پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با وجود اینکه مهره‌های مدنظر برانکو ایوانکوویچ جذب نشده و مشکلات مدیریتی نیز در تیم وجود دارد، اما پرسپولیس خوب کار کرده است.

کاظم سیدعلیخانی در مورد پیروزی دو بر صفر پرسپولیس مقابل فولاد و عملکرد سرخپوشان در لیگ پانزدهم گفت: پرسپولیس در 4 مسابقه قبلی با وجود عدم کسب نتیجه عملکرد خوبی داشت. متاسفانه اخباری که طی چند وقت اخیر در رابطه با عملکرد پرسپولیس شنیدیم مربوط به اشتباهات داوری و … بوده است. درست است که داور مرتکب اشتباه شده اما اگر با این مسائل اصولی برخورد شود چنین مشکلاتی به وجود نمی‌آید.

وی افزود: آیا بازیکنان پرسپولیس در پست‌های خود تمامی وظایفشان را به درستی انجام داده‌اند؟ اگر اینطور بود تیم اکنون در رتبه اول جدول قرار داشت. پرسپولیس مقابل پدیده بسیار خوب کار کرد. مقابل استقلال خوزستان شرایط بدی نداشت و مقابل سپاهان و ذوب‌آهن واقعا عالی بود. متاسفانه خیلی وقت‌ها می‌بینیم بازیکنان پرسپولیس به دلیل جوانی احساسی برخورد می‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: پرسپولیس در مقابل ذوب‌آهن موقعیت‌های پرشماری داشت و حتی یک بر صفر از حریف خود پیش افتاد اما متاسفانه با اشتباه دروازه‌بان تیم از هم پاشید و نتیجه به سود حریف رقم خورد. سال پیش که علی دایی، سوشا مکانی را به پرسپولیس آورد گفتم اگر او احساس مسئولیت کند و تمرکزش را به بازی بدهد یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران و شانس حضور در تیم ملی است. با این جوان ارتباط نزدیکی نداشتم و نمی‌دانستم روحیات او چطور است.

سیدعلیخانی تاکید کرد: پرسپولیس ذوب‌آهنی را که هفته قبل از این دیدار استقلال را به شدت تحت فشار گذاشته بود با مشکلات زیادی روبرو بوده اما پس از آن اشتباه گلر تمامی عملکرد تیم دچار تزلزل شد یا در مثالی دیگر باید به امید عالیشاه اشاره کنم. او بازیکنی قوی و تاثیرگذار در زمین است که زحمت یادی می‌کشد ولی گاهی اوقات خودخواه عمل می‌کند. بازیکنان باید این مسائل را در زمین کنترل کنند تا عملکردشان بیشتر در خدمت تیم باشد.

وی افزود: از گلر پرسپولیس در سه بازی اول توقع زیادی نبود اما مکانی که دروازه‌بان سرشناس است انتظار نیست این اشتباهات را انجام دهد. او باید سعی کند خودش باشد و از قرار گرفتن در جو و انجام رفتارهای احساسی بپرهیزد. نمی‌دانم رفتار او احساسی و ناخواسته است و یا اینکه شخصیتش به این شکل است ولی وقتی تیم خوب بازی می‌کند و با اشتباه گلر بازی را واگذار می‌کند اینکه او بیاید در مصاحبه تلویزیونی آن رفتارها را انجام دهد به دل مخاطب نمی‌نشیند. قبلا هم چنین برخوردی را از او در پایان بازی مقابل النصر عربستان در مواجه با آن طرفدار دیده بودیم.

سیدعلیخانی یادآور شد: متاسفانه یک تعداد از بازیکنان مسئولیت شخصی خود را به طور کامل در تیم پیدا نکردند و به نظر می‌رسد می‌خواهند فراتر از توان خود رفتار کنند. اگر مکانی خودش باشد و سعی کند خیلی عادی بازی کند هیچ وقت این مشکلات به وجود نخواهد افتاد. در دهه 60 هم یک دوره این معضل را داشتیم. هر کسی در درون دروازه قرار می‌گرفت گل‌های بسیار عجیبی دریافت می‌کرد و روزنامه‌ها هم با انتقاد شدید از خط دفاع ما را مقصر قلمداد می‌کردند که بعدا این مسئله درست شد. می‌دانید چرا مقابل ذوب‌آهن تیم از هم پاشید. دلیل اصلی اشتباه گلر بود.

کاپیتان سابق پرسپولیس در ارتباط با عملکرد برانکو ایوانکویچ عنوان کرد: هیچ برخوردی با این مربی نداشتم اما اینکه او توانسته با این تیم جوان و مشکلات مدیریتی که تیم دارد تیمی بسازد که از لحاظ فنی عملکرد قابل قبولی داشته باشد نشان از عملکرد خوب او دارد. در پرسپولیس بازیکنی که بازی‌سازی 6دانگ مثل محسن عاشوری و حمید درخشان باشد را نداریم ولی با این وجود تیم بدون اقرار در هر مسابقه حدود 10 الی 12 موقعیت گل می‌سازد. با وجود اینکه اکثر نفرات مدنظر ایوانکوویچ جذب نشده است تیم او خوب بازی می‌کند. در سال‌های اخیر اولین بار است که وقتی تیم می‌بازد از عملکرد فنی بازیکنان ناراضی نیستیم. با این شرایط فکر می‌کنم پرسپولیس آینده خوبی داشته باشد.

وی در پایان گفت: اگر انتقادی از مکانی یا سایر بازیکنان مطرح می‌کنم به خاطر پدرکشتگی نیست. بنده این بازیکنان را مثل فرزند خودم می‌دانم و به پرسپولیس هم علاقه دارم. به همین خاطر سعی می‌کنم نکاتی که از صفحه تلویزیون می‌بینم را بیان کنم تا این مشکلات در دیدارهای آینده کم شود و تیم بتواند به موفقیت برسد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)