پرسپولیس نیوز : سایپا اولین تیمی بود که گرفتن هر دو جام مهم فوتبال ایران را تجربه کرد و بیژن ذوالفقارنسب اولین مربی بود که به این افتخار رسید.

سومین دبل فوتبال ایران را پرسپولیسی‌ها رقم زدند، تیمی که آخرین دبل هم متعلق به خودش بود. به غیر از پرسپولیس، سایپا تیمی بود که گرفتن هر دو جام مهم فوتبال ایران را تجربه کرد و بیژن ذوالفقارنسب اولین مربی بود که به این افتخار رسید.
سایپا در سال ۷۲ که قهرمان لیگ برتر شد در دو دیدار رفت و برگشت در فینال جام حذفی به مصاف جنوب اهواز رفت. دیدار رفت دو تیم در تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید. در بازی برگشت گل‌های عزیز فرسیات برای جنوب اهواز و مجید صالح برای سایپا یک تساوی دیگر را رقم زد، اما گل مجید صالح که در خانه حریف زده شده بود سایپا را برنده فینال معرفی کرده و دومین جام را به آن‌ها رساند.
علی پروین دومین مربی بود که نامش را به عنوان برنده هر دو جام لیگ برتر و حذفی در تاریخ ثبت کرد. پرسپولیس پروین در فصل ۷۷- ۷۸ یکی از آماده‌ترین پرسپولیس‌های تاریخ بود. تیمی که بازیکنانی مانند علی کریمی و هاشمی‌نسب را در اختیار داشت و با همین تیم آماده با ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال با اقتدار قهرمان شد. این تیم با حذف تیم‌های پلی‌اکریل، سپاهان اصفهان و استقلال اهواز به فینال و باز هم به استقلال رسید. آن‌ها در جام‌حذفی هم به استقلال فرصت نداده و با گل دقایق پایانی افشین پیروانی با نتیجه ۲ بر یک برنده شده و جام را بالای سر بردند. دو گل دیگر بازی را مهدی هاشمی‌نسب برای پرسپولیس و سهراب بختیاری‌زاده برای استقلال به ثمر رساندند.
حالا درست ۲۰ سال بعد از آن قهرمانی این برانکو است که جا پای علی پروین می‌گذارد و البته در روز‌هایی که شرایط بسیار بهتری دارد و سه قهرمانی پی در پی لیگ را هم بدست آورده جام حذفی را به خانه می‌آورد. جامی که ۴ سال گذشته هر بار در آن ناموفق بوده و بدست آوردن آن طلسم شده بود. این طلسم، اما در نهایت در فولاد آره‌نا شکست و برانکو بعد از مدت‌ها در فوتبال ایران دابل کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)