پرسپولیس نیوز: فینال جام حذفی امسال را می‌توان نماد تظلم خواهی مظلوم و سر باز کردن بغض فرو خورده برابر تیمی نامید که حقش رسیدن به قهرمانی جام حذفی نبود.

خشم انباشته شده تیم‌هایی که در مراحل قبلی جام حذفی با ناداوری مقابل استقلال کنار رفتند تبدیل به نیروی کشنده‌ای شد و در نهایت با تصمیم شجاعانه یک داور ترمز قهرمانی تصنعی این تیم کشیده شد.

از پیکان که در مرحله اول با گل آفساید کنار رفت و ذوب آهن که با گل خطا مقابل استقلال حذف شد، پرسپولیس که با یک اخراجی و دو پنالتی خطا بازی را واگذار کرد تا گل گهر که با پنالتی‌های مضحک بازی برده را به استقلال باخت، یکشنبه شب همه به تماشای فینال جام حذفی نشستند تا شاهد شکست نماد بی‌عدالتی و برتری تیم شایسته‌تر میدان باشند.

فرزاد مجیدی که بعد از دربی گفته بود اگر پنج علیرضا فغانی در فوتبال داشتیم استقلال با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان می‌شد پُر بیراه نگفته بود، اگر دست و پای هر تیمی را ببندی و جلوی رقبا بفرستی با اختلاف بازنده می‌شود حتی اگر تیم مقابل استقلالِ مجیدی باشد اما این بار خبری از فغانی نبود تا حق به حق‌دار برسد.

در طول بازی فینال هم فولاد با ایجاد موقعیت‌های متعدد و برتری محسوس فنی ثابت کرد حریفش به هیچ وجه شایستگی حضور در این مرحله را نداشته و به مدد امدادهای غیبی تا اینجا رسیده است.

از بحث‌های فنی که بگذریم حواشی متعدد استقلال در فصل گذشته هم روی این بازی سایه انداخته بود و تقدیم یک جام به تیمی که به هیچ‌یک از اصول ابتدایی پایبند نبود با عدالت فوتبال سازگاری نداشت.

جایی که وقتی سوت پایان بازی فینال زده شد و به استودیو فوتبال برتر برگشتند به جای تبریک به تیم خوزستانی و مردم رنجکشیده این استان کارگروه کشف مشکلات استقلال را در استودیو شبکه سه تشکیل دادند!

این مرثیه بعد از بازی را وصل کنید به آرزوی موفقیت پیمان یوسفی قبل از بازی روی آنتن زنده برای این تیم طوری که انگار نه انگار یک تیم ایرانی روبروی استقلال قرار گرفته و گویی با نماینده بیگانه طرف هستند!

این تنها چوبی نبود که استقلال بابت رفتارهایش خورد؛ شائبه کم‌کاری در زمان محمود فکری برای روی کار آمدن مجیدی، جلو آمدن حسینی و عدم تکرار ضربات پنالتی، تحقیر حلقه اتحاد وسط زمین پرسپولیسی‌ها توسط دانشگر، مسخره کردن پنالتی عیسی آل‌کثیر و هم استانی‌هایش در رختکن، رفتارهای بچگانه مهدی قائدی و شمردن ضربات پنالتی با انگشتانش، مسخره کردن لکنت زبان حسین کنعانی و نمایش تهوع آور گیتار ارسلان مطهری، مصاحبه مغرورانه مجیدی و ادعای سنگین «من به اینها نمی‌بازم» بعد از بازی همه و همه اتفاقاتی بود که تنها در فاصله ۱۲۰ دقیقه فینال جام حذفی پاسخش روی سر استقلالی‌ها آوار شد و هیچ حرفی برای آنها باقی نگذاشت.

به کارما اعتقاد داشته باشیم یا نه، این فرضیه یک توهم باشد یا واقعیت، مجموعه اتفاقاتی که در فینال جام حذفی افتاد پاسخی بود به تمام رفتارهای ناپسندی که استقلالی‌ها در این مدت از خود نشان دادند، به یک قدمی خوشبختی رسیدند و به بدترین شکل ممکن مجازات شدند.

*حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)