پرسپولیس نیوز : تیم فوتبال پرسپولیس به شانزدهمین پیروزی خود در چارچوب دربی‌های برگزار شده در چارچوب رقابت‌های سراسری دست پیدا کرد و از این جهت از استقلال پیشی گرفت.

به گزارش  سایت باشگاه پرسپولیس، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تاکنون 58 مصاف از دیدارهای خود را در چارچوب رقابت‌های رسمی سراسری انجام داده‌اند که شامل جام تخت جمشید، لیگ منطقه‌ای، لیگ قدس، لیگ آزادگان، جام حذفی کشوری و لیگ برتر می‌شود.

تیم پرسپولیس با پیروزی در دربی روز یکشنبه، شانزدهمین پیروزی خود در دربی‌‌های سراسری را رقم زد. به این ترتیب پرسپولیس در این دربی‌ها 16 پیروزی، 27 تساوی، 15 شکست را کسب کرده است. سرخپوشان در گل زده هم پیش هستند و در مقابل 57 گل دریافتی، 62 گل را درون دروازه رقیب خود جای داده‌اند.

این آمار در شرایطی محاسبه شده است که حتی یکی از دیدارهای جام حذفی که در وقت قانونی به تساوی کشید و پرسپولیس در ضربات پنالتی به پیروزی رسید، به عنوان تساوی تلقی شده و ضربات پنالتی هم به عنوان گل محاسبه نشد.

همچنین درباره دربی‌های انجام شده در دی ماه سال 1349 و دی ماه سال 1373 هم که در دقایق پایانی ناتمام ماند و نتیجه آن در اتاق‌های فدراسیون فوتبال رقم خورد، همان نتیجه داخل زمین که توسط دو تیم رقم زده شد، لحاظ گردید.

پرسپولیس و استقلال همچنین بدون محاسبه دیدارهای جام حذفی، 55 بار در رقابت‌های دوره‌ای سراسری یعنی لیگ به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن نیز 15 پیروزی، 26 تساوی، 14 شکست، 60 گل زده و 53 گل خورده برای پرسپولیس بوده است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)