جمعه 25 بهمن(21:02)

مرجع خبری پرسپولیس: پرويز سيار كارشناس داوري فوتبال گفت: قضاوت داور ايراني در دربي پايتخت بي‌نقص و خوب بود

سيار در مورد نحوه قضاوت محسن تركي در دربي 66 اظهار داشت: داوري عالي و بدون نقص برگزار شد همه ديدند كه با قضاوت داور ايراني نيز دربي بدون هيچ گونه اتفاق خاصي به پايان رسيد. تمام خطاها و اخطارهايي كه محسن تركي اعلام كرد كاملا درست بود بنابر اين آنقدرها كه اين بازي را حساس مي‌كردند نبود و ديديم داور ايراني به خوبي از عهده آن برآمد.

وي افزود: در پنالتي كه در دقيقه 90 به سود پرسپوليس اعلام شد، بايد بگويم علي كريمي حدود 20 سانتي‌متر از زمين جدا شده و براي ضربه سر زدن به هوا پريده بود. بنابراين در اين حالت اگر چه تشخيص اينكه توپ به عمد به دست خورده يا نه، سخت است اما به خاطر اينكه يك شانس از حريف گرفته بود به خوبي داور نقطه پنالتي را نشان داد.
سيار در مورد همرنگ بودن پيراهن وحيد طالب‌لو با پيراهن داوران عنوان كرد: دروازه‌بان استقلال يك شلوار بلند و مشكي بر تن داشت كه اين مسئله باعث مي‌شد لباس او از لباس سراسر زرد داوران متمايز شود و داور به درستي در اين مورد اقدامي انجام نداد.
اين كارشناس داوري ادامه داد: در صحنه‌اي درگيري برهاني با حقيقي و خطاي برهاني اعلام شد كه كاملا درست بود اما به اين دليل كه دروازه‌بان پرسپوليس پس از اعلام خطا به برهاني ضربه زد به او اخطار داد تا اين بازيكن متوجه باشد كه نبايد خطاي بازيكن حريف را تلافي كند.
سيار تاكيد كرد:‌ يكي ديگر از نكات مثبت داوري تركي اين بود كه مسابقه با 15 ثانيه اختلاف شروع شد كه اين دقت داور را مي‌رساند در گذشته داوراني دربي را سوت زدند كه حتي اختلاف 7 دقيقه‌اي را در شروع مسابقه شاهد بوديم.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)