کارشناس فوتبال با بیان اینکه کیفیت دربی ۱۰۳ در حد لیگ محلات و دسته سه بود، گفت: سرمربیان دو تیم نتوانستند برنامه تاکتیکی را در زمین پیاده کنند و شان خودشان را رعایت نکردند.

محمود شافعی پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با مهر، در رابطه با این بازی و عملکرد دو تیم اظهار داشت: این بازی از لحاظ فنی هیچ دستاوردی نداشت.

او ادامه داد: زمانی که در فوتبال اروپا و یا کشورهای همسایه دیدار مهمی مانند دربی برگزار می‌شود، تیم‌ها و بازیکنان به گونه‌ای عمل می‌کنند که هواداران و کسانی که آن بازی را تماشا می‌کنند رضایت مند باشند اما در چند بازی اخیر استقلال و پرسپولیس اصلاً شاهد پیشرفت نسبت به دوره‌های قبل نیستیم و می‌توانم بگویم که کیفیت آن در حد لیگ محلات است‌.

کیفیت دربی در حد لیگ دسته سه بود

کارشناس فوتبال افزود: با اینکه استقلال و پرسپولیس دو تیم پر طرفدار و محبوب در ایران به شمار می‌روند اما کیفیت بازی‌های آنها در حد لیگ دسته سه است. در شأن فوتبال ایران این نیست که دو مربی با دانش خوبی که دارند اما شاگردانشان اینقدر ضعیف و بی برنامه بازی کنند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: بازیکنان هر دو تیم در دربی ۱۰۳ سردرگم و منتظر این بودند که یک بازیکن دچار اشتباه فردی شود تا از آن طریق بتوانند به گل دست یابند در صورتی که این نحوه در فوتبال روز دنیا منسوخ شده است.

ملی پوشان استقلال و پرسپولیس خیلی ضعیف بودند

او ادامه داد: فوتبال روز دنیا به گونه‌ای است که مربیان در حال ارایه دادن سبک‌های مختلف هستند تا به تاکتیک‌های خود اضافه کنند اما متأسفانه در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ ایران شاهد ضعیف‌ترین عملکرد از سوی بازیکنان بودیم. حداقل انتظار بالایی از ملی پوشان دو تیم داشتیم اما این نفرات هم نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. هر دو تیم برای نباختن وارد زمین شده بودند و تنها مساله مهم در این بازی حضور پرشور هواداران در ورزشگاه بود.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: زمانی که تیم‌های باشگاهی نتوانند تاکتیک و عملکرد خوبی را در زمین بازی از خود نمایش دهند مطمئناً فوتبال ملی هم لطمه خواهد خورد.

غیبت رفیعی در دیدار با پیکان حس نمی‌شود

او در خصوص غیبت سروش رفیعی در دیدار برابر پیکان گفت: رفیعی بازیکن خوبی است و برابر استقلال هم بد بازی نکرد اما اگر او می‌خواهد در این پُست خود را به تیم ملی تحمیل کند باید به نحوی بازی کند تا تمام بار هجومی تیمش را بر دوش بکشد اما او در بازی با استقلال چنین چیزی از خود نشان نداد.

شافعی در پایان گفت: به نظرم نبود رفیعی در دیدار برابر پیکان زیاد به چشم نخواهد آمد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)