پرسپولیس نیوز : در روز نه ‌چندان خوب پرسپولیس، سوشا مکانی یکی از بهترین‌های این تیم بود.

سنگربان پرسپولیس روی زمین و هوا موفق ظاهر شد و اجازه نداد دروازه‌اش مقابل الهلال عربستان باز شود… تازه‌ترین حرف‌های سوشا مکانی را بخوانید که خواندنی است.

 

چرا پرسپوليس برابر الهلال ضعيف‌تر از حد انتظار ظاهر شد؟
بچه‌ها خسته بودند، خيلي هم خسته بودند. الهلال هم تيم كوچكي نيست. آنها فيناليست دوره قبل ليگ قهرمانان آسيا هستند كه تازه بازيكنان تأثيرگذاري مثل ناصر الشمراني، ساماراس يوناني، تياگونوس و… را همراه نداشتند.

پس قبول داريد كه كمي شانس آورديد؟
شايد، الهلال يكي از قوي‌ترين تيم‌هايي بود كه تا به حال در عمرم مقابل آن بازي كردم. سازماندهي فوق‌العاده‌اي دارند ولي غيرت ايراني و حمايت يكصد هزار تماشاگر پرسپوليسي كمك كرد اين حريف سرسخت را پشت ‌سر بگذاريم. شما به صحنه گل ما دقت كنيد؛ به نظرم فشار هواداران ما باعث شد مدافع تيم عربستاني اشتباه كرده و دروازه خودي را باز كند.

در بازي با الهلال يك خروج هم داشتي كه اخطار گرفتي. برخي‌ها معتقدند آن صحنه كارت قرمز داشت!
كارت زرد داور درست بود البته من پنجاه – پنجاه بيرون آمدم و عمدي براي زدن توپ با دست نداشتم. پس از برخورد توپ به دست من، توپ به بازيكن ما مي‌رسيد و اگر حريف صاحب توپ مي‌شد، مي‌توانست كارت قرمز داشته باشد در حالي كه اين ‌طور نبود.

با كارت زردي كه گرفتي، همه فكر مي‌كردند از بازي برگشت با الهلال محروم شدي؛ ماجرا چه بود؟
خودم هم اين ‌طور فكر كرده و خيلي افسوس خوردم. بعد از سوت پايان مسابقه هم ناراحت بودم و هم خوشحال و… بالاخره به منزل رسيده بودم كه متوجه شدم محروم نيستم و AFC اخطارهاي مرحله گروهي را پاك مي‌كند.

چه كسي اين خبر را به تو داد؟
مدير رسانه‌اي پرسپوليس و يكي، دو نفر از باشگاه زنگ زدند و اين خبر را دادند كه باعث خوشحالي‌ام شد. اصلاً دلم نمي‌خواست از بازي برگشت محروم شوم.

ولي مي‌داني كه بازي سختي در عربستان داريد و شايد اگر محروم بودي…
نه، ‌من از آن دست بازيكناني نيستم كه از بازي‌هاي بزرگ فرار كنم و اتفاقاً به شدت از اين قبيل مسابقات استقبال مي‌كنم.

در عربستان سه گل از النصر خورديد. هواداران نگران هستند اين اتفاق برابر الهلال نيفتد.
مقابل النصر هم تا دقيقه 70 يك بر صفر عقب بوديم و مي‌توانستيم جبران كنيم. بازي خوبي هم انجام داديم و دچار بدشانسي شديم. اين‌بار هم مي‌گويم فقط دفاع كردن براي گرفتن نتيجه كافي نيست. مهاجمان ما هم بايد از تك‌موقعيت‌هاي خود استفاده كنند. به نظرم يك گل در عربستان كار الهلال را تمام مي‌كند.

بعد از بازي با برانكو دور افتخار زدي؟
دور افتخار نزديم؛ به سمت تماشاگران پرسپوليس رفتم تا از آنها به خاطر حضور در ورزشگاه تشكر كنم كه در مسير به برانكو برخوردم. ايشان هم خيلي با انرژي مرا بغل كرد و به اتفاق براي هواداران دست تكان داديم ولي دور افتخار نزديم.

راستي همين امروز (چهارشنبه) مهدي طارمي در مصاحبه با ما گفته كه پنالتي‌گير قهاري است و برويد از سوشا مكاني بپرسيد!
بله، مهدي بازيكن خوبي است كه حتي مي‌تواند درون دروازه پرسپوليس هم بايستد! با طارمي همواره در تمرينات مسابقه پنالتي‌زدن مي‌دهيم و مهدي هم توانايي خوبي در مهار ضربات پنالتي دارد البته پرسپوليس مهره‌هاي بسيار تأثيرگذاري در تمام خطوط دارد كه مي‌توانند سرنوشت بازي‌ها را تعيين كنند.

جلوي الهلال خيلي خوب ظاهر شدي اما مهدي طارمي به عنوان بهترين بازيكن زمين انتخاب شد؛ اعتراضي نداري؟
نه، مبارك مهدي طارمي باشد. من اصلاً به اين مسائل فكر نمي‌كنم و همان‌طور كه شب بازي به خبرورزشي گفتم، بهترين بازيكن ما هواداران پرشور پرسپوليس بودند.

راستي صحبت‌هايي درباره محروميت تو و حنيف عمران‌زاده مطرح مي‌شود؛ صحبتي نداري؟
نه، اگر اشتباهي كرده باشم، آن ‌قدر شهامت دارم كه عذرخواهي كنم. بعد از دربي هم حركت اشتباهي نكردم و باز هم اين كار را انجام مي‌دهم چون اعتقاد دارم تماشاگران پرسپوليس حق دارند به همراه بازيكنان شادي كنند.

راستي با اميرحسين صادقي يا حنيف عمران‌زاده صحبت كردي؟
اميرحسين صادقي بهترين دوست من در اردوي تيم ملي است و همواره تلفني با هم در ارتباط هستيم. اشتباهي مرتكب نشدم ولي اگر اميرحسين چنين برداشتي كرده است، از او عذرخواهي مي‌كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)