پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اوسمار بدترین تصمیم عمرش را گرفت و ترسو عمل کرد چون شاید فکر می‌کرد اگر بماند دیگر قهرمان نمی‌شود و بهتر است در اوج تیم را ترک کند.

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: بازی بسیار جذابی را دیدیم، اما در ساختار دفاعی هنوز مشکل داریم. مقابل هنگ‌کنگ همواره از کناره‌ها و بین خطوط دچار ضعف بودیم و روی چند اشتباه فردی تمرکز تیم به هم ریخت. باید یک فکر اساسی برای موضوع شود.

وی ادامه داد: از نظر من اگر می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم باید هدف گذاری کنیم و قله موفقیت‌ها را بلندتر ببینیم وگرنه تنها صعود به جام جهانی در این نسل که کاری ندارد! کادرفنی باید برنامه تمرینی موثرتری را برای خط دفاع تدارک ببیند و ضعف‌هایی که بازیکنان در این خطوط دارند را برطرف کند. بازی با هنگ‌کنگ را می‌توان به فال نیک گرفت، اما مقابل تیم‌های بزرگی، چون استرالیا، ژاپن و … این اشتباهات می‌تواند آخرین اشتباه ما باشد. امیدوارم تغییر نسل به صورت اصولی انجام شود.

برای تغییر نسل و خانه تکانی بازی‌های دوستانه بهترین گزینه است

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با انتخاب بازیکنان با نظر قلعه‌نویی، تصریح کرد: از نظر من انتخاب بازیکن تقریباً سلیقه‌ای و بر عهده قلعه‌نویی است. به غیر از این بازیکنان ما بازیکنان موثر دیگری نیز داشتیم که می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند. لیموچی بازیکن جوان و با استعدادی است و امیدوارم که در پیراهن تیم ملی بدرخشد. خدابنده‌لو، سینا اسدبیگی از بازیکنان خوب و موثر پرسپولیس هستند که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند و حقشان کمتر از این نیست. برای تغییر نسل و خانه تکانی در تیم ملی، بازی‌های دوستانه بهترین گزینه هستند که آن‌ها را با یکدیگر هماهنگ کنیم. باید از بازیکنان با تجربه برای مسابقات مقدماتی استفاده شود و برای رسیدن به جام جهانی باید بهترین تصمیمات و برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

ازبکستان از لحاظ فیزیکی از ایران برتر است

شافعی با بیان اینکه ازبکستان از لحاظ فیزیکی تیم برتر است، عنوان کرد: تیم‌های آسیای میانه تمام اهداف تاکتیکی‌شان را روی مسائل فیزیکی می‌گذارند و به این صورت بازیکنانشان از لحاظ جسمی ۹۰ دقیقه را به طور کامل بدون خستگی بازی می‌کنند. البته در سال‌های اخیر از نظر تکنیکی هم پیشرفت خوبی داشته‌اند نمونه باز آن هم بازیکنانی نظیر ماشاریپوف و اورونوف هستند که در لیگ ایران می‌درخشند. در بازی رفت مقابل همین تیم ما نیمه اول را ۲ بر صفر پیش افتادیم، اما در نیمه دوم به خاطر ضعف جسمی بازیکنان و قدرت ازبکستان در پایان ۹۰ دقیقه بازی مساوی شد و حتی امکان شکست تیم ملی هم وجود داشت. نباید اجازه دهیم آنها ما را تحت فشار بگذارند و باید همان نیمه اول کار را تمام کنیم و در نیمه دوم با تدبیر بیشتر بازی کنیم. در مجموع دیدار مقابل ازبکستان راحت نخواهد بود.

اوسمار بدترین تصمیم عمرش را گرفت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان درباره ابهام در ادامه همکاری اوسمار و باشگاه پرسپولیس، خاطرنشان کرد: از نظر من اوسمار بدترین تصمیم عمرش را گرفت و این ترس او باعث شد که بهترین فرصت را از دست بدهد. اوسمار در این موضوع ترسو عمل کرد و فکر می‌کرد که اگر بماند دیگر قهرمان نمی‌شود و هواداران او را طرد می‌کنند. شاید او پیش خودش فکر کرده که اگر الان در اوج تیم را ترک کند بهتر است، اما با همین تصمیم کار خودش را خراب کرد و ضرر بزرگی به خودش رساند. از نظر من پرسپولیس نام بزرگی دارد و هر کسی افتخار نشستن روی این صندلی را نخواهد داشت. شایعه شده که اسکوچیچ را می‌خواهند برای پرسپولیس انتخاب کنند که از نظر من انتخاب بدی نیست و شناخت خوبی از لیگ ایران دارد. امیدوارم هر کسی را که انتخاب می‌کنند او را به خوبی حمایت کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)