مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس حالا در سه قدمي قهرماني در جام حذفي است و مي‌تواند افتخار سال گذشته‌اش را تكرار كند اما همه مي‌دانند برعكس فصل قبل، امسال مسير رسيدن به جام پر از سنگلاخ و دست‌اندازهاي بزرگ است.

 

پرسپوليس بعد از شكست دو تيم ضعيف از رده‌هاي پايين‌تر در مرحله يك چهارم نهايي به غول زرد فوتبال ايران رسيد كه همين چند روز پيش قهرماني دوباره‌اش در ليگ برتر و سپس صعود به جمع 8 تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا را جشن گرفت.

 

پرسپوليس كه مي‌داند فصل مايوس كننده اخير را مي‌تواند با قهرماني در جام حذفي تحت‌الشعاع قرار دهد براي رسيدن به اين مهم انگيزه فراواني دارد اما سد بلندي به نام سپاهان از همين حالا و در سه قدمي فتح جام نشان دهنده كار دشوار دايي و شاگردان اوست.

پرسپوليس طي سال‌هاي اخير رقابت‌ عجيبي با سپاهان داشته و حساسيت موجود در رويارويي‌هاي اين دو تيم آنقدر بالا رفته كه بعضا از اين مسابقه به عنوان دربي ايران يا ال كلاسيكوي ايراني نام برده مي‌شود و به لحاظ اهميت، اين ديدار بعد از دربي سنتي پايتخت به نوعي مهم‌ترين و حساس‌ترين مسابقه فوتبالي در ايران به حساب مي‌آيد.

 


جالب اينكه اين حساسيت ويژه از همين جام حذفي كليد خورد وگرنه قبل از آن پرسپوليس- سپاهان آنقدر كه الان حساس است و اهميت دارد، مهم نبود. رويارويي دو تيم در فينال جام حذفي 85-84 و سپس در مرحله نيمه نهايي 86-85 و اتفاقات بعد از آن دو بازي كاري كرد كه امروز قبل از هر مسابقه پرسپوليس و سپاهان همه روي حساسيت‌هاي كاذب يا طبيعي اين ديدار انگشت مي‌گذارند و بعضا به مسائل فني مسابقه كه تحت تاثير اين مسائل قرار گرفته نمي‌پردازند.

مسابقه پرسپوليس- سپاهان در جام حذفي اما به لحاظ فني نيز به شدت زير ذره‌بين است و همواره به خاطر رويارويي مردان مشهور روي نيمكت و داخل مستطيل سبز مي‌شود منتظر مسابقه‌اي ويژه‌ از مرداني ويژه بود. جدا از اين بازي اخير در اصفهان كه بدون گل تمام شد و چندان ويژه هم نبود تمام بازي‌هاي دو تيم در 5-4 سال اخير پرگل، ديدني و جالب بوده و خاطره ساز شده است.در اين ميان ديدارهاي جام حذفي كه تعدادشان زياد هم نبوده كلي خاطره براي پرسپوليسي‌ها و سپاهاني‌ها به دنبال داشته است.

 

شكست پرسپوليس در ضربات پنالتي پس از جدال 210 دقيقه‌اي دنيزلي و لوكا، شوك يك-4 سپاهان به پرسپوليس بعد از تساوي در وقت قانوني و شوت سركش مازيار زارع و حذف سپاهان در تهران با فرهاد كاظمي از جمله خاطرات رويارويي‌هاي اين دو تيم در رقابت‌هاي حذفي است.حالا پرسپوليس براي كسب سهميه قطعي ليگ قهرمانان آسيا، آبروداري مقابل هواداران و پايان خوش فصل گذشته دنبال شكست سپاهان و سپس قهرماني مي‌گردد اما سپاهان هم براي رسيدن به اين مهم كم انگيزه نيست. هر دو تيم با مشكلات و حاشيه‌هايي پا به اين ميدان بزرگ مي‌گذارند اما براي موفقيت در اين مسابقه پر از انگيزه و اشتياقند.پرسپوليس كه قهرماني جام حذفي را نشانه گرفته در فاصله سه مرحله‌اي تا اين مهم بايد از آتش مهيبي كه تمام تيم‌هاي ليگ را گرفتار كرده عبور كند. براي عملي كردن اين افتخار دايي و كاشاني موقتا صلح كرده‌اند و تيم پرسپوليس در آرامشي نسبي فرو رفته تا شايد برآيند اين اتفاقات مثبت در راه رسيدن به هدف كمك حال سرخ‌ها باشد.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)