مرجع خبری پرسپولیس : سپهر حیدری در خصوص درگیری در اردوی آلمان می گوید: من الان هم هيچ اظهار نظري در اين‌باره نمي‌كنم تا سوء تعبير نشود اما مي‌توانم بگويم مشكل خاصي نبوده و بيهوده شلوغ‌اش كرده‌اند.


امسال چهارمين فصل‌ات را با پرسپوليس شروع مي‌كني. تيم امسال چقدر با تيم‌هاي سه فصل قبل فرق كرده؟
■ چيزي كه من خيلي متفاوت ديدم اين بود كه از اول مديرعامل و سرمربي داشتيم. اين اتفاق باعث شد همه كارها روي نظم پيش برود. امسال به موقع قراردادها بسته شد و مربيان به موقع كارشان را شروع كردند، در صورتي كه فصل‌هاي گذشته نزديك شروع بازي‌ها تازه قرارداد مي‌بستيم.

 

 

به لحاظ فني چطور؟
■ غير از نظم به‌وجود آمده در تيم، ما امسال استخوانبندي تيم‌مان را حفظ كرديم درحالي كه مثلا پارسال 12 نفر از تيم رفته بودند كه 9 تايشان فيكس بودند و هر 12 نفر در طول فصل بازي مي‌كردند. تيم ما پارسال 90 درصد تغيير داشت، درصورتي كه فضاي پرسپوليس فضاي كاملا متفاوتي است. با توضيح دادن نمي شود بازيكن جديد را با اين فضا آشنا كرد. بايد انگيزه حريفان، تماشاگر و حاشيه‌ها را بفهمد تا بداند كجا آمده.
 

فكر مي‌كني كار را به موقع شروع كرديد و براي بازي اول آماده‌ايد؟
■ ببينيد، بعد از دوره بدنسازي يك دوره افت است و بعد از اينكه بدن‌ها ول كرد، بازيكن آماده مسابقه مي‌شود. ما امسال سوم خرداد در فينال جام حذفي بازي كرديم، يعني ديرتر از همه وارد تعطيلات شديم اما تقريبا با بقيه تيم‌ها تمرين‌هايمان را براي فصل جديد شروع كرديم. كلا 23 روز تعطيلي داشتيم اما به موقع شروع كرديم و الان بدن‌ها از افت بيرون آمده. امسال نمي‌خواهيم برخلاف فصل قبل امتيازات نيم‌فصل را از دست بدهيم. پارسال تجربه تلخي از امتياز دادن‌هاي نيم‌فصل اول داريم. ما در نيم‌فصل دوم پارسال خوب شديم اما تيم‌ها در نيم‌فصل دوم خسيس مي‌شوند و امتياز گرفتن سخت‌تر است.

 

حالا بازي اول را چطور مي‌بيني؟
■ بايد شروع قدرتمندانه‌اي داشته باشيم. در 6 هفته اول 2 بار بايد به خوزستان برويم اما اينكه در گرماي بالاي 100 درجه يا 30 درجه زير صفر بازي كنيم، نبايد برايمان مهم باشد. وقتي به فكر جام هستي، بايد همه امتيازها را بگيري و برايت فرق نكند كه مقابل چه تيمي شروع مي‌كني چون امسال واقعا 5-4 تيم قدرتمند مدعي قهرماني هستند.

 

مي‌تواني در تيمي كه امسال بسته شده با تيم سه سال پيش كه قهرمان شد، مشابهت‌هايي پيدا كني؟
■ ممكن است قياس‌ها باعث دلخوري شود، هر تيمي در هر فصلي شرايط خاص خودش را دارد.

 

امسال هم پرسپوليس 4 مدافع مياني دارد كه بايد 2 نفر از آنها بازي كنند.
■ در تيم ما چيزي كه خوب است اينكه علي دايي به آماده‌ها بازي مي‌دهد. در خط دفاع هم تركيب‌هاي مختلفي كنار هم بازي كرده‌اند اما هر كسي كه بازي كرد، بايد تلاش كنيم پرسپوليس موفق شود.

تو پارسال ليگ را از روي نيمكت شروع كردي و بعد فيكس شدي، فكر نمي‌كني اين اتفاق دوباره برايت بيفتد.
■ پارسال اگر يادتان باشد، من به خاطر مشكل خروج از كشور به اردوي تركيه نرفتم اما امسال اين مشكل با لطف آقاي كاشاني حل شد و از ابتدا در تمرين تيم بودم اما مهم بازي كردن من نيست، مهم شروع قدرتمند پرسپوليس است و مطمئن باشيد حتما آماده‌ها بازي مي‌كنند.

 

مي‌گويند چون تو سه سال با نورمحمدي بازي كردي و كنار هم راحت‌تر هستيد، گروهي هم معتقدند بازي شما دو نفر شبيه هم است.
■ من با شيث هم چند سال است كنار هم بازي مي‌كنيم اما كنار نورمحمدي در ذوب‌آهن 2 سال بهترين خط دفاع ليگ شديم. كنار شيث و شيري هم بازي‌هاي خوبي داشتيم. تركيب‌هاي ديگر هم بازي‌هاي خوبي ارائه داده‌اند اما مهم اين است كه هر 4 نفرمان درك متقابلي از بازي هم داريم و در بازي‌هاي تداركاتي هماهنگ شده‌ايم و در نهايت علي دايي است كه نظر مي‌دهد چه كساني بازي كنند.

 

درباره درگيري اردوي آلمان و جاسوس پرسپوليس، آقاي دايي و كاشاني گفتند هر بازيكني مدركي دارد رو كند. چرا تو در اين مدت صحبتي در اين‌باره نداشتي؟
■ من الان هم هيچ اظهار نظري در اين‌باره نمي‌كنم تا سوء تعبير نشود اما مي‌توانم بگويم مشكل خاصي نبوده و بيهوده شلوغ‌اش كرده‌اند.

 

با رسول خطيبي كه حرف مي‌زديم، او مي‌گفت عصر سه‌شنبه تعداد تماشاگران تراكتورسازي از پرسپوليس بيشتر است.
■ ايشان ازجمله بازيكنان خوب فوتبال ماست و نظرش محترم اما تراكتورسازي بعد از پرسپوليس و استقلال سومين تيم پرطرفدار ايران است. البته تهران هم آذري‌زبان زياد دارد و ممكن است آنها هم به حمايت از تراكتورسازي به ورزشگاه بيايند. احتمال اينكه سه‌شنبه ورزشگاه پر شود زياد است اما ما به حضور هواداران در ورزشگاه نياز داريم. 50 درصد تيم ما هوادارانمان هستند، ما مي‌خواهيم با برد مقابل تراكتورسازي به آنها عيدي بدهيم و اميدوارم آنها هم خيلي زود ورزشگاه را پر كنند تا متقابلا به ما عيدي داده باشند.

 

مي‌تواني به نمايندگي از خط دفاع پرسپوليس قول بدهي در اين بازي گل نمي‌خوريد؟
■ هميشه از خط دفاع پرسپوليس چه خوب باشد چه بد انتقاد مي‌كنند اما بايد تفكر حرفه‌اي داشت، دفاع كردن فقط مخصوص خط دفاع نيست. مي‌توانم قول بدهم مدافعان بهترين نمايش‌شان را ارائه مي‌كنند اما باور كنيد بازي در خط دفاع پرسپوليس از همه تيم‌هاي ديگر سخت‌تر است چرا كه انتظار از مدافعان پرسپوليس فوق‌العاده بالاست. با اين‌حال اگر ما مي‌خواهيم قهرمان بشويم، بايد خوب دفاع كنيم. من هم به شخصه مي‌خواهم در هر سه جام آنقدر خوب باشم كه قبل از جام ملت‌هاي آسيا خودم را به قطبي تحميل و براي تيم ملي بازي كنم.

 
يعني از دعوت نشدن‌ها يا خط خوردن‌هاي قبلي ناراحت نيستي؟
■ چرا باشم؟ من كار خودم را به عنوان يك فوتباليست حرفه‌اي انجام مي‌دهم، قطبي فوتبال من را مي‌شناسد و نبايد اين مساله به من بربخورد. امسال در وهله اول مي‌خواهم دل هواداران پرسپوليس را شاد كنم و بعد براي تيم ملي در جام ملت‌ها بازي كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)