پرسپولیس نیوز : رضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان شد.

محمدرضا صادق مشاور حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: سید رضا صالحی امیری به‌عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان منصوب شده است.

رضا صالحی امیری در سال 1340 در شهرستان بابل به دنیا آمد. پس از پیروزی انقلاب راهی جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و همزمان تحصیلات عالی را در دانشگاه آغاز کرد. کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی و دکتری را در رشته مدیریت به پایان رساند و همزمان تدریس در دانشگاه‌های مختلف را آغاز کرد.

وی ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضویت هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور رئیس دولت اصلاحات و عضویت شورای اجتماعی کشور و عضویت شورای اطلاع‌رسانی دولت خدمت را در کارنامه دارد و هم‌اکنون نیز معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را به‌عهده دارد.

صالحی امیری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است و مقالاتی در حوزه‌های فرهنگی ــ اجتماعی و سیاست خارجی در سمینارها و همایش‌های کشوری ارائه کرده است.

وی معاون فرهنگی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز بود و پس از انتخاب روحانی نیز مسئول کارگروه فرهنگی وی شد که مأموریت چینش وزرای مرتبط با این حوزه را داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)