مرجع خبری پرسپولیس : در آستانه شروع مسابقات ليگ برتر كشور قرار داريم. براى اينكه از آخرين وضعيت پرسپوليس پيش از شروع ليگ باخبر شويم به سراغ سپهر حيدرى مدافع اين تيم رفتيم و دقايقى پاى صحبت هايش نشستيم. سپهر از شانس قهرمانى پرسپوليس در اين فصل مى گويد. با ما همراه باشيد:
پرسپوليس تا اينجاى كار به خواسته هاى فنى اش رسيده است؟
خدا را شكر شرايط بسيار خوبى داريم و روند روبه رشدى را طى مى كنيم. با تمرينات خوبى كه در ابتداى كار احمدرضا عابدزاده برايمان مدنظر گرفت و بعد تمرينات تاكتيكى و بدنى كه زير نظر حسين عبدى و مولايى پيگيرى كرديم تا حدود زيادى توانستيم به مرز آمادگى نزديك شويم.


اما كار را خيلى با تأخير شروع كرديد. حتى سرمربى تيم هم تازه به جمع شما اضافه شده است.
ديگر به اين وضعيت عادت كرده ايم. ۳ سال است در پرسپوليس هستم و كار تيم در شروع فصل با تأخير آغاز شده است. براى هواداران هم فرقى نمى كند كه چه اتفاقى در تيم افتاده. آنها از ما پيروزى و موفقيت مى خواهند و ما هم وظيفه داريم خواسته آنها را برآورده كنيم. به همين خاطر تلاش كرديم تا خودمان را با شرايط وفق دهيم. با حضور آقاى زلاتكو هم تمرينات بيشتر شده و تيم در تلاش است تا انشاءالله در زمان شروع مسابقات به اوج آمادگى لازم دست پيدا كنيم.


فكر مى كنيد بتوانيد در بازى هاى اول ليگ خواسته هواداران را برآورده كنيد؟
حقيقت اين است كه كار براى ما سخت خواهد بود. تيم كاملاً جديد شده و نفرات جديد و خوبى به جمع ما اضافه شده اند البته بايد به اين نفرات فرصت داد تا با جو پرسپوليس كاملاً آشنا شوند. من فكر مى كنم هواداران ما در ۲ ۳، بازى اول كاملاً صبور باشند تا پرسپوليس هرچه زودتر خود را در مسابقات اين فصل پيدا كرده و خود را در مسير قهرمانى قرار دهد.
از كرانچار بگو. عملكرد او را در اين چند روز حضورش در تمرينات پرسپوليس چطور مى بينى؟


آن طور كه گفته مى شد او يك مربى بزرگ است. از آنجايى كه مديرعامل پرسپوليس روى بزرگ بودن سرمربى جديد تأكيد داشت قطعاً انتخاب آنها يك انتخاب خوب بوده است. ايشان يك رزومه كارى خوب هم دارد. در اين چنين روز هم او را همان طور ديديم كه گفته مى شد. كرانچار در تلاش است تا يك تيم آماده را راهى مسابقات كند.
يكى از نگرانى هاى موجود، در مركز خط دفاعى است. براى حل اين مشكل فكرى كرديد؟
خدا را شكر بازيكنان خوبى در اين خط و در دفاع كنارى به خدمت گرفته شده و در همه در تلاش هستيم تا عقب زمين را بيمه كنيم اما يكى از مشكلات بزرگ ما در فصل قبل عدم وجود ثبات در خط دفاع و درون دروازه بود. نمى خواهم اشكالات فصل قبلمان را با اين حرف ها توجيه كنم اما واقعيت اين است كه ما در تعداد زيادى از بازى هاى تيم شاهد ايجاد تغيير در تركيب خط دفاعى بوديم. دروازه بان تيم دائم تغيير مى كرد و اصلاً هماهنگى در كارمان وجود نداشت. يادتان هست كه ما در فصل قبل دفاع چپ نداشتيم و مجبور بوديم يا از پژمان نورى در اين پست استفاده كنيم تا مجتبى شيرى و عليرضا محمد را به آن منطقه بفرستيم. به هر حال پارسال هماهنگى لازم را نداشتيم اما امسال شرايط فرق مى كند. بازيكنان خوبى در خط دفاعى جذب تيم شده و اگر آن مشكلات فصل قبل وجود نداشته باشد قول مى دهيم كه دفاع پرسپوليس امسال يكى از بهترين خط دفاعى ليگ خواهد شد.
فكر مى كنى از چه تركيبى در اين خط استفاده شود؟
در اين مورد بايد نظر سرمربى را بپرسيد. هرچه او صلاح بداند استفاده خواهد شد اما فكر مى كنم ما بايد ساختار دفاعى مناسبى را براى خود ايجاد كنيم. فصل قبل هرگاه هر ۱۱ بازيكن هم در حمله و هم در دفاع شركت مى كردند عملكرد تيم بهتر مى شد. امسال هم زلاتكو همين شيوه عمل را براى تيم ما در نظر گرفته است. اگر چنين شود شرايط دفاعى تيم كاملاً عوض خواهد شد.
با رفتن كريمى از تيم شاهد شعارهايى از سوى بعضى از هواداران به اين بازيكن هستيم. فصل قبل هم اين اتفاق به اشكال ديگر در تيم رخ داد. آيا اين شيوه عمل براى هوادار بودن مناسب است؟
من مى گويم على كريمى و تمام كسانى كه در پرسپوليس بودند و حالا رفته اند بازيكنان بزرگى هستند كه همگى در تيم جديدشان يك وزنه محسوب مى شوند. آنها براى پرسپوليس و شادى همين هواداران زحمت كشيدند. پس بايد قدرشناس آنها باشيم. با احترام گذاشتن به آنها مى توانيم قدرشناسى خود را به اثبات برسانيم اما امسال پرسپوليس يك تيم بى حاشيه و خوب را براى خود دست و پا كرده است. اگر هواداران فقط به فكر حمايت كردن از تيم خود باشند اين پرسپوليس مطمئن باشيد در كارش موفق خواهد شد.
يعنى قهرمان مى شويد؟
مطمئن باشيد امسال شانس اول قهرمانى خود ما هستيم چون ابزار لازم براى قهرمانى را در اختيار داريم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)