خبرگزاری پرسپولیس : دستیار اول کارلوس کی‌روش می‌گوید تیمی که 5 امتیاز را در خانه‌اش از دست می‌دهد در شرایط سختی برای صعود به جام جهانی قرار گرفته است.

آنتونی سیموئز پس از شکست تیم ایران برابر ازبکستان در نشست خبری گفت: این دیدار نشان داد که فوتبال تا چه حد می‌تواند بی‌رحم باشد. ما امشب مقابل تیم خوبی بازی کردیم اما امشب برای ما شب خوبی نبود. در این بازی جرقه‌ای که لازم بود اتفاق بیفتد رخ نداد و ما بعد از 10 دقیقه اول بازی حمایت‌هایی که باید صورت می‌گرفت را مشاهده نکردیم. فکر می‌کنم انگیزه و اشتیاق لازم همراه تیم نبود.

وی افزود: نمی‌خواهم پیروزی ازبکستان را زیر سوال ببرم. مسلما مسئولیت این باخت با ازبکستان نیست باید بگویم تیمی که در خانه 5 امتیاز از دست می‌دهد در شرایط سختی برای صعود به جام جهانی قرار می‌گیرد ما امشب شب بدی را پشت سر گذاشتیم و قصد توجیه ندارم و نمی‌توان هیچ توجیهی را مطرح کرد. ما قصد نداریم در شب‌های پیروزی توضیح و در شب‌های باخت توجیه کنیم.

دستیار کی‌روش در ادامه گفت: من در نشست خبری پس از پیروزی شیرین برابر کره‌جنوبی گفتم که برد در فوتبال تنها چیز نیست بلکه همه چیز است و امشب دیدید که حرف من کاملا درست بود. با یک برد می‌توان به بهشت رفت و با یک باخت به جهنم.

مربی تیم ملی فوتبال همچنین گفت: وقتی من می‌گویم در فوتبال بی‌رحمی وجود دارد منظورم داوری نیست، بلکه به برد و باخت اشاره می‌کنم، اما فیقا برای فوتبال این منطقه باید اهمیت بیشتری قائل شود، چون بارها اتفاق افتاده است که شاهد تصمیمات بد داوری بوده‌ایم. صحبت‌های من درباره‌ی برد و باخت است نه داوری و با قاطعیت می‌توانم بگویم که ساله‌ی قابل اهمیت در فوتبال این ناحیه این است که از لحاظ داوری در نقطه‌ی ضعیفی قرار دارد.

سیموئز در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که مربوط به دعوت نشدن و بازی نکردن برخی بازیکنان بود، گفت: وقتی به برد می‌برسید کسی درباره‌ی بازیکنی که بازی نکرده است صحبت نمی‌کند، اما وقتی می‌بازید بهترین بازیکن کسی است که آن شب بازی نکرده است. با تمام احترامی که برای شما خبرنگاران قائل هستم باید بگویم که این مساله یکی از دلایلی است که شما هیچ گاه بازنده‌ی یک بازی نیستید. من یک سوال دارم. اگر ما امشب ازبکستان را شکست می‌دادیم باز هم این سوال را مطرح می‌کردید؟

وی درباره‌ی نقاط ضعف تیم ملی نیز گفت: مطمئنا در طول تمرینات روی ضربات ایستگاهی، کرنر و توپ های برگشتی کار می‌کنیم و مسئولیت ما این است که این مسائل را به بازیکنان یادآوری کنیم. اگر فوتبال در تمام جهات کامل بود، باید همه‌ی بازی‌ها صفر بر صفر به پایان می‌رسید.

مربی تیم‌ملی درباره‌ی شانس صعود ایران به جام جهانی نیز گفت: مسلما نمی‌توانیم خود را از پیش باخته بدانیم اما با نتایج امشب بازی‌های سخت‌تری را پیش رو داریم. اما باز هم شانس صعود داریم. اگر هم نتوانیم مستقیم به جام جهانی صعود کنیم، می‌توانیم از شانس‌مان در مرحله‌ی پلی‌آف استفاده کنیم و این تنها فرصت ما خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)