پرسپولیس نیوز : پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: این مسائلی که امروز فوتبال ایران با آن دست به گریبان است را اوایل دهه 70 پیش بینی کردم و بهایش خانه نشینی بود.

حالا هم می‌گویم اتفاقات هفته‌های اخیر علیه پرسپولیس ادامه همان ماجراها است تا بازی دربی به اوج می‌رسد. شرایط برابر وجود ندارد و علی دایی و بازیکنان باید خیلی مراقب باشند.

کاظم سیدعلیخانی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: علی دایی و بازیکنان پرسپولیس باید خیلی مراقب باشند. کاملا مشخص است که برای پرسپولیس برنامه‌ریزی کرده‌اند تا مشکل ایجاد شود و اوج کارها هم برای دربی خواهد بود. پرسپولیس بچه‌های جوان زیادی دارد که تجربه خیلی از این مسائل را ندارند. در واقع ما از یکسری مسائل غیرفوتبالی صحبت می‌کنیم که هدف از آن بر هم ریختن تمرکز و آرامش پرسپولیس است چون از قدرت فنی برتر این تیم و جوان‌های ما واهمه دارند.

وی ادامه داد: مجموعه اتفاقات هفته‌های اخیر ما را به همین جمع‌بندی می‌رساند و شک ندارم که برای دربی و بعد از آن هم ادامه پیدا می‌کند. به عنوان مثال برای من جای سوال دارد که برنامه 90 از ماه‌های قبل که پیام صادقیان آن خطاها را انجام داده بود، هیچ واکنشی نشان نداد و همینکه به دربی نزدیک شدیم و حساس‌ترین مرحله بازی‌های تیم شروع شد، ناگهان آن برنامه پخش می‌شود که به محرومیت صادقیان می‌انجامد.

کاپیتان سابق پرسپولیس در ادامه با اشاره به مسائل پیش آمده برای پیام صادقیان و محسن مسلمان خاطرنشان کرد: مسائل ضد و نقیض مطرح شده در اینباره مشخص کرد که این مساله برنامه‌ریزی شده بود. معلوم شد، پای یک فرد خاص در میان است که یک بغض عجیب و قدیمی نسبت به پرسپولیس دارد. تا امروز نشد که او را از نزدیک ببینیم. نمی‌دانم دلیلش چیست که این همه از پرسپولیس بدش می‌آید. شاید همه فکر می‌کنند همه چیز مربوط به اتفاقات چند ماه اخیر می‌شود که هر بار کاری کرد یا حرفی زد برای محکوم کردن پرسپولیس دایی و رویانیان بود اما این مساله خیلی قدیمی‌تر از این حرف‌ها است. به دهه‌های قبل بر می‌گردد. از او علیه پرسپولیس زیاد دیده‌ایم از همان زمان مربیگری علی پروین هم اینطور بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه اینها واقعیت تلخ فوتبال ما هستند. پرسپولیس فقط تاوان یاغی شدن نیست به مافیای فوتبال یا تاکید بر حقش در استفاده از بازیکنان را نمی‌دهد. مسائل خیلی قدیمی‌تر و بزرگترین از این حرف‌ها است. شما فقط ببینید چطور درست با شروع مهمترین بازی‌های پرسپولیس برابر رقبای مستقیم، روح و روان تیم را بر هم ریختند. شما الان ببینید در حالی که ما در ورزش و فوتبال ثبات مدیریت نداریم بعضی آدم‌ها چند سال است در بدنه فوتبال صاحب قدرت هستند و حتی روسای فدراسیون‌ها زیر بلیت آنها می‌روند. من اوایل دهه 70 مصاحبه‌ای کردم و گفتم: «وای به روزی که بگندد نمک». گفتم خواهید دید که ورزشگاه‌ها خالی می‌شود و فوتبال با مافیایی روبرو می‌شود که خیلی مسائل را در کنترل خود می‌گیرد و مقابله با آن غیر ممکن می‌شود. خیلی‌ها به من خندیدند. آن حرف‌ها برای من بهای سنگینی داشت و من را خانه نشین کردند در حالی که مدرک Aمربیگری داشتم ولی حالا همه آن گفته‌ها را شاهد هستیم.

از سید علیخانی درباره احکام صادره از سوی کمیته انضباطی درباره ماجرا فساد فوتبال پرسیدیم که پاسخ داد: همین پرونده کافی بود تا معلوم شود در این فوتبال چه خبر است. مگر آقای علیپور خودش نگفت که ما نمی‌توانیم یکسری مسائل را بگوییم. من فکر می‌کنم معنی این حرف این است که همه پذیرفته‌اند که باید با مسائل کنار بیایند. این پرونده باید باز شود چون از روز اول بسته بود و بسته ماند. مگر قهرمانی نیامد و نگفت: اگر محکوم بشود خیلی چیزها را می‌گوید و پای خیلی‌ها را وسط می‌کشد؟ این حرف یعنی چه؟ معلوم است آن خیلی‌ها که قاعدتا باید از صحنه گردان‌های فوتبال باشند، نمی‌گذارند محرومیتش سنگین بشود. او هشت ماه هم محروم نمی‌شد تا پایان این فصل نمی‌توانست داوری کند. این مسائل آنقدر تابلو است که نیاز به علم قضاوت ندارد که حسن‌زاده آنطور صحبت نمی‌کند. واقعا فکر کرده‌ایم چرا آدم‌های غیر فوتبالی که وارد بدنه اجرایی فوتبال شده‌اند، دیگر پایشان نمی‌کشد که بروند؟

پیشکسوت پرسپولیس در پایان درباره موضوع خطاهای آندرانیک تیموریان گفت: خطاهای خطرناک او فقط مربوط به بازی آخر استقلال نمی‌شود. چند هفته است، اینطور بازی می‌کند. نمی‌دانم چرا عادل فردوسی‌پور برای او هم مثل صادقیان عمل نکرد. حالا هم بعید می‌دانم کمیته انضباطی با استقلال هم مثل پرسپولیس رفتار می‌کند. من فکر می‌کنم این مصونیتی که داوران برای آندرانیک تیموریان قائل هستند در بازی دربی هم ادامه پیدا می‌کند. بچه‌های تیم باید نسبت به این موضوع و سایر مسائل خیلی مراقب و هوشیار باشند. معلوم نیست تا روز بازی چه برنامه‌های دیگری را برای ما تدارک ببینند. دایی باید بازیکنان را به خوبی توجیه کند و البته سعی کند به آنها آرامش بدهد. البته با این وضعیت کار سختی است بالاخره جوان‌ها دیرتر و سخت‌تر از با تجربه‌ها با فشارها کنار می‌آیند ولی چاره‌ای نیست و باید با این شرایط نابرابر بسازیم. هر چند که پرسپولیس از نظر فنی و بدنی کار تیمی سرتر است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)