سیدجلال حسینی مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مسائل مختلف خودش و این باشگاه صحبت کرد.
حسینی در این مصاحبه در خصوص مسائل مختلف خودش و باشگاه پرسپولیس صحبت کرد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

*مهمترین قسمت‌های گفت‌وگو با سیدجلال حسینی را در زیر می‌خوانید:

هیچ چیز جای فوتبال بازی کردن را برای من نمی‌گیرد

تلاش می‌کنم در مربیگری بیشتر یاد بگیرم

الان خیلی زود است به سرمربی شدن فکر کنم

روی سرمربیگری به عنوان شغل حساب باز کردم

مربی پرسپولیس هستم نه مسئول نظم رختکن

خود بازیکنان می‌دانند چطور نظم تیم و رختکن را کنترل کنند‌

می‌دانستم که اوسمار موفق می‌شود

ما و استقلال رقابت سختی باهم داریم

قبول دارم که باید در مباحث دفاعی بهتر باشیم.

چون زیاد حمله می‌کنیم تعداد کلین‌شیت‌های ما کم است

مهم نیست که شماره ۴ من در پرسپولیس آرشیو شد یا نه

هم لوکادیا و هم نعمتی لایق پوشیدن شماره ۴ من بودند

تحت هر شرایطی به بچه‌ها حق می‌دهم و طرف آنها را می‌گیرم


*سال ۱۴۰۲ برای سیدجلال حسینی چطور بود؟

به نظر من سال خوبی برای من بود. از نظر کاری هم سال خوبی بود هرچند در نیم فصل اول امسال سختی زیاد کشیدیم، اما با حمایت هواداران‌مان توانستیم از روز‌های سخت عبور کنیم. در این مدت یاد گرفتیم که بازی به بازی پیش برویم تا ببینیم در نهایت چه می‌شود.

*تو هم بازیکن بودن را تجربه کردی، هم مدیر بودن و هم مربی بودن؛ کدام یک از این تجربیات برای تو بهتر بود؟

هیچ چیز جای فوتبال بازی کردن را برای من و بقیه فوتبالیست‌ها نمی‌گیرد. بازی کردن حسی دارد که حتی مربی و سرمربی شدن ندارد. حالا ولی به عنوان مربی فعالیت می‌کنم و تلاش می‌کنم در این عرصه بیشتر یاد بگیرم. واقعا مربیگری با بازی کردن دو دنیای متفاوت است. برای موفقیت در مربیگری شما باید هر روز چیز‌های جدید یادبگیری و برنامه داشته باشی.

*با این تفاسیر پس حتما به سرمربی شدن فکر می‌کنی و برای این کار برنامه داری؟

الان خیلی زود است به سرمربی شدن فکر کنم و تازه اول راه مربیگری هستم. خوشبختانه در این دو سال هم با یحیی گل‌محمدی کار کردم و هم اوسمار و از تجربیات هر دو نفر استفاده کردم. این به من انگیزه می‌دهد تا بیشتر تلاش کنم و بیشتر به فکر یاد گرفتن باشم. من روی سرمربیگری به عنوان شغل حساب باز کردم و امیدوارم مثل دوران بازیگری، در مربیگری هم موفق باشم.

*خیلی‌ها معتقد هستند سیدجلال در کادرفنی پرسپولیس بیشتر از اینکه از نظر فنی تاثیرداشته باشد به نوعی کنترل کننده نظم رختکن است، این موضوع را قبول داری؟

واقعا اینطور نیست که بخواهم نظم رختکن را کنترل کنم. بازیکنان ما آنقدر باتجربه هستند که دیگر نیازی به مسئله نباشد. خود بازیکنان می‌دانند چطور نظم تیم و رختکن را کنترل کنند. البته بعضی مواقع حواشی و سختی‌هایی پیش می‌آید که همه باهم آن را کنترل می‌کنیم. در کل من مربی پرسپولیس هستم. به هرحال در تیم‌های بزرگ همیشه حاشیه وجود دارد اما بچه‌های ما می‌توانند خودشان هر حاشیه‌ای را کنترل کنند. 

*زمانی که اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد خیلی‌ها به این انتخاب انتقاد کردند، اما نظرات بعد از چند بازی برگشت. شما از همان اول به اوسمار اعتماد داشتید؟

صحبتی که شما می‌کنید کاملا درست است. هرمربی که به پرسپولیس می‌آید کارش بسیار دشوار است و نباید انتظار این را داشته باشد که روز‌های راحتی دارد. همه ما می‌دانیم که چقدر کار کردن در پرسپولیس سخت است. با این حال می‌دانستم که اوسمار موفق می‌شود. او کنار بچه‌ها بود و از جو پرسپولیس هم آگاهی کامل داشت. اوسمار از شکل فوتبال پرسپولیس و فضای فوتبال ایران آگاهی داشت که این مزیت بزرگی بود. به هرحال اوسمار هم می‌داند کار سختی در پرسپولیس دارد.

*به نظرت اختلاف امتیاز با استقلال در پایان فصل قابل جبران است؟

کار بسیار سختی است، استقلال تیم خوبی است و ماهم تیم خوبی هستیم. رقابت برای هر دو تیم دشوار است. ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که این کار را انجام بدهیم و فقط باید ببینیم آینده چه چیزی برای ما تدارک دیده. برای رسیدن به این هدف بازی به بازی پیش می‌رویم.

*در مورد عملکرد خط دفاعی پرسپولیس در این فصل چه نظری داری؟

خب شرایط خط دفاعی در نیم فصل دوم سخت شد. با مصدومیت مرتضی و بعد از آن گولسیانی کار ما دشوار شد. البته هم علی نعمتی و هم فرشاد فرجی هر موقع در هر پستی که به زمین رفتند عالی بودند. البته اینطور نیست که پرسپولیس در هر بازی گل نخورد، اما بچه‌ها تمام تلاش خود را انجام داده‌اند.

*یکی از مسائلی که امسال می‌شود در پرسپولیس به آن انتقاد کرد تعداد کم کلین‌شیت‌ها است، در این مورد چه صحبتی داری؟

این انتقاد هم وارد است، اما دلیل دارد. شما وقتی در شرایطی هستید که در هر مسابقه به برد نیاز دارید و باید حمله کنید و ممکن است گل هم دریافت کنید. البته بچه‌های ما در هر پست بسیار باانگیزه و حرفه‌ای هستند و تلاش زیادی هم انجام می‌دهند، اما در کل قبول دارم که باید در مباحث دفاعی بهتر باشیم.

*بعد از خداحافظی از فوتبال شاید انتظار می‌رفت شماره ۴ پرسپولیس به خاطر تو بایگانی شود، اما این اتفاق رخ نداد. خودت همچین انتظاری داشتی؟

به نظرم در مورد این مسائل نباید صحبت کرد. اصلا مهم نیست که شماره ۴ آرشیو شد یا نه، مهم فقط پرسپولیس و هوادارانش است. خوشحالم که سال‌ها با این شماره توانستم برای پرسپولیس و هوادارانش بازی کنیم.

*یورگن لوکادیا و علی نعمتی شماره ۴ را در پرسپولیس پوشیدند، این بازیکنان انتخاب خوبی برای این شماره بودند؟

هم لوکادیا و هم نعمتی لایق پوشیدن این شماره بودند و از این بابت خوشحالم. علی نعمتی واقعا مدافع خوبی است و لیاقت حضور در پرسپولیس را دارد.

*می‌توانید در انتهای فصل دل هواداران پرسپولیس را شاد کنید؟

ما سعی می‌کنیم در این بازی‌های باقی مانده با تمام توان به زمین برویم و دل هواداران‌مان را شاد کنیم. هواداران ما بدانند که تمام بچه‌ها با تمام وجود در هر بازی به زمین می‌روند.

*در سالی که گذشت بازیکنان پرسپولیس بار‌ها به مشکلات مالی اعتراض کردند و از آن طرف هم باشگاه مدعی هست همیشه پرداختی داشته، در این بین حق را به کدام طرف می‌دهی؟

من تحت هر شرایطی به بچه‌ها حق می‌دهم و طرف آنها را می‌گیرم. بازیکنان ما سال گذشته در شرایطی سخت ۳ جام آوردند و باشگاه باید تلاشش را برای این بچه‌ها بیشتر کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)