در حق دايي نامردي شده/ روحم از ماجرای اعتراض به جریمه خبر ندارد


مرجع خبری پرسپولیس : بالاخره سپهر حيدري قفلي كه چند هفته‌اي به دهان زده بود را شكست و به حرف آمد.


شماره 3 پرسپولیس چند هفته‌اي است با مصدوميت مواجه شده ولی همچنان به آینده پرسپولیس اميدوار است و مي‌گويد در رقم خوردن اين نتايج ضعيف بيشتر از هر كس ديگري، بازيكنان پرسپوليس مقصرند و خودشان هم شرايط را تغيير خواهند داد.

 

*به نظر مي‌رسد مصدوميتت خيلي طولاني شده؟

خب من دو روز قبل از بازي با سپاهان در تمرين از ناحيه عضله چهارسر پايم دچار كشيدگي و مصدوميت شدم چون كمبود مدافع داشتيم هر طور شده با تلاش دكتر زرينه خودم را آماده آن بازي كردم چرا كه شيث نبود، نورمحمدي محروم شده بود و سكو هم كه مصدوم است. من با حالت اورژانسي آماده آن بازي شدم.

 

 

قبل از بازي با پيكان هم حدود يك هفته تمرين نكردم اما باز هم با آن شرايط مصدوميت به ميدان رفتم و با وجود مصدوميت بازي كردم كه شرايطم را بدتر كرد اما براي بازي در تبريز با صلاحديد آقاي دايي و كادر پزشكي‌مان بازي نكردم. بعد از آن كادر پزشكي صلاح ديد كه يك هفته به توپ پا نزنم و آب درماني و فيزيوتراپي كنم. در حال حاضر نيز مشغول تمرين‌هاي بدنسازي هستم و اتفاقا از نظر بدني هم آماده‌ام. فكر مي‌كنم تا آخر هفته شرايطم به حالت طبيعي برگردد.

 

* يعني به بازي با صبا مي‌رسي؟

بله، با تلاش كادر پزشكي تيم‌مان كه برايم خيلي زحمت كشيدند از آخر هفته در تمرين گروهي شركت خواهم كرد.

 

* اين مصدوميت نسبتا طولاني به لحاظ قواي جسماني باعث ضعفت نشده؟

بدنم آماده است، من حتي به صورت جداگانه هم بدنسازي مي كردم. كلا همراه با نتايج بد تيم‌مان و مصدوميتي كه داشتم روزهاي بدي را پشت‌سر گذاشتم. الان هم كادر پزشكي تشخيص داده كه فعلا به توپ پا نزنم بهتر است اما به زودي در تمرين‌هاي گروهي شركت خواهم كرد.

* فكر نمي‌كني اگر مقابل سپاهان يا پيكان بازي نمي‌كردي مصدوميتت اينقدر طول نمي‌كشيد؟

خب به خاطر شرايط تيم و اينكه مدافع نداشتيم اين اتفاق افتاد. مطمئن باشيد اگر اين مشكلات وجود نداشت خود دايي هم نمي‌گذاشت بازي كنم. من با تلاش مضاعف كادر پزشكي شرايط بازي را پيدا كردم اما از بدشانسي‌ام همراه با نتايج بد، شرايط پايم بدتر شد اما بعد از بازگشت شيث ديگر در تبريز بازي نكردم و به زودي هم به ميدان برمي‌گردم.

* پرسپوليس در 4 بازي متوالي باخته و 7 شكست در 18 بازي متحمل شده، اين نتايج ضعيف را چطور توجيه مي‌كني؟


مي‌توانم بگويم قطعا بازيكنان مقصرند. شايد بگويند در باخت‌ها هر كسي تقصيركار است اما دايي اصلا مقصر نيست. ما بازيكنان خودمان اين نتايج را باعث شديم، خودمان هم درستش مي‌كنيم. من چند وقتي است كه مصاحبه نكرده‌ام اما مي‌خواهم بگويم جريمه اصلي كه شامل حال ما شد، نه اين كسر 5 درصد قرارداد بلكه جريمه‌اي بود كه هوادارانمان ما را كردند. ما بعد از اين نتايج خجالت مي‌كشيم به روي هوادارانمان نگاه كنيم اما همه ديدند مقابل تراكتورسازي شرايط تيم‌مان بهتر شده و مطمئنم با بازگشت مصدومان اين شير فوتبال آسيا از خواب پاييزي بيدار خواهد شد.

 

* فكر مي‌كني اشتباهات داوري چقدر در رقم خوردن اين نتايج ضعيف پرسپوليس نقش داشته باشد؟

به نظر من تيم ما بايد آنقدر خوب باشد كه مسائل داوري در نتايج ما تاثير نگذارد. اگر داور سهوا هم اشتباه كرد و پنالتي ما را نگرفت، پرسپوليس بايد سه امتياز بازي‌ها را از آن خود كند. ما بايد خيلي قوي‌تر از حريفانمان عمل كنيم چون آنها با انگيزه مضاعف مقابلمان حاضر مي‌شوند. حالا داوري به عمد يا غير عمد ضربه زيادي به ما زده اما من به عنوان بازيكن نمي‌توانم درباره داوري حرف بزنم. فقط مي‌گويم ما بازيكنان مقصريم و ان‌شا‌ء‌الله خودمان هم درستش مي‌كنيم.

* يعني كادر فني، مديريت يا گزينه‌هاي ديگر هيچ تقصيري ندارند؟

نمي‌خواهم شما دنبال اين قضيه را بگيريد اما چيزي كه من مي‌گويم اين است كه درصد تقصير بازيكنان خيلي بيشتر است. علي دايي كه داخل زمين نيست تا گل بزند، اين ما هستيم كه بايد خوب كار كنيم. ما تمرين‌هاي به روز و حرفه‌اي انجام مي‌دهيم، آناليز خوب، بدنساز خوب، هوادار عالي، مديريت خوب داريم. اصلا همه چيزمان خوب است. كسي هم كم كاري نمي‌كند همگي از جان مايه مي‌گذاريم اما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده، هر كاري كرديم اما انگار طلسم شده‌ايم. به هر حال اميدوارم اين طلسم بشكند و ثابت كنيم اينها همه يك خواب بوده كه تمام شده است.

* اين روزها فشار زيادي روي دوش علي دايي است. آيا او مستحق تحمل اين فشار هست؟

من از شما خواهش مي‌كنم اين مسأله را حتما منعكس كني كه اين فشارها الكي و بيهوده روي دايي وارد مي‌شود چون نمي‌توانيم او را مقصر اين باخت‌ها بدانيم.

*برخي گفتند عده‌اي از بازيكنان پرسپوليس خواستار زمين خوردن دايي هستند.

نه اين چيزها را اصلا نمي‌توان قبول كرد. در اين چهار سال من اين تيم را يكي از همدل‌ترين تيم‌ها ديده‌ام كه از اين حيث نسبت به سال هاي قبل خيلي بهتر است. بيشتر بازيكنان به علي دايي به چشم يك برادر بزرگتر نگاه مي‌كنند چرا كه اختلاف سني زيادي هم بين ما و او نيست. من شعار نمي‌دهم اما ما بازيكنان حتي وقتي در خلوت‌مان با هم حرف مي‌زنيم، مي‌گوييم خدا كند طوري ببريم كه هم هوادار خوشحال شود هم دايي. در پرسپوليس كسي را سراغ ندارم كه اينطور فكر نكند. همه اينطور فكر مي‌كنند و معتقدم در حق دايي بي‌انصافي و نامردي شده است. ما بهترين تمرين‌ها را انجام مي‌دهيم اما گل هاي بدي مي‌خوريم، توپ به پاي بازيكن حريف مي‌خورد و تبديل به پاس گل مي‌شود…

*به خاطر همين گل‌هاي خورده به خط دفاعي پرسپوليس هم ايراد زيادي گرفته مي‌شود.

آمار خط دفاعي را به چهار بازي اخير بسط مي‌دهند اما اگر بازي با سپاهان و پيكان را در نظر نگيريم خط دفاعي پرسپوليس جزو دو سه خط دفاع برتر ليگ بوده است. هواداران بايد شرايط آن دو بازي را هم درك كنند كه به خاطر مصدوميت و محروميت هر چهار مدافع مياني در اختيار پرسپوليس نبودند يا در حين بازي مصدوم شدند. مي‌دانيد كه بازي كردن با مصدوميت چقدر سخت است چون در استارت‌ها، پرش‌ها و… نمي‌شود خوب كار كرد. گل‌هايي هم كه خورديم بيشتر از روي بدشانسي بوده مثل گل‌هاي بازي با پيكان. نمي‌خواهم بردهاي بقيه تيم‌ها مقابل ما را لوث كنم اما ما مقابل تراكتورسازي حداقل بايد مساوي مي‌كرديم. با اين حال باز هم مي‌گويم خودمان اين نتايج را درست مي‌كنيم. البته چيزي كه در اين ميان حائز اهميت است اين است كه هواداران بعد از تمام اين باخت‌ها به ما و كادر فني تا دقيقه آخر بازي‌ها بي‌احترامي نكردند. اين مسأله خجالت و شرمندگي ما را بيشتر مي‌كند اما اميدوارم مقابل صبا هم به ورزشگاه بيايند و ما را تنها نگذارند.

*چند روز پيش خبري منتشر شد با اين محتوا كه تو و بادامكي به عنوان نمايندگان بازيكنان معترض به كسر قراردادها به باشگاه رفته‌ايد و با مسوولان باشگاه صحبت كرده‌ايد.

من اصلا روحم از اين قضيه خبر ندارد. ما سعي مي‌كنيم آن جريمه اصلي را اول با فوتبال خوبمان پاك كنيم. مديريت باشگاه نيز بعدا درباره آن جريمه 5 درصدي تصميم مي‌گيرد.

* با وجود اين 4 باخت متوالي و فاصله زياد با صدر جدول عده‌اي پرسپوليس را ديگر شانس قهرماني نمي‌دانند.


شما مطمئن باشيد پرسپوليس هنوز از شانس‌هاي مسلم قهرماني است. اين را با دليل به شما مي‌گويم. ببينيد ما قبل از تعطيلات ليگ دو بازي خانگي داريم كه اگر آن دو بازي را ببريم به 6-5 امتيازي صدر جدول مي‌رسيم. بعد از تعطيلات هم دو بازي متوالي خانگي دارند و از آنجايي كه رقبايمان با همديگر بازي دارند مي‌توانيم خودمان را دوباره جزو مدعيان ببينيم. اين بازي صبا خيلي مهم است و پيروزي در اين بازي مي‌تواند ما را به شرايط خوب قبلي بازگرداند.

* يعني نتيجه گرفتن مقابل صبا براي بازگشت پرسپوليس به شرايط خوب گذشته اهميت زيادي دارد؟

بله. باور كنيد ما دچار بدشانسي هم شده‌ايم. من در هيچ تيمي سراغ ندارم كه يكباره 4 مدافع مياني با هم مصدوم شوند. با وجود اينكه همه ما مراقبيم اما در حين تمرين با شوت زدن يا گرم كردن مصدوم مي‌شويم.
مطمئن باشيد اگر اين مصدوميت‌ها نبود شرايط خيلي بهتر مي‌شد. همين خط دفاع در چند بازي سنگين مقابل نفت آبادان، استيل‌آذين و ذوب بازي را به سود پرسپوليس درآورد و به حريفان موقعيت نداديم. معتقدم هنوز هم خط دفاعي قدرتمندي داريم و شرايط را تغيير خواهيم داد.

*تو درباره گروه بندي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و گروه پرسپوليس هم اظهارنظر نكرده بودي. نظرت درباره حريفان آسيايي پرسپوليس چيست؟

قطعا گروه سختي داريم. گروه ما و سپاهان خيلي سخت است اما براي تيمي كه مي‌خواهد قهرمان آسيا باشد اين مسائل نبايد مهم باشد هر چند تعيين كننده است.

* از گروه شما به عنوان گروه مرگ نام برده مي‌شود. آيا مي‌توانيد مثل ذوب‌آهن گروه مرگ را تبديل به گروه زندگي كنيد؟
مطمئن باشيد پرسپوليس در هر جامي كه پا مي‌گذارد به فكر قهرماني است چون شأن پرسپوليس با فكر كردن به صعود جور درنمي‌آيد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)