرمانی سایپا در لیگ ششم روی نیمکت تیم ملی نشست اما با ناکامی در راه رساندن تیم ملی به جام جهانی و پس از شکست مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی از هدایت این تیم برکنار شد تا سکوت خبری طولانی مدت شهریار با سپردن هدایت پرسپولیس از سوی کاشانی خاتمه پیدا کند. دو قهرمانی جام حذفی در پرسپولیس هر چند دایی را از این لحاظ رکورددار کرده است اما ناکامی در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا از نقاط تیره کارنامه دایی محسوب می شود. با این وجود سه قهرمانی در سه بار حضور دایی در عرصه مربیگری باشگاهی او را در میان موفق ترین مربیان ایرانی قرارداده. با این وجود اختلاف دامنه دارش با حبیب کاشانی موجب شده تا این روزها هواداران پرسپولیس شانس زیادی برای حضور دوباره دایی روی نیمکت این تیم قائل نباشند.

 

3 – حميد درخشان
بعد از يك دهه سايه‌نشيني، حميد درخشان دو سال است كه در وادي مربيگري در سطح اول فوتبال ايراني حاضر شده است. درخشان كه از اواخر دهه 50 به پرسپوليس آمد و تا سال 72 هم در اين تيم بازي كرد، يك دوره شش ساله را هم در باشگاه‌هاي قطري پشت‌سر گذاشت. درخشان در ليگ 73 تيم مقتدري از پرسپوليس ساخت كه اگر در نيمه‌نهايي و آن جنجال داربي 30 دي گرفتار نمي‌شد، شانس زيادي براي قهرماني داشت. درخشان در ليگ 75 هم بعد از رفتن استانكو هدايت پرسپوليس را در پنج مسابقه برعهده گرفت و در 20 تير 76 موفق شد استقلال را 3 بر صفر شكست دهد. اما بعد از نايب‌قهرماني با تيم نوجوانان در آسيا (كه به علت ماجراي صغرسني‌ها سر و صداي زيادي برپا كرد) تا دو سال پيش ردپايي در سطح اول فوتبال ايران نداشت. جايگاه قابل قبول تيم متوسط پيكان در ليگ نهم و حفظ شهرداري تازه صعود كرده تبريز در ليگ دهم، نكات روشني در كارنامه مربيگري سومين گزينه كاشاني براي سرمربيگري پرسپوليس در فصل آينده محسوب مي‌شود.

4 – منصور ابراهيم‌زاده
سه فصل متوالي قرار گرفتن در بين سه تيم بالاي جدول رده‌بندي ليگ، يك قهرماني در جام حذفي و يك نايب‌قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا، هر مديري را وسوسه مي‌كند تا سرمربي موفق ذوب‌آهن را به خدمت بگيرد و حبيب كاشاني هم از اين قاعده مستثنا نيست، ولي به چند دليل شانس او را كمتر از سه گزينه ديگر مي‌دانيم؛ اول اينكه او برخلاف سه گزينه ديگر هيچ سابقه‌اي در پرسپوليس ندارد، دوم اينكه تيم‌هاي ابراهيم‌زاده همواره در اواخر راه دچار ضعف مي‌شوند و از قهرماني فاصله مي‌گيرند و دليل سوم اينكه منصورخان همين ديروز برنامه‌هاي خود براي فصل آينده را به ذوب‌آهن ارايه كرد و بعيد است اين باشگاه اصفهاني اجازه دهد تا سرمربي بومي‌اش به جاي ديگري برود.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)