جمعه 28 فروردین(01:42)

مرجع خبری پرسپولیس: باید به سراغ نظافتچی رختکن ورزشگاه تختی اهواز رفت و از او در مورد پیدا کردن یک عضو گرانبها شبیه “مغز یک پیرمرد پرتغالی” پرس و جو کرد. آخر چطور ممکن است نلو وینگادا با آن روی نیمکت پرسپولیس نشسته باشد و تیمش را آن گونه ارنج کند؟ به احتمال فراوان پاسخ نظافتچی اهوازی چنین است ؛ بله من مغز پیرمردی را پیدا کردم که به همراه انگیزه یازده بازیکن پرسپولیس، سالم و دست نخورده در رختکن جا مانده بودند و آنان در چنین وضعیتی رو در روی آبی پوشان اهوازی حاضر شدند .
خاستگاه پرسپولیس لیگ نهم کجا خواهد بود؟ لابد زمین اهواز در غروب پنجشنبه بیست و هفتم فروردین ؟ با کدام امید می توان به قهرمانی این تیم در آسیا امید وار بود؟ اصولا چه دلیلی وجود دارد تا به کسب چنین مقام فاخری دل بست ؟ در لیگی به مراتب ضعیف تر و نحیف تر از لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در خوش بینانه ترین حالت ممکن چهارم می شود و آن وقت برای فراموش کردن این مصیبت باید دل خوش به وقوع حادثه ای بود که احتمالش به صفر میل می کند؟ خود فریبی تاکجا؟ سوال این است ؛ با داشته های پرسپولیس و اندیشه وینگادا تا کجا می توان جلو رفت؟ مردی بدون  اغماض که یک جلسه غیبت در تمرین باعث چشم پوشی او از بازیکن می شود و فاجعه آمیز تر آنکه ، آلتر ناتیو بازیکنان خاطی ، مهره هایی هستند که برای عقیم گذاشتن هر آرزویی کفایت می کنند.

وقتی نهمین باخت از راه می رسد شاید پوست طرفدار به ضخامت کافی رسیده باشد تا او معنی سوزش تا مغز استخوان را نفهمد اما داستان شکست پرسپولیس در اهواز حکایتی متفاوت داشت…

؛ امید برای رسیدن به جایگاه سوم کاملا نابود شد و لیگ برای قرمزها به پایان رسید .اما با ادامه این روند چه سر انجامی را در جام حذفی می توان متصور شد ؟ مصلحت اندیشی کوچکترین جایگاهی در مدیریت نلو وینگادا ندارد و او در صورتی چندمین باخت را تجربه می کند که دور کردن ستاره ها از ترکیب اصلی مهمترین دلیل آن بوده اند. پرسپولیس برای التیام زخم هوادارانش محکوم به عبور از استقلال اهواز بود اما نلو تنها به علت یک جلسه غیبت از واحدی نیکبخت می گذرد و عجیب تر از آن از بازیکنی به جای او استفاده می کند که علی رغم این همه اعتماد ، هنوزهیچ گلی را در لیگ به ثمر نرسانده است. ذخیره کردن محسن خلیلی و اعتماد مایوس کننده به هادی نوروزی چه توجیهی دارد؟ آزمایش بهادر عبدی با آن جثه کوچک در پست هافبک دفاعی به چه چیزی می ماند؟ آیا پرسپولیس چنین مبلغ گزافی را خرج کادر فنی اش کرده که به کیمیا گری وارونه برسد ؟ محو کردن امثال پترویچ و خلیلی و احیا مهره هایی که حتی کسی معمولی بودنشان را هم در یاد ندارد ؟

مسیر تغییرات در سه سال اخیر را از نو نگاه کنید؛ از دنیزلی به قطبی از قطبی به پیروانی و از پیروانی به وینگادا و اینک رسیدن به نقطه ای که پرسپولیس به آرایش موزه ای دفاع سه نفره برمی گردد. زمانی که کریمی و نیکبخت به بهانه عدم حضور در تمرین، از لیست هجده نفره کنار گذاشته می شوند و متعاقبا پرسپولیس باخت را در آغوش می کشد ، این واقعیت استنباط می شود که آماده ترین ها از دل تمرین به جمع یازده نفره خواهند رسید . سوال ؛ آیا کاپیتان باقری، هادی نوروزی وبهادرعبدی با چنین فرمولی به ترکیب اصلی در اهواز رسیدند ؟ نمایش مصیبت بار پرسپولیس برابر تیم فانوس بدست خداداد چه آینده ای را برای این تیم ترسیم می کند؟ ادامه گل خوردن های ساده حقیقی که سوار بر نمودار سینوسی تکرار می شود ، اشتباهات سپهر حیدری که گویی پایانی بر آن نیست ، پس رفت پژمان و یا فلج شدن تیمی که بدون خلاقیت شماره هشتش چیزی برای گفتن ندارد؟ پرسپولیس از بدو ورود وینگادا برای چه تمرین می کند ؟ اینکه غایبان تمرینات از ترکیب اصلی خارج شوند و همه در انتظار این بنشینند که کریمی در طول مسابقه با تکنیک منحصر به فردش همه ضعف های تاکتیکی را رفو کند ، اینکه دکترین مضحک نلو برای ساختن یک سیم خاردار واقعی از بهادر عبدی عاقبت به واقعیت برسد ، اینکه محسن خلیلی هر روز بیشتراز قبل روی نیکمت بماسد تا یک نیمه دیگر به سیاهه گل نزنی های هادی نوروزی افزوده شود ؟
نهیب دیگر بس است ، شاید خاستگاه پرسپولیس نوین از خاکستر همین تیم باشد اما بدون تردید با راهکارهای فعلی وینگادا تنها باید دل به آماده بودن دائمی کریمی بست تا نبینی هنوز پرسپولیس  می بازد!

 
مهدی ظاهرخانی
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)