تصمیم برای ناتمام ماندن مسابقه قانونی نبود

مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس داوری فوتبال ایران با اشاره به اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش، گفت: اگر باشگاه پرسپولیس از محمود رفیعی به خاطر ناتمام ماندن مسابقه شکایت کند، ممکن است بازی تکرار شود.

 

پرويز سيار درباره ناتمام ماندن ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و داماش كه به دليل توهين تماشاگران پرسپوليس به داور صورت گرفت، اظهار كرد: داور به دلايل مختلف اعم از در خطر بودن جان بازيكنان مانند شرايط جوي بد و رعد و برق و يا حركت غير ورزشي اعم از رفتار يا گفتار توهين آميز عليه داور به گونه‌اي كه نتواند بازي را با عدالت تمام كند، مي‌تواند بازي را تعطيل كند.

 

 

وي ادامه داد: به عنوان نمونه اگر بازيكن به سمت داور يا كمك او آب دهان پرتاب كند، به گونه‌اي كه داور مجبور شود آن را از روي پيراهن يا صورت خود پاك كند، عمل توهين آميزي صورت گرفته كه داور بر اساس آن مي‌تواند بازي را تعطيل كند. وقتي چنين عملي تبعات سنگيني دارد، پس مطمئنا توهين به داور از طريق سر دادن شعارهاي ركيك و ناسزاگويي حتي از دست به يقه شدن با داور هم بدتر است.

 

 

سيار در ادامه به نكته مهمي در اين رابطه هم اشاره كرد و گفت: داور پيش از آن كه بازي را تعطيل كند بايد از تمام امكانات موجود استفاده كند كه بازي را به پايان ببرد؛ يعني اگر كسي به داور حمله كند يا ناسزا بگويد، داور بايد بازي را موقتا تعطيل كند و با فراخواندن كمك‌هايش به كنار زمين از مسئولان برگزاري مسابقه بخواهد كه از طريق بلندگوهاي ورزشگاه اعلام كنند كه در صورت تداوم شعارها بازي را تعطيل خواهد كرد. در صورت ادامه شعارها و توهين ها پس از هشدار داور، او مي تواند بازي را تعطيل كند.

 

اين پيشكسوت داوري فوتبال در ادامه گفت: در نهايت آنچه ملاك تصميم براي تكرار بازي يا جريمه‌اي ديگر است، نتيجه‌ بازي در هنگام تعطيل شدن و گزارش‌هاي داور و ناظر داوري است. پس از تعطيل شدن بازي،‌ ابتدا بايد گزارش داور مطالعه شود كه اگر با اتفاقات بازي تناقض نداشته باشد، بررسي شود كه آيا داور مي‌بايست بازي را تعطيل مي‌كرد يا نه. با كمال تاسف گاهي داوران چيزهايي در گزارش مي‌نويسند كه اصلا اتفاق نيفتاده است.

 

سيار ادامه داد: مطمئنا تيم داماش به علت اين كه از حريف پيش بوده، شكايتي نخواهد كرد، اما اگر پرسپوليس از داور به علت تعطيل كردن بازي شكايت كند، ممكن است بازي تكرار شود. البته اين نكته را نيز نبايد فراموش كنيم كه اين تماشاگران پرسپوليس بودند كه به داور توهين كردند، پس با اين حساب شانس تكرار بازي براي پرسپوليس بسيار كم است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)