مرجع خبری پرسپولیس : مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعد از جلسه با دنیزلی در خصوص آینده ام در این باشگاه تصمیم می گیرم.

 

رالف سومديك از تعطيلات سال نوي ميلادي بهره برد و براي ديدار خانواده‌اش روانه به بوخوم رفت. وي در گفت‌وگويي با پايگاه اينترنتي Ruhr Nachrichten اعتراف كرد كار در فوتبال ايران ساده نيست. او از شناختش از دنيزلي صحبت كرد و اين كه شايد به فوتبال آلمان بازگردد.

 

سومديك گفت كه مي‌داند پرسپوليس بايد جوا‌نتر شود. سومديك كه پس از پشت سر گذاشتن تعطيلات به ايران برگشته در اين مصاحبه اعلام كرده پس از گفت‌وگو با دنيزلي براي آينده‌اش تصميم مي‌گيرد.

 

رالف سومديك 53 ساله كه زماني مربي دروازه‌بان‌ها و همچنين كمك مربي بوخوم بوده است، درباره روند كاري‌اش در فوتبال ايران گفت: پرسپوليس محبوب‌ترين باشگاه ايران است و هميشه هم نمي‌توان كارها را به سادگي پيش برد. اغلب با مرداني از سياست سروكار داري كه با علاقه زياد در كارها دخالت مي‌كنند. از همين رو تلاش مي‌كنم در ورزش بمانم زيرا در همين سطح نيز كار به اندازه كافي وجود دارد.

 

وي كه در فوتبال آلمان “گربه” لقب گرفته است، افزود: به تازگي در تيم تغيير مربي داشتيم. مصطفي دنيزلي كه تا چندي پيش در بشيكتاش مربيگري مي‌كرد به خدمت گرفته شده است. او را از زمان حضورم در سوپر ليگ فوتبال تركيه مي‌شناسم.

 

سومديك با اشاره به سن و سال سرخپوشان گفت: بايد تيم‌مان را جوانتر كنيم. سعي دارم اين موضوع را براي سران باشگاه روشن كنم. اگر چه بازيكنان محبوبي چون علي كريمي و وحيد هاشميان را با سابقه بازي در بوندسليگا در اختيار داريم ولي از آنها هم سن و سالي گذشته است.

 

اين مربي آلماني درباره قرارداد همكاري‌اش با پرسپوليس نيز عنوان كرد: قراردادم تا ماه مه اعتبار دارد و عملا در پايان فصل جاري به پايان مي‌رسد. اين كه اوضاع چگونه ادامه يابد به گفت‌وگوها با مصطفي دنيزلي بستگي دارد. دوست دارم بدانم او چه برنامه‌اي براي آينده تيم در سر دارد.

 

وي در پاسخ به پرسشي احتمال بازگشتش به فوتبال آلمان را رد نكرد و در اين باره ابراز داشت: بديهي است مي‌توانم چنين چيزي را هم تصور كنم. مي‌توان احتمال داد در تيمي از ليگ دسته دو يا سه كه از مديريت خوبي برخوردار است، مشغول به كار شوم؛ هر چند هنوز پيشنهادي ندارم. در آلمان بيشتر به عنوان يك مربي شناخته مي‌شوم كه دور جهان مي‌چرخد تا مخارج زندگي اش را تامين كند. در آلمان هم با موفقيت كار كرده‌ام ولي به عنوان دروازه‌بان پيشين، كار در دنياي مربيگري آسان نيست و خيلي زود كنار گذاشته مي‌شويم.

 

وي به خوشنامي بوخوم در ايران اشاره كرد زيرا بازيكناني چون مهدوي كيا و هاشميان در آنجا بازي كرده‌ و بزرگ شده‌اند. او همچنين ياد‌آور شد در فوتبال ايران استعدادهاي فراواني وجود دارند كه بازيكنان خوبي هستند ولي هنوز پخته نشده‌اند.

 

به گفته سومديك باشگاه‌هاي انگليسي پيوسته به ايران نگاه و توجه دارند.

 

دستيار پيشين حميد استيلي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو فاصله پرسپوليس با تيم‌هاي بالاي جدول را زياد ندانست و گفت كه همه چيز براي پرسپوليس شدني است. او به بازي پرسپوليس برابر الهلال عربستان اشاره كرد كه هدايتش را توماس دال بر عهده دارد. اين دو در آلمان سابقه همكاري با يكديگر را داشته‌اند. سومديك در اين باره نيز گفت: از ديدار دوباره توماس خوشحالم. اميدوارم او همچنان مربي الهلال بماند زيرا كار در عربستان هم هرگز ساده نيست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)